خانه    بلاگ هاآموزش عکاسی      درک فوکوس در عکاسی

درک فوکوس در عکاسی

درک فوکوس در عکاسی
دسته بندی : بلاگ ها آموزش عکاسی

یک تکنیک مهم برای درک عکاسی، به خصوص زمانی که شما تازه شروع به عکاسی می‌کنید، مفهوم فوکوس است. اگر به درستی فوکوس نکنید، حتی زمانی که تمام تنظیمات دوربین شما درست باشد، با عکس‌های مات مواجه خواهید شد. فوکوس بر روی سوژه شما می‌تواند ساده یا سخت باشد، مانند یک منظره بی حرکت در مقابل یک پرنده در حال حرکت سریع.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

فوکوس چیست؟

در هر عکسی که می‌گیرید، یک صفحه فوکوس خواهد بود. این منطقه در فضا با پتانسیل تا حد ممکن در یک عکس شارپ می باشد.
برخی افراد برای فکر کردن به صفحه فوکوس مثل یک پنجره که با صحنه‌ای که در حال عکاسی از آن هستید، مفید هستند. هر چیز در عکس شما که این پنجره را لمس می‌کند ” فوکوس” گفته می‌شود، وقتی شما صفحه را به سمت جلو و عقب حرکت می‌دهید تا به تصویر مورد نظر خود برسید، معمولا با سوژه خود در حداکثر وضوح مواجه خواهید شد.

با تجهیزات مدرن امروزی فوکوس معمولا در داخل لنز شما رخ می‌دهد، که دارای مولفه‌های شیشه‌ای درون آن است که می‌تواند به جلو و عقب حرکت کند تا مسیر نور را تغییر دهد. در امتداد همان خطوط، اگر شما به طور فیزیکی لنز خود را دورتر از دوربین حرکت دهید.

فوکوس دستی در برابر فوکوس اتوماتیک

در روزهای اولیه عکاسی، هر لنز تنها فقط از فوکوس دستی بهره می برد و برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ لنزهای فوکوس اتوماتیک اختراع شدند که گام مهمی در تحول صنعت دوربین ها ایجاد کرد.
سیستم‌های فوکوس اتوماتیک از یک موتور در دوربین یا لنز برای تمرکز بر روی موضوعی که به صورت دستی و یا به طور خودکار انتخاب کرده‌اید، استفاده می‌کنند. بنابراین، فقط یک دکمه را روی دوربین خود فشار دهید، و بر روی سوژه انتخابی خود فوکوس خواهد کرد – یا اگر ترجیح می‌دهید یکی را انتخاب کنید. خیلی خوب است.

اکثر عکاسان اغلب از فوکوس خودکار بیشتر از فوکوس دستی استفاده می‌کنند. دلیل اصلی راحتی است؛ راحت‌تر از فوکوس دستی است. فوکوس اتوماتیک هم چنین تمایل دارد سریع‌تر باشد، و در بسیاری از موارد، دقیق‌تر (مانند ردیابی فوکوس بر روی یک سوژه متحرک) است. به همین دلیل است که عکاسان ورزشی و حیات وحش به شدت از فوکوس خودکار استفاده می‌کنند.

درک فوکوس در عکاسی – بخش دوم

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757