خانه    لوگوبلاگ ها      طراحی لوگو صنعتی

طراحی لوگو صنعتی

طراحی لوگو صنعتی

زمانی که شما کسب و کاری جدید راه اندازی می کنید مخصوصا در حوزه ی صنعت باید برای طراحی لوگو صنعتی آن برنامه ای متفاوت داشته باشید و در واقع لازم به ذکر است که طراحی لوگو در کرج برای کسب و کارهای صنعتی کاملا متفاوت تر از کسب و کار های دیگه انجام می گیرد، به همین خاطر ما در این مطلب درباره صفر تا صد مواردی که نیاز است در طراحی لوگو صنعتی از آن ها استفاده نمود صحبت می کنیم و امید داریم که بتوانیم از این طریق کمک شایانی به طراحان و صاحبان کسب و کار صنعتی کنیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اهمیت لوگو صنعتی برای کسب و کار

اگر می خواهید کسب و کاری صنعتی راه اندازی کنید و یا دارای کسب و کار صنعتی هستید بهتر است بدانید که لوگو در روند پیشرفت کسب و کار شما نقش بسزایی خواهد داشت، البته همه ی لوگوها نمی توانند تاثیر گذار باشند، تنها لوگوهایی که از طراحی منحصربه فرد و حرفه ای برخوردار هستند باعث می شوند که مخاطب با لوگو ارتباط بصری برقرار کند و همیشه در ذهنش نقش ببندد.

اولین و مهمترین اقدام در هر نوع کسب و کاری همان طور که می دانید برند سازی می باشد و لازم به ذکر است که بگویم یکی از مواردی که راه برندسازی را هموار می کند لوگو مناسب است زمانی که شما محصولات با کیفیت روانه بازار می کنید مخصوصا که کسب و کار های صنعتی مستقیما با مصرف کننده ها در ارتباط نیستند مصرف کنند با توجه به لوگو و نماد و اسم شرکت شما را به خاطر می سپارد تا زمانی که خواست دوباره از محصولی نظیر محصول شما استفاده کند از همین مارک و همین شرکت تهیه نماید و حتی محصول شما را به دیگران معرفی کند این حالت زمانی ممکن می شود که مشتری با لوگو ارتباط برقرار کند.

فاکتور های مناسب برای طراحی لوگو صنعتی

چیدمان و سادگی

برای طراحی لوگوی صنعتی مناسب حتما به سادگی آن دقت کنید، شما با طراحی لوگو صنعتی ساده محور می توانید مسیر برند سازی خود را هموار تر کنید.

به خاطر داشته باشید منظور از سادگی صرفا عدم استفاده از بسیاری جزئیات است که متاسفانه بسیاری از افراد از آن نمی گذرند، برخی از طراحان و متقاضیان طراحی لوگو برای یک لوگو صنعتی از نوع دستگاه ، تصویر محصول ، اسم کامل شرکت ، مزایا یا شعار تبلیغاتی و… استفاده می کنند که این موضوع می تواند برای شرکت مخرب باشد.

همان طور که بیان شد برای تهیه لوگو صنعتی سعی کنید از آرم های ساده استفاده کنید به این خاطر که قرار است از این لوگو در بخش های مختلف مانند کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی، تجهیزات و محصولات تولیدی در اندازه های مختلف استفاده شود پس بنابراین اگر لوگوی شما ساده و زیبا باشد در هر اندازه ای خوب به نظر می رسد و توانایی آن را خواهد داشت که تمام نیازهای صنعتی کسب و کار را رفع نماید اما اگر از لوگو های پیچیده استفاده کنید که فقط در اندازه ای خاص زیبایی بصری خود را حفظ کند و در غیر این صورت کارایی نداشته باشد از اعتبار برند کم خواهد شد.

مسیر را مشخص کنید

تجربه سالهای مختلف ما نشان داده است که انتخاب یک لوگو می تواند مانند انتخاب یک لباس یا سبک زندگی متفاوت باشد. سلیقه های مختلف برای طراحی لوگو صنعتی متفاوت هستند برخی دوست دارند از نشان استفاده کنند ، برخی از تایپو گرافی و حتی برخی به انتخاب طراح می گذارند. اما در هر پروسه ای از مشخص شدن سلیقه پیشنهاد می گردد قاطعانه درباره علاقه خود صحبت کنید اما گاهی باید از تجربه طراحان استفاده کرد به این دلیل که بنابر تجربه ای که در طراحی لوگو صنعتی دارند از نکاتی آگاهی دارند که به نفع شما خواهد بود.

به طراح خود اعتماد کنید

کسب و کار های صنعتی در کشور ما کم نیستند و تجربه نشان داده است که حتی بعد از طراحی لوگو صنعتی متوجه می شویم لوگو ما شبیه فلان برند شده است. اما بهترین پیشنهاد ما با توجه به گستردگی و تنوع لوگو های موجود در بازار و خصوصا اگر قصد ثبت برند خود را هم دارید حتما به طراح خود اعتماد کرده و کمی دست او را باز بگذارید. دقت کنید الگو را همیشه به طراح بدهید و در باره سلیقه خود با او صحبت کنید و بعد به او اعتماد کنید.

 عجول نباشید

گاهی افراد به اشتباه این هویت بصری را با یک طرح کارت ویزیت اشتباه می گیرند. آنها تمایل دارند در اسرع وقت بهترین خروجی را برای طراحی لوگو صنعتی داشته باشند که این موضوع فقط در مواقع نادر امکانپذیر است.

صبر داشته باشید چرا که یک لوگو صنعتی شناسنامه دار می تواند برای موفقیت شما قدم بردارد. برای طراحی یک لوگو صنعتی حداقل یک هفته زمان نیاز هست که اتاق فکر قبل از آن ممکن است بیشترین زمان را ببرد.

لازم به ذکر است که همیشه در انجام هر نوع کاری اگر شما به درستی درباره انجام کار خود فکر کنید وتمام جوانب را در نظر بگیرد خروجی بهتری خواهید داشت ممکن است در طی یک روز بتوان ۱۰ ها لوگو را طراحی کرد اما قطعا بیشتر آن ها در آینده نه چندان دور خسته کننده خواهد شد پس برای طراحی لوگو اگر می خواهید لوگویی حرفه ای و مدرن شود وقت گذارید و صبور باشید.

استفاده از رقبا

هر نوع کسب و کاری که شما راه اندازی کنید دارای کسب و کارهای نظیر خود می باشد برفرض مثال برای طراحی لوگو کسب و کار صنعتی می توانید با سرچ و تحقیق درباره رقبای آن ها باعث می شود که به عنوان طراح راحت به مقصود خود برسید و لوگویی متناسب با کسب و کاری صنعتی طراحی کنید.

انتخاب تم رنگی مناسب

انتخاب تم رنگی برای طراحی لوگو بستگی به رنگ سازمانی کسب و کار شما دارد اما در کل برای انتخاب رنگ برای طراحی لوگو صنعتی از رنگ هایی قبیل مشکی، سفید، سبز، قرمز، آبی، زرد، خاکستری و توسی استفاده می شود و در واقع هر یک از این رنگ ها دارای هدف خاصی می باشد و تاثیر بسزایی بر مخاطب می گذارند.

انتخاب رنگ زرد

بر فرض مثال رنگ زرد که دارای جذابیت بصری می باشد و نماد ایمن بودن است و می تواند به مخاطب با استفاده از لوگویی که دارای رنگ زرد می باشد این موضوع را یادآوری کند که کسب و کاری ایمن و قابل اعتماد است.

انتخاب رنگ های ملایم

زمانی که شما از رنگ های ملایم برای لوگو خود استفاده می کنید باعث می شود که حس اطمینان را به مخاطب الغا کنید.

نشانگر هویت شرکت

شما باید بتوانید با توجه به هویت اصلی شرکت لوگویی متناسب با آن طراحی کنید تا مشتری زمانی که لوگوی شما را مشاهده کرد بتواند متوجه این ارتباط شود.

خوانا بودن

اگر در طراحی لوگو از فونت ها استفاده می کنید باید به گونه ای باشد که زمانی که شخصی لوگوی شما را مشاهده کرد بتواند آن را بخواند و در واقع خوانا بودن لوگو باید در سایز های مختلف تست شود.

به لوگو هایی که در آن از فونت ها استفاده می شود و با حروف نماد و لوگو طراحی می شود را تایپوگرافی می گویند در لوگوهایی که به سبک تایپوگرافی طراحی می شوند بیشتر از فونت های برجسته و ضخیم به کار برده می شود.

استفاده از نماد های هدفمند

در طراحی لوگو گاهی از نماد و نشانه ها برای رساندن معنا و مفهوم لوگو استفاده می شود اما باید به این موضوع دقت شود که نماد های به کار برده در لوگو ارتباط مستقیمی با هدف ما و پیامی که می خواهیم توسط لوگو به مشتریان انتقال داده شود هم راستا باشد و همچنین با بخش های دیگر لوگو تطبیق پیدا کند.

خاطره انگیز بودن

در طی مسیر طراحی لوگو این موضوع را به یاد داشته باشید که خروجی شما از طراحی لوگو باید طرحی باشد که در ذهن افراد باقی بماند و به اصطلاح خاطره انگیز باشد و هر زمانی که لوگو شما مشاهده کردن به یاد کسب و کار شما بیوفتند.

انتخاب یک طراح برای طراحی لوگو صنعتی

برای انتخاب یک مجموعه و یا یک طراح برای طراحی لوگو صنعتی به پیشینه آن شرکت و یا شخص دقت کنید چرا که نمونه کارهای اجرا شده می تواند به شما راهنمایی بهتری بدهد.

از طراح خود بخواهید در خصوص مراحل اجرای لوگو هایی که به صورت الگو یا نمونه کار نشان می دهد کمی توضیح دهد و حتی مدت زمان اجرا و سال اجرای آن را به شما شرح دهد.

طراح صبور را انتخاب کنید چرا که برخی طراحان متاسفانه بدون صبر و تحمل با انتقاد و پیشنهاد شما برخورد می کنند و به سلیقه شما اهمیت نمی دهند.

به خاطر داشته باشید که برخی طراحان با توجه به ترافیک کاری بدقولی می کنند. پس بهتر است دو موضوع را در این بخش مد نظر قرار دهید اول اینکه از مراحل اجرای پروژه از او گزارش بخواهید و همینطور زمان نهایی را در قرارداد مشخص کنید.

لوگو ها را معمولا در موکاپ ارائه می دهند لطفا نمونه ساده لوگوی طراحی شده را از طراح بخواهید و درباره لوگو با دوستان و نزدیکانتان مشورت کنید. این موضوع یک جامعه آماری کوچک است که می تواند برای شما بازخورد جالبی داشته باشد.

در پایان برای انتخاب یک طراحی لوگو صنعتی می توانید با ما در ارتباط باشید ما در رسام صبورانه و صمیمانه منتظرتان هستیم.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757