خانه    لوگوبلاگ ها      تاثیر طراحی لوگو بر برند

تاثیر طراحی لوگو بر برند

تاثیر طراحی لوگو بر برند

همه شرکت ها به دوست دارند که یک برند شناخته شده را داشته باشند به همین دلیل آن ها سعی میکنند که با هزینه های زیاد نسبت به طراحی لوگوی خود اقدام کنند تا بتوانند تبدیل به یک برند شاخص شوند. تاثیر طراحی لوگو بر برند می تواند بسیار چشمگیر بوده و باعث شود تا برند بسیار بزرگ و موفق دیده شود.

تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که لوگو بیش از یک شکل با جذابیت های بصری است . در واقع لوگو نشان دهنده خدمات و محصولات ارائه شده هر شرکت می تواند باشد. بطوریکه طراحی لوگو می تواند وجه تمایز بسیار خوبی بین شرکت هایی باشد که محصولات متفاوتی تولید می کنند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

طبق این تحقیقات مشخص شده است که شکل و ظاهر لوگو تاثیر بسزایی در معرفی برند می تواند داشته باشد. برخی از لوگوها که از اشکال مختلف طراحی می شوند می توانند نمایانگر این باشند که آن شرکت در چه حوزه صنعتی فعالیت می کند و چه نوع محصولی را تولید می کند.

استفاده از لوگو تاثیرات زیادی را بر روی برند شما می گذارد و می تواند بر موفقیت شما در بین رقبا تاثیرگذار باشد. از جمله تاثیرات طراحی لوگو را به اختصار توضیح خواهیم داد.

چگونگی تاثیر طراحی لوگو بر برند

همانطور که اشاره شد اشکال و سایز لوگو می تواند نمایانگر ماهیت کلی یه شرکت باشد. اما این کار چگونه صورت می پذیرد؟ در طراحی های مختفل لوگو برای هر برند ، طراح می بایست تحقیقات زیادی را انجام دهد. طراحی لوگو در هر حوزه صنعتی با رنگ های خاصی انجام می پذیرد. بطور مثال برای یک شرکت صنایع غذایی استفاده از طیف های رنگی زیاد مرسوم نیست و بیشتر از یک رنگ واحد استفاده می شود. برای طراحی لوگوی ورزشی نیز باید با توجه به رنگ اصلی آن تیم طراحی لوگو انجام پذیرد.

از همین رو طراح می بایست این اعمال را به خوبی انجام دهد تا بتواند بهترین لوگو را برای آن شرکت طراحی نماید.

متاسفانه در ایران برخی مدیران از تاثیر طراحی لوگو بر برند غافل هستند و اهمیت خاصی را قائل نیستند. با نگاهی به برند های معتبر خارجی متوجه خواهید شد که یک لوگو چه تاثیر بسزایی می تواند بر روی برند داشته باشد. برند های معروف خارجی همگی دارای یک لوگو اختصاصی هستند که وجه تمایز آن ها با سایر برند ها شده است.

یک طراحی لوگوی حرفه ای می تواند اعتبار برند شما را افزایش دهد و مشتریان شما را چند برابر کند. وقتی شما می خواهید یک سهم بازار بزرگ را تصاحب کنید می بایست یک لوگوی حرفه ای و قوی را نیز طراحی کنید تا آن لوگو معرف شما در سایر بازارها نیز بشود.

البته در سال های گذشته در ایران نیز به تاثیر طراحی لوگو بر برند اهمیت بیشتری داده شده است و شما می توانید ببینید که برنده ای بزرگ داخلی با لوگوهای منحصر به فرد خود چگونه سهم بازار بزرگی را نصیب خود کرده اند.

همواره لوگوهای خاص توانسته اند که در بین لوگوهای معمولی چشم نوازتر باشند. برخی برندهای نوپا توانسته اند با یک طراحی لوگوی حرفه ای و دقیق نسبت به سایر برندهایی که قدمت بیشتری دارند موفقتر عمل کنند و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

استفاده از لوگوی قدرتمند می تواند حس اعتماد مشتریان را بیشتر کند و آن ها را مجاب کند که به مشتری دائمی شما تبدیل شوند.

شما می توانید با کمک و مشاوره گروه رسام برای طراحی یک لوگوی حرفه ای و خوب برای برند خود اقدام نمایید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید با یک طراحی لوگوی خوب بتوانید اعتبار برند خود را افزایش دهید و بتوانید یک سهم بازار بزرگ را به دست آورید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757