خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      پیدا کردن نور خوب در عکاسی منظره

پیدا کردن نور خوب در عکاسی منظره

پیدا کردن نور خوب در عکاسی منظره
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

چه دلیلی وجود دارد که عکاسان منظره در ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌شوند و به وسط ناکجا می روند. و تا زمان طلوع آفتاب در کنار دوربین و سه پایه می ایستند تا منظره مورد نظر خود را ثبت نمایند. این کار می تواند به دلیل یک چیز باشد و آن در مورد نور است. اگر بتوانید عکس را درست به دست آورید، عکس‌های شما تا حد ممکن خوب خواهند بود. بنابراین، برخی از کارهایی که می‌توانید برای پیدا کردن نور خوب انجام دهید چه هستند؟

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

چرا نور اینقدر مهم است

نور بیش از هر بخش دیگری از عکاسی، اهمیت دارد. حتی زیباترین سوژه‌ها در دنیا، در سطح فنی، چیزی بیش از نور بر روی سنسور دوربین شما نیستند.
نور همچنین تاثیر عاطفی یک عکس را تغییر می‌دهد، که یکی از حیاتی‌ترین عناصر در گرفتن عکسی است که با بیننده شما می‌چسبد. اگر می‌خواهید درام و شدت یک منظره را نشان دهید، باید به دنبال کنتراست بالا و قوی بگردید. یا، اگر به دنبال کیفیت آرام هستید، به دنبال رنگ‌های ظریف و سایه‌های نرم باشید.

نور خوب چیست؟

نور خوب نوری است که با هدف شما برای گرفتن عکس مطابقت دارد. سوژه شما را کامل می‌کند و با آن هماهنگی دارد. اغلب، بهترین نور، حتی ویژگی‌های منظره را که در حال عکاسی از آن هستید، یا شخصیتی که می‌خواهید عکس تان تجسم کنید، منعکس می‌کند.
به همین دلیل، هیچ چیز به عنوان نور خوب جهانی وجود ندارد.
مطمئنا این درست نیست. یک غروب آرام را با رنگ‌های روشن در آسمان و مه رقیق در هوا تصور کنید. این باید روشنایی خوبی باشد! اما اینطور نیست.
به همین دلیل است: برای بسیاری از عکس‌ها این نور بسیار خوب خواهد بود. ممکن است برای نشان دادن یک منظره زیبا با رنگ‌های روشن و سایه‌های ملایم تلاش کنید. اگر چنین باشد، نور نرم و رنگی کامل خواهد بود.

چگونه بهترین نور برای یک تصویر را پیدا کنیم

اگر به دنبال نور خوب می‌گردید، با فکر کردن به شخصیت منظره مقابل خود شروع کنید. اگر صحنه خشن باشد، شاید نور ملایم با پیام شما تناقض داشته باشد به جای آن که آن را اجرا کنید و با هدف خود هماهنگ شوید. این به آن معنا است که نوری که شما در یک صحنه می‌بینید، بهترین چیزی که می‌تواند باشد نخواهد بود. این یک مشکل نیست اگر شما تنها در یک مکان برای یک دوره زمانی کوتاه هستید؛ آنچه را که می‌توانید به دست آورید، بردارید. اما اگر زمان کافی برای چسبیدن به اطراف و بازگشت به مکانی برای عکاسی داشته باشید، سعی کنید بفهمید که بهترین نور ممکن در یک صحنه چه خواهد بود.

نور را کنترل کنید

عکاسان منظره برای دستکاری نور مشهور نیستند. این به خصوص در مقایسه با عکاسان پرتره و استودیو واقعا صادق است. اینطور نیست که شما می‌توانید خورشید را حرکت دهید، و ویرایش عکس خود را در پس پردازش واقعا به عنوان “دستکاری نور” بشمارید. شما در عکاسی از تپه های شنی نیز مشکلات خاص نوردهی را خواهید داشت.
با این حال، شما در اینجا آزادی عمل بیشتری نسبت به آنچه ممکن است فکر کنید دارید. اول، واضح است – همیشه می‌توانید صبر کنید تا نور تغییر کند. اگر شما یک عکاس منظره هستید، باید صبر زیادی داشته باشید. در نهایت، مهم نیست چقدر طول بکشد، شرایط مناسب در یک صحنه ظاهر خواهد شد. حتی اگر شما آنجا نبودید تا آن‌ها را ثبت کنید، ممکن است کسی باشد.

چیزی قوی‌تر از نور وجود ندارد. به همین دلیل ستون فقرات عکاسی است.
با این حال، درست است که مفهوم “نور خوب” در اطراف لبه‌ها کمی مبهم است. دلیل آن این است که بهترین نور برای یک عکس به صحنه بستگی دارد. هم چنین به هدف شما برای تصویر بستگی دارد – احساسات و پیامی که می‌خواهید عکس باخود حمل کند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757