خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عوامل محدودکننده در عکاسی

عوامل محدودکننده در عکاسی

عوامل محدودکننده در عکاسی
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

هر کس یک عامل محدود کننده در عکاسی دارد. هر کسی دلایلی دارد که چرا آن‌ها دقیقا عکس‌هایی که می‌خواهند را نمی توانند ثبت نمایند. بهترین عکاسان در تاریخ نیز یک عمل محدود کننده درعکاسی داشته اند. با ارزیابی عکس‌های شما، می‌توانید عامل محدود کننده را تا حد امکان به وضوح ببینید – جنبه عکاسی شما که بیش از هر چیز دیگری تصویر شما را از رسیدن به پتانسیل کامل خود باز می‌دارد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

در مورد کاری که دوست دارید بیش از هر چیز دیگر پیشرفت کنید، چه چیزی است؟ سعی کنید عامل محدود کننده خود را به طور خاص مشخص کنید. این کافی نیست که بگوییم “ترکیب‌بندی” همان جایی است که در حال مبارزه هستید، چون این موضوع بسیار گسترده است. به جای آن، عکس‌های خود را با جزئیات آنالیز کنید، و بر عناصر خاص ترکیب‌بندی، تعادل، سادگی، فضای تنفس، و غیره تمرکز کنید – که باید بیشتر آن‌ها را بهبود بخشید.

هر عکاس یک عامل محدود کننده اصلی دارد که بالاتر از بقیه است، با این حال، این کار شما است که بفهمید چه چیزی برای شما است. با اشاره به مشکل، شما می‌توانید راه‌ هایی برای بهبود آن پیدا کنید. آیا نوردهی های شما چطور است؟ آیا اغلب جزئیات را در هایلایت ها از دست می‌دهید، یا نویز تصویر بیش از حد را ثبت می‌کنید، چون عکس‌های شما خیلی تاریک هستند؟ اگر یکی از آن‌ها مورد باشد، نوردهی مناسب می‌تواند عامل محدود کننده شما باشد. آیا عکس های شما تار هستند؟ شاید فوکوس را به خوبی انجام نداده اید.

یا، آیا اغلب عکس‌هایی می‌گیرید که به اندازه کافی شارپ نیستند تا استانداردهای شما را برآورده کنند؟ وضوح بستگی به عوامل مختلفی دارد، همچنین ژانر عکاسی که شما در حال تمرین آن هستید. بسیاری از این کارها به سادگی در مورد چگونگی گرفتن عکس‌های شارپ در وهله اول است، اما همیشه به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست.

با این حال رایج‌ترین عامل محدود کننده همه، به خصوص برای عکاسان حرفه ای، چیزی در سمت فنی نیست – همه چیز در مورد خلاقیت است. آیا شما نتیجه نهایی خود را در حین این حوزه تصور کرده‌اید؟ آیا تا جایی که ممکن است عکس را به دقت ترکیب‌بندی کردید؟ آیا پردازش و پس پردازش شما تا حد امکان از تصویر خارج می‌شود، بدون ظاهر شدن یا جعلی بودن؟

همه این سوال‌ها برای پرسیدن مهم هستند، چون هیچ عکاس عالی نیست، و همیشه جایی برای رشد وجود دارد. از یک سو، مسائل فنی نسبتا آسان است، زیرا تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که کمی بیشتر یاد بگیرید و تمرین کنید. اما اگر در یک چرخه گیر افتاده‌اید که در آن بسیاری از عکس‌های شما به سادگی آن را “چیز ویژه‌ای” ندارند، که ارزش دانستن هم دارد. مسیر بهبود این عکس‌ها ممکن است واضح نباشد، اما مهم است که توجه داشته باشید.
بنابراین، از خودتان این سوال را بپرسید: عامل محدود کننده چیست؟ تا آنجا که می‌توانید به طور خلاصه گزارش کنید. در حقیقت، ممکن است چند جمله را به عنوان یک یادداشت در گوشی خود در نظر بگیرید تا بتوانید در آینده به آن مراجعه کنید. اگر شما می‌توانید یک چیز در مورد عکاسی خود را بهبود بخشید تا تصاویری که در ذهن دارید را ثبت کنید، چه خواهد بود؟

بعد از آن تمرین. و تمرین کنید. و تمرین کنید. اگر عامل محدود کننده شما چیزی فنی است، تا جایی که ممکن است مقالات زیادی در مورد آن بخوانید اگر عامل محدود کننده شما چیزی خلاقانه است، به دنبال عکس‌های فوق‌العاده بگردید و ببینید که چرا آن‌ها موفق نمی‌شوند. هر چه بیشتر به ضعیف‌ترین نقاط خود بپردازید، قوی‌تر و قوی‌تر خواهید شد.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757