خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      علت تار بودن عکس

علت تار بودن عکس

علت تار بودن عکس
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی
برچسب ها :

چند عامل مختلف وجود دارند که باعث می شوند عکس های شما تار شوند. ممکن است شما ساعت ها برای ثبت یک تصویر وقت گذاشته باشید اما تصویر نهایی تار می شود. در این مقاله سعی شده است که این عوامل را بررسی نموده تا شما بتوانید از تار شدن تصاویرتان جلوگیری نمایید.

شاید بزرگ‌ترین دلیل عکس‌های تار، تاری حرکتی است، به خاطر سوژه شما یا دوربین شما بیش از حد حرکت می‌کند در حالی که عکس گرفته می‌شود. تاری حرکتی تنها زمانی ظاهر می‌شود که چیزی در عکس شما در طول نوردهی شما با چند پیکسل حرکت می‌کند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اگرچه این نوع تاری به شدت با سرعت اشیا در عکس شما مرتبط است، یا اینکه دوربین شما چقدر ضعیف است، اینها تنها عواملی نیستند که اهمیت دارند. سرعت شاتر شما از اهمیت بالایی برخوردار است. با یک نوردهی به اندازه کافی سریع، می‌توانید تقریبا هر چیزی با نتایج شارپ عکس بگیرید. حتی اگر از یک پرنده یا حیوان عکاسی می‌کنید، فقط از یک سرعت شاتر ۱۰۰۰ / ۱ یا ۲۰۰۰ / ۱ استفاده کنید، و هیچ تاری زیادی نخواهید داشت.

خارج از فوکوس کردن

یکی دیگر از بزرگ‌ترین دلیل تاری در عکاسی، تاری از فوکوس است. از یک طرف، بارزترین نمونه از تاری زمانی است که توجه شما را از دست می‌دهید. یا کمی بیش از حد فوکوس کرده یا خیلی دور فوکوس می‌کنید، و نتیجه نهایی این است که سوژه شما کاملا شارپ نیست. در بدترین حالت، سوژه شما ممکن است بسیار خارج از فوکوس باشد چون سیستم فوکوس خودکار شما نمی‌تواند روی چیزی قفل شود و ممکن است باعث محدود شدن عکاسی شما شود.
کلید اجتناب از این نوع تاری این است که زمان خود را در این زمینه به دست آورید و دقت کنید که بر روی موضوع درست تمرکز کرده‌اید. اگر وقت دارید، دید زنده را بزرگ کنید تا بررسی کنید که فوکوس شما کامل است – مثلا، روی چشمان سوژه خود، به جای بینی. اگر در حال عکاسی از سوژه‌های متحرک مانند ورزش هستید، کلید کار بالاتر از همه است. سعی کنید دقیقا بدانید که سیستم فوکوس خودکار شما چگونه رفتار می‌کند، نقاط قوت و ضعف آن، و چطور هر بار بر روی سوژه شما قفل شود.

علت تار بودن عکس – بخش دوم

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757