خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چگونه نور در عکاسی احساس را ایجاد می کند

چگونه نور در عکاسی احساس را ایجاد می کند

چگونه نور در عکاسی احساس را ایجاد می کند
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

نور قدرت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد احساسات در یک عکس دارد. اکثر عکاسان می‌دانند که نور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما هنوز چیزی است که همه باید برای یادگیری و بهبود آن تلاش کنند. نور پایه اصلی عکاسی است و شما باید بدانید که آن به چه نحوی در عکاسی استفاده می کنید.
ویژگی‌های مختلف نور مانند روشنایی، کنتراست و همه احساسات خود را دارند. عکس تاریک و دارای نور پس‌زمینه با کنتراست بالا، پیام بسیار متفاوتی را از یک جنگل روشن و زیبا در هنگام طلوع خورشید ارسال می‌کند. در عکاسی، نور شما باید سوژه شما را تکمیل کند. اگر می‌خواهید از یک آبشار عمیق و دراماتیک عکس بگیرید، نور شما باید به آن حالت کمک کند و نه از چیزی که سعی دارید بگویید. این درست است اگر شما در حال عکاسی از یک پرتره جالب و شاد باشید – نورپردازی باید بازتاب آن احساسات باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

شاید تنها یک دلیل وجود دارد که اکثر مردم عکس‌های خاصی را دوست دارند و آن وجود احساس و حس عمیق در عکس است. این یک مفهوم ساده است، اما همچنین پایه تمام عکس‌های عکاسی را تشکیل می‌دهد. برای اینکه یک عکس موفق باشد، باید با بیننده خود در تعامل باشد. این می‌تواند به چند دلیل روی دهد، از سوژه شما گرفته تا ترکیب‌بندی شما اما قوی‌ترین ابزار برای ثبت احساسات بسیار اساسی‌تر از آن است و آن بکارگیری نور و نوردهی در عکاسی است.

نور سیاه

یکی از پیچیده‌ترین انواع نور، نور تاریک است که نورپردازی در آن شدید است. این کار برای همه نوع عکاسی خوب عمل می‌کند: پرتره‌ها، مناظر قدرتمند، و مستند. نور تاریک در کل صفحه محبوب است، و دلیل خوبی دارد.
خیلی ساده، منحصر به فرد است. نور تاریک اطلاعات را از بینندگان پنهان می‌کند، ایجاد یک عکس مرموز و بسته به سوژه شما – به طور بالقوه تهدید آمیز یا اصلاح شده ‌است. بسیاری از عکاسان عکس صنعتی از تصاویر سیاه برای تبلیغات با کیفیت بالا استفاده می کنند. چرا که دوباره، این کار خوبی برای انتقال احساسات انجام می‌دهد.

نور درخشان

بدیهی این است که نور روشن نیز وجود دارد و مجموعه احساسات مهم خود را دارد. شاید شما می‌خواهید یک عکس پر زرق و برق را ثبت کنید. آیا ترجیح می‌دهید در زیر یک طوفان چشمگیر عکس بگیرید، یا در طول نور شدید، مبهم و اواخر بعد از ظهر؟ این نباید یک سوال سخت باشد – نور خورشید بعد از ظهر به عکس شما یک کیفیت بسیار نرم‌تر می‌دهد.

در موارد دیگر نیز صادق است. برای مثال، شاید شما می‌خواهید یک تصویر شاد و خوش بینانه را ثبت کنید. اگر این هدف شماست، احتمالا در تاریکی شب به دنبال راه‌های تاریک نخواهید رفت. در حالی که یک صحنه روشن‌تر ممکن بود.
اگرچه نور روشن بسیار رایج است، اما هنوز ارزش جستجو در بسیاری از موارد را دارد. اگر بعد از یک نوع خاص از حالت روحی، خوش بینانه هستید – نور روشن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

نور با کنتراست کم

همان طور که تصاویر با کنتراست بالا محبوب هستند، عکس های با کنتراست پایین نیز بسیار زیبا هستند. زمانی که منبع نور شما به شدت پخش می‌شود (مانند روز ابری)، آن‌ها تمایل دارند اتفاق بیفتند. همچنین به ثبت سوژه‌های نسبتا یکنواخت نیز کمک می‌کند.
اغلب، عکس‌های با کنتراست پایین تا حد زیادی در نگاه اول برجسته نمی‌شوند. برای جلب توجه فریاد نمی‌زنند. به این دلیل است که نور موفق همیشه نیازی به جلب توجه فوری ندارد؛ در عوض، این نور است که با شخصیت سوژه شما مطابقت دارد. اگر در حال عکاسی از یک منظره آرام هستید، یا می‌خواهید یک حالت ملایم برای یک عکس پرتره پیدا کنید، توصیه عالی این است که به دنبال نور کنتراست پایین بگردید.
استفاده از نور در عکاسی در واقع امضای شما برای آن عکس است. شما با تعیین نوع نور در عکس سعی می کنید که یک تصویر منحصر به فرد را خلق نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757