خانه    لوگوبلاگ ها      نقش لوگو در تبلیغات

نقش لوگو در تبلیغات

نقش لوگو در تبلیغات
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع محصولات فعالیت دارند و این شرکت ها برای رقابت با یکدیگر باید تبلیغات انجام دهند تا بتوانند محصولات خود را به مشتریان و مخاطبین معرفی نمایند. برای این که تیبلیغات بصورت هدفمند و عالی پیش برود نقش لوگو در تبلیغات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از تیزرهای تبلیغاتی و یا چاپ کاتالوگ و بروشور و حتی سایت از راه های مختفل برای تبلیغات به شمار می روند اما همه این ابزارها زمانی مؤثر واقع می‌شوند که برند محصولات در آن ها به بهترین نحو ممکن ارائه شود. استفاده از لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان می‎باشد. لوگو در واقع تصویری است که بیانگر ماهیت اصلی شرکت به شمار می رود. این تصویر می تواند یک نوشته باشد و یا اینکه عکس و یا اینکه تلفیقی از هر دو باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

انواع لوگو ها :

لوگوی متنی :  لوگوهای متنی اصطلاحا به لوگوتایپ نیز  مشهور هستند،  این لوگو از تلفیق چند حرف و با اشکال خاصی به کار برده می شود. برای مثال در لوگوی شرکت مایکروسافت ، حروف تشکیل دهنده این شرکت به شکل زیبایی در کنار هم قرار داده شده‎اند.

لوگوی تصویری : در این نوع لوگو  فقط از یک تصویر خاص برای معرفی شرکت استفاده می شود همانند شرکت اپل که لوگوی آن از یک عکس سیب گاز زده انتخاب شده است.

لوگوهای ترکیبی: این لوگو از لوگوی متنی و تصویری ایجاد می شود و ماهیت شرکت را توسط هردو معرفی می کند. همانند لوگو شرکت آدیداس که از تصویر متن برای طراحی آن استفاده شده است.

نقش لوگو در تبلیغات برندها

همانطور که اشاره شد لوگو ها می توانند بیانگر فعالیت اصلی و ماهیت کلی شرکت‌ ها و به نوعی نشان دهنده برند سازمانی مؤسسات می باشند. لوگوها باعث می شوند حتی با افول و شکست فروش محصولات، یک شرکت فراموش نمی شود و برند آن شرکت برای همیشه در ذهن مصرف کنندگان و مشتریان باقی می ‌مانند.

بنابراین طراحی لوگوها باید به نحوی انجام پذیرد تا خیلی خوب در ذهن مشتری حک شود و حتی اگر شما فعالیت خود را متوقف کنید لوگوی برند شما برای همیشه ماندگار بماند.

یک لوگو باید در عین سادگی مفهوم کلی برند را در ذهن مخاطب جایگذاری کند. نباید با طرح های شلوغ و رنگ های زیاد باعث شد که مخاطب آن را نتواند در ذهن خود نگه دارد.

لوگوی هر شرکت باید با سایر لوگوها تفاوت اساسی داشته باشد. هر لوگو باید منحصر به فرد بوده و از المان ها و نمادهای زیبایی استفاده شود.

استفاده از تکنیک های خاص طراحی می تواند کمک کند که لوگو دارای جذابیت منحصر به فرد باشد و همین عامل وجه تمایز آن با سایر لوگوها باشد.

اگر چندین سال است که از یک لوگو استفاده می کنید شاید وقت آن رسیده باشد که لوگوی برند را مجددا طراحی نمایید. البته این طراحی مجدد بایست کاملا جزیی باشد و هویت اصلی لوگو را نباید تغییر دهید. تغییرات جزیی در لوگ می تواند به مشتری این پیام را منتقل کند که شما همچنان با قدرت و با صلابت در حال فعالیت هستید و احساس اطمینان بیشتری را به مشتری منتقل می نمایید.

استفاده از تصاویر می تواند یک حس قدرت مضاعف را در لوگو بوجود آورد. وقتی از تصاویر استفاده می شود باید این نکته را در نظر داشت که این تصاویر ماهیت برند را در بر داشته باشد و تضادی با هم نداشته باشند.

برخی معتقد هستند که لوگوها باید تک رنگ بوده و خیلی تمی شود بر روی طیف های رنگی مختف حساب باز کرد. این یک سخن اشتباه است رنگ هر لوگو با تناسب به ماهیت آن برند باید تعیین گردد .

استفاده از لوگی خوب و حرفه ای قدرت شما در بازار رقابتی را افزایش می دهد. شما می توانید برای مشاوره رایگان در خصوص نقش لوگو در تبلیغات با کارشناسان ما در رسام در ارتباط باشید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757