خانه    لوگوبلاگ ها      طراحی لوگو با الهام از حیوانات

طراحی لوگو با الهام از حیوانات

طراحی لوگو با الهام از حیوانات
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

اگر به لوگوهای برند های معروف و حتی نا آشنا دقت کنیم متوجه می شویم برخی از شرکت ها با طراحی لوگو با الهام از حیوانات لوگوی خود را طراحی کرده اند . آمار شرکت های موفق با لوگو طراحی شده با حیوانات کم نیستند . ما شاید بسیاری از آن ها را بشناسیم و از محصولات آنها خرید کرده باشیم.

یکی از فاکتور های اصلی که شرکت ها برای طراحی لوگو با حیوانات به آن توجه کرده اند و همچنان مد نظر دیگران است قابلیت های آن حیوان است. برخی از حیوانات قدرتمند هستند ، برخی سریع و برخی صبور و زیبا مثلا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از موضوعات مورد توجه استفاده از یوزپلنگ ایرانی بود که روی لباس تیم ملیمان درج شد. به راستی که یوزپلنگ نماد سرعت بود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اما وقتی در باره استفاده همزمان از یک برند با یک شمایل یا وکتور حیوان صحبت می کنیم در واقع درباره سرعت برند سازی بیشتر و موفقیت سریعتر آن برند حرف زده ایم.

همانطور که می دانیم برند ها می توانند آنقدر قدرتمند باشند که موفقیت یک شرکت را دوچندان کنند. در طراحی یک لوگو با شکل حیوان می توان از زوایا و حتی بخشی از اندام یک حیوان هم استفاده کرد مثلا در کرگدن یا اسب شاخ دار یا فیل صورت این حیوانات به مراتب نمای بهتری از زاویه های دیگرشان نشان می دهد. استفاده از رنگ برای طراحی لوگو می تواند لوگوی شما قدرتمنتر سازد.

بیایید به لوگوهایی که با توجه به طراحی لوگو با الهام از حیوانات که آنها را می شناسیم دقت کنیم:

فراری :

کمپانی که به تولید ماشین های فوق لاکچری و سریع معروف است و ما برند آن را با یک اسب پرشور و زیبا می شناسیم. هرجا نام ferrari به زبان بیاد این نشان در ناخودآگاه ما زنده می شود.

فراری یک تولید کننده افسانه ای است که ماشین های مسابقه ای آن بسیار معروف است و از سال ۱۹۴۷ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

حال فرض کنید همین فراری از یک حیوان غیر مرتبط مانند یک قو یا یک نهنگ برای خودروسازی خود استفاده می کرد! در واقع با این کار تاثیر منفی بر برند خود می گذاشت هرچند که برای برند سازی و مشهور کردن این اسب پرشور کم زحمت نکشیده است.

لاگوست و پلو

دو برند که در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارند که هر دو با استفاده خلاقانه از طراحی لوگو حیوان توانسته اند در ذهن همگان نقش ببندند. لاگوست برندی است که از یک سوسمار یا کروکدیل برای برند خود استفاده کرده است و پلو از یک اسب ورزشی.

در ایران ما هم برخی برند ها با استفاده از طراحی لوگو با حیوان به شهرت رسده اند که در این میان می توان به ایران خودرو با لوگوی اسب و پگاه که تولید کننده لبنیات است با لوگوی گاو اشاره کرد.

چند نکته در خصوص طراحی لوگو با الهام از حیوانات:

  • در گام اول مزیت های شرکت یا محصولات خود را را لیست وار بنویسید.
  • در اینترنت جستجو کنید و هر چه می توانید در خصوص لوگو های مختلف با شکل حیوانات را بررسی کنید.
  • مزیت ها ی نوشته شده را با ویژگی های برخی حیوانات به اشتراک بگذارید و وجه تشابه ها را پیدا کنید.
  • از یک طراح خوب برای طراحی لوگ استفاده کنید و با آن کمی مشورت کنید
  • ساده سازی را در طراحی لوگ فراموش نکنید چرا که ساده سازی در طراحی لوگو به شدت قدرت برند سازی و ماندن در ذهن مشتریانتان را برای شما هموار تر می کند.
  • به شکل نوشتاری فارسی و انگلیسی لوگوی خود فکر کنید که همخوانی هر با هم خوب و شیک به نظر برسد.
  • در طراحی لوگو با حیوان سعی کنید از یک یا دو رنگ بهره ببرید.

ما در رسام با بهره گیری از دانش روز و طراحان مجرب می توانیم با طراحی لوگو حرفه ای برند شما را شناخته تر کنیم. با ما تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757