خانه    لوگوبلاگ ها      تاریخچه لوگوی برترین شرکت های جهان – بخش دوم

تاریخچه لوگوی برترین شرکت های جهان – بخش دوم

تاریخچه لوگوی برترین شرکت های جهان
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

در مقاله قبل توضیح دادیم که لزوما یک لوگو نمی تواند اعتبار به برند بدهد و لوگوی چند شرکت صاحب نام را بررسی نمودیم در ادامه می خواهیم به بررسی تاریخچه لوگوی چند شرکت دیگر نیز بپردازیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

مایکروسافت Microsoft

علیرغم اینکه microsoft در سال های گذشته انتخاب های خوبی برای لوگوی برخی از محصولات خود نداشته است اما بازبینی لوگوی ۲۰۱۲ مایکروسافت یک موفقیت خوب بود.

لوگو مایکروسافت

در مورد رنگ‌ها، لوگو جدید دوستانه تر به نظر می‌رسد. انتخاب چهار پنجره مربعی شکل برای نشان دادن محصولات اصلی مایکروسافت نشان می دهد که فکر و خلاقیت خوبی در آن اثر گذار بوده است! پنجره آبی ‌رنگ برای سیستم ‌عامل ویندوز و پنجره قرمز برای دفتر مایکروسافت است. پنجره سبز نماد کنسول بازی ایکس باکس است. در نهایت، پنجره زرد … خوب، پنجره زرد چیزی را نشان نمی‌دهد، اما ضروری است چون یک پنجره باید چهار بخش داشته باشد. البته شاید مایکروسافت یک محصولی را در دست تولید دارد که فعلا مخفی شده است.

با ایجاد یک تصویر سازگار، مایکروسافت به نظر می‌رسد که مشکلات بیشتری نسبت به شرکت‌های دیگر داشته باشد. هر بار که مایکروسافت نماد خود را تغییر می‌دهد، کاملا متفاوت به نظر می‌رسد، گویی هیچ چیزی آن را به لوگوی قبلی وصل نکرده است.

نایک Nike

nike نه تنها به خاطر کفش‌ های ورزشی اش مشهور است، بلکه به خاطر داشتن یکی از بهترین لوگوهای تجاری شهرت دارد.

لوگو نایک

نایک نمونه‌ای از این است که چگونه یک لوگو می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اعتبار شرکت داشته باشد و آن را تبدیل به یک برند قابل ‌اعتماد و معتبر کند. اگر چه در ابتدا دست‌کم گرفته شد، اما کم کم تبدیل به برند صاحب نام گردید.

لوگوی نایک از یک نماد خاص استفاده می کند که اشاره به صدایی دارد وقتی چیزی با سرعت بالا از کنار ما می‌گذرد، خوانده می‌شود. این نماد بیانگر صدای تیز، سرعت و حرکت است که در منحنی نماد دیده می‌شود.

تاریخچه نایک داستان یک جوجه اردک زشت است که به یک قو زیبا تبدیل شده ‌است.

BMW

لوگوی افسانه‌ای BMW از نماد دور راپ – موتور با یک سایه اسب سیاه و یک پرچم باواریا با الگوی سفید و آبی آن ناشی می‌شود.

لوگو BMW

بعد از جنگ جهانی اول، تخصص شرکت تحت تغییرات عمده قرار گرفت. به جای هوانوردی، شروع به تمرکز بر روی ساخت موتورسیکلت و خودروها کرد. لوگوی BMW از سال ۱۹۱۷ تقریبا بدون تغییر مانده ‌است. مهم‌ ترین تحول در سال ۲۰۰۰ رخ داد، زمانی که لوگو یک اثر سه‌ بعدی بدست آورد.

Mastercard

تقریبا تا سال ۱۹۶۶ شرکت Mastercard به عنوان Master Charge شناخته می شد. اولین آرم این شرکت دو دایره با هم پوشانی داشت و عبارت ” “Master Charge: The Interbank Card  در زیر آن قرا داشت.”.

لوگو mastercard

این شرکت در سال ۱۹۷۹ نام خود را به “Mastercard” تغییر داد. نام جدید خواستار یک آرم جدید شد. در نتیجه، لوگوی جدید تغییرات عمده‌ای را متحمل شده‌ است و رنگ ‌ها بیشتر اشباع شده‌اند و فونت بیشتر وزن خود را به دست آورده ‌است. در سال ۱۹۹۶، لوگو یک نگاه سه ‌بعدی به خود گرفت.

 

IBM

اولین لوگو IBM  در سال ۱۹۲۴ زمانی ایجاد شد که نام شرکت از Computing-Tabulating-Recording به شرکت International Business Machines تغییر نام داد.

لوگو IBM

این نام جدید، احساس نوین تری نسبت به آن داشت. لوگوی ۱۹۲۴ یک نسخه بازسازی‌شده از نماد سال ۱۹۱۱ بود که مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۴۷، هنگامی که برند فن ‌آوری خود را گسترش کرد، نماد مدور با استفاده از واژه (آی بی ام)جایگزین شد که به نماد شرکت تبدیل شده ‌است. در سال ۱۹۵۶، پل رند، طراح مشهور، حروف آی بی ام را سیاه و حجیم ساخت. این طرح جدید بر پایداری و قابلیت اطمینان به عنوان مزایای کلیدی این برند تاکید کرد. در سال ۱۹۷۲، از رند خواسته شد بار دیگر تصویر را دوباره بسازد. نتیجه خوب بود، و IBM هنوز به این نسخه از لوگو وفادار است.

با توجه به تاریخچه این شرکت های بزرگ باید این موضع را دریافت که لوگو و برند هردو به یک اندازه مهم هستند و باعث می شوند که فروش یک شرکت افزایش یابد. با توجه به طراحی لوگو می توان انتظار داشت که یرند شرکت چقدر می تواند رشد کند.

طراحی لوگو می بایست دقیق و خلاقانه صورت پذیرد ما می توانیم در این خصوص به شما کمک کنیم.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757