خانه    لوگو      طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

طراحی لوگو آموزشگاه
دسته بندی : لوگو

لوگوهای آموزشگاه در ایران و خصوصا در کرج را وقتی نگاهی اجمالی می اندازیم به یک نکته می رسیم و آن عدم استفاده از سبک یا یکدستگی در طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه است. به راستی چرا در کرج طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه بسیار پراکنده و عموما بدون اشاره حتی جزئی به رسالت مدرسه یا آموزشگاه طراحی می گردد.

شما صاحب مدرسه یا آموزشگاه هستید و می خواهید برای خود یک طراحی منحصر به فرد و در عین حال تاثیر گذار داشته باشید. هویت بصری و اختصاصی و در عین حال تاثیر گذار برای یک مدرسه می تواند فاکتور های زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اگر دارای یک مجموعه علمی قدرتمند هستید باید یک طراحی لوگو قوی و جذاب داشته باشید که به وضوح چشم انداز، اهداف و ماموریت های مدرسه یا آموزشگاه را به خوبی نشان دهد.

آیا مدرسه شما روی علوم و هنر و یا برای کودکان و نیاز های آنها فعالیت می کند؟ چند زبانه است و هوشمند؟ یا در برنامه های آتی خود می خواهید به این اهداف برسید؟

ابزار اصلی که شما نیاز دارید طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه با توجه به نیازها و اهداف مجموعه تان است. به این موضوع دقت کنید که نیاز به شلوغ کردن و استفاده از ده ها المان برای معرفی همه ی تخصص ها ، کلاس ها، گواهینامه و غیره نیستیم. بلکه می بایست هدفمند و ساده به اصل موضوع اشاره کنیم و آن طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه به صورت حرفه ای است.

بعد از انتخاب یک نام مناسب که با توجه به پروسه ی اخذ مجوز ها در کرج و سراسر کشور بهترین موضوع لیست کردن تمامی امکانات و خدمات تان است، شما با داشتن مثلا یک مدرسه هوشمند یا مدرسه استعداد درخشان یا آموزشگاه دخترانه کنکور خیلی راحت می توانید هرآنچه ایده دارید را در طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه به کار بگیرید.

اهمیت انتخاب طراح لوگو مناسب برای مدرسه و آموزشگاه

واقعیتی در مورد کسب و کارهایی که در حوزه آموزشی فعالیت دارند وجود دارد و آن رقابت زیادی است که میان آموزشگاه ها وجود دارد پس در نتیجه اگر به خوبی عمل نکنید و تمام  موارد را به نحوه احسنت انجام ندهید سهم بازار شما کم خواهد شد یکی از مواردی که می تواند سهم بازار شما را میان کسب و کار های نظیرتان حفظ کند انتخاب طراحی مناسب و انتخاب طراح لوگو حرفه ای برای طراحی لوگو آموزشیتان است که در این حالت می تواند شما را نسبت به رقبایتان متفاوت و متمایز جلوه دهد.

بررسی لوگو مدرسه و آموزشگاه موسسه قلم چی

برفرض مثال وقتی به لوگو کانون فرهنگی آموزش یا قلم چی دقت می کنیم استفاده از فونت ساده به همراه یک کاراکتر مرتبط با فارغ تحصیلی توجه ما را به خود جلب می کند. لوگویی که بیننده با دیدن آن نسبت به دیگر لوگو ها بیشتر ترغیب می شود تا از کلاس ها و خدمات این آموزشگاه یا کانون بهره بگیرد. البته بدون در نظر گرفتن قدرت تبلیغات که این مجموعه سال ها است از آن استفاده هوشمندانه می کند.

بررسی رقبا لوگو مدرسه و آموزشگاه

برای آن که بتوانید الهام بگیرید و لوگوی خوبی در حیطه کسب و کار مورد نظر که در این جا منظور آموزشگاه ها می باشند طراحی کنید نیاز است که تک به تک رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و آن ها را از نظر لوگویی که دارا هستند آنالیز کنید در این حالت است که متوجه خواهید شد متقاضیان و هنرجویان با کدام یک از لوگو های حاظر در حوزه آموزش ارتباط برقرار کرده اند و از نظرشان جذاب بوده است این نوع تحقیق و پژوهش باعث می شود که شما در راه طراحی لوگو راحت تر عمل کنید و به صورت شفاف و آگاهانه به طراحیه لوگویی منحصر به فرد و کاربردی بپردازید.

نکات طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

شامل نکات رایجی است که باید در هنگام طراحی لوگو به آن ها توجه داشته باشید تا بتوانید به نحوه احسنت لوگویی مناسب کسب و کاری که مشتریانتان در آن فعالیت دارند طراحی نمایید..

کسب اطلاعات درباره موسسه آموزشی

اگر شما می خواهید اقدام به طراحی لوگو برای آموزشگاه، مدرسه، مجموعه اقداماتی که در موسسه مذکور انجام می گیرد مهم می باشد و می تواند به شما الهام بدهد که چه نوع لوگویی مناسب می باشد.

طراحی لوگو براساس نوع آموزش

برای طراحی لوگو آموزشگاه می بایست نوع آموزشگاه را در نظر بگیریم که چه نوع آموزشگاهی هستیم و طبق هدفی که در آموزشگاه تان وجود دارد لوگویی مناسب آن طراحی نماید در این قسمت انواع آموزشگاه ها را نام برده و تک به تک آن ها را از نظر طراحی لوگو بررسی می کنیم.

طراحی لوگو آموزشگاه موسیقی

در لوگوهای آموزشگاه موسیقی یکی از موارد مهم استفاده از هنر و یا المانی از هنر و یا بهره گیری از برخی سازها یا نت های موسیقی است، زمانی که شما دارای لوگویی مختص آموزشگاهتان هستید، بتوانید از آن بر روی تابلو مغازه خود استفاده نمایید و یا در تبلیغات که برای آموزشگاه تان انجام می دهید با استفاده از لوگویی اختصاصی آموزشگاه موسیقی خود را از آموزشگاه های  موسیقی دیگر متمایز کنید و در این حالت  مشتریانتان به راحتی می توانند شما را در طیف گسترده ای از آموزشگاه های موسیقی دیگر پیدا کرده و جذب گروه هنری شما شود.

طراحی لوگو آموزشگاه خطاطی و خوشنویسی

در لوگوی آموزشگاه خطاطی و خوشنویسی به نسبت آن که هدف آن ها آموزش خط اصیل ایرانی است به همین دلیل در طراحی لوگو عموما از (دوات ، قلم و فونت نستعلیق) بیشترین استفاده را می برند و در واقع همان طور که درباره لوگو آموزشگاه های موسیقی صحبت کردیم در آموزشگاه های خطاطی و خوشنویسی نیز از لوگو های آموزشی خطاطی می توانیم برای متمایز کردن آموزشگاه خود از سایر آموزشگاه ها استفاده کنید.

طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه کامپیوتری یا تعمیرات موبایل

برای طراحی لوگو آموزشگاه های کامپیوتر و تعمیرات موبایل به نسبت این که تکنولوژی مدرن و جدید محسوب می شوند

از المان هایی که مرتبط با تکنولوژی باشد بهره مند می شود.

عدم استفاده از طرح های پیچیده در طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

به این موضوع دقت نمایید که شما اگر از طرح های پیچیده استفاده نمایید قطعا از میان عام مردم درصد کمی متوجه مفهوم و منظور شما می شوند در این حالت ارتباطی که باید میان شخص و لوگو و در نتیجه رسیدن به هدفی که شما از طراحی لوگو داشتید ناممکن می شود در واقع افرادی که از شما در خواست طراحی لوگو دارند هم به دنبال طراحی لوگویی هستند که وقتی افراد دیگر آن را مشاهده کردن متوجه معنا و مفهوم آن شوند و برایشان گنگ نباشد، شاید از نظر خیلی از افراد هر چقد لوگو پیچیده تر باشد جذاب تر خواهد بود اما برعکس زمانی که لوگو شما ساده می باشد در این صورت عامه مردم زمانی که لوگو شما را مشاهده می کنند متوجه معنا و مفهوم لوگو مورد نظر می شوند و منظور از هدف از و نماد لوگو را متوجه می شوند.

استفاده از رنگ مناسب برای لوگو طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

استفاده از رنگ در لوگو تاثیر بسزایی در  تحت تاثیر قرار دادن مخاطب بر لوگو دارد البته باید در این موضوع درباره روانشناسی رنگ ها آگاهی داشته باشیم و آگاهانه از رنگ های مختلف استفاده نماییم.

استفاده از فونت مناسب برای طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

زمانی که شما از فونت برای طراحی لوگو استفاده می کنید به این نوع طراحی لوگو تایپوگرافی می گویند که در طراحی لوگو های آموزشی که از تایپوگرافی استفاده می شود یکی از مواردی تاثیر گذار بر انتخاب فونت رده سنی افراد می باشد که بسته به رده سنی افرادی که در آموزشگاه مورد نظر وجود دارد از فونت مناسب آن سن می توان استفاده نمود بر فرض مثال برای طراحی لوگو مدرسه  فونتی را انتخاب کنید که مناسب رده سنی دانش آموزانی که در مدرسه حضور دارند باشد طراحی لوگو مدرسه ابتدایی با مدرسه دبیرستانی کاملا متفاوت می باشد و یا طراحی لوگو دانشگاه ها نیز فونت متفاوت و رسمی تر استفاده می شود البته با توجه به توضیحاتی که درباره آموزشگاه های خطاطی و موسیقی نیز داده شد اگر بخواهیم از فونت برای طراحی لوگو استفاده کنیم نوع آموزشی که داخل آموزشگاه داده می شود بر انتخاب فونت تاثیر گذار می باشد.

اهمیت بازخورد در طراحی لوگو

زمانی که شما لوگویی طراحی می کنید برای آن که متوجه شوید لوگو همان هدفی را دارد که شما خواهان آن بودید می توانید از چندین نفر درباره لوگویی طراحی شده خود سوال بپرسید و نظر بخواهید در این صورت با توجه به جوابی که به شما می دهند متوجه می شویدلوگویی که شما طراحی کردید لوگویی مناسب بوده یا خیر؟ که در این حالت اگر توسط چندین نفر هدف واقعی شما دیده شد و این اشخاص متوجه هدف و منظور شما از لوگو شدند و برایشان گنگ نبود شما لوگوی مناسبی طراحی نموده اید درغیر این صورت باید تغییرات دهید.

استفاده از گرید در طراحی لوگو مدرسه و آموزشگاه

گرید در طراحی لوگو موجب ایجاد نظم و هماهنگی در لوگو می شود و زمانی که شما به واسطه گرید لوگویی را طراحی می کنید لوگوی شما زیباتر به نظر می رسد و قانون تقارن در لوگوی مورد نظر شما رعایت می گردد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757