خانه    لوگوبلاگ ها      نرم افزار های طراحی لوگو

نرم افزار های طراحی لوگو

نرم افزار های طراحی لوگو
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

لوگو هویت یک برند است . پس باید برای طراحی آن توجه زیادی را به خرج دهید. البته کار طراحی لوگو نیز کار آسانی نیست و نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد. اینکه طراح لوگو از چه نرم افزارهایی استفاده می کند بستگی به شرایط موجود دارد و اینکه در چه زمینه ایی باید کار طراحی را انجام دهد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

نرم افزار های طراحی لوگو

با یک برنامه ساخت لوگو می‌توانید به راحتی یک نماد خوب را به تنهایی طراحی کنید. زمانی که یک لوگوی بزرگ به دست می‌آید، انتخاب کلمات مناسب، رنگ‌ها و شمایل کافی نیست. خوب، راز یک لوگوی به یاد ماندنی چیست؟

اول اینکه، باید مشتریان احتمالی خود را وادار به یادگیری بیشتر در مورد برند خود کرده و با آن در یک سطح عاطفی تعامل داشته باشید. علاوه بر این، لوگو باید اهداف شرکت را به خوبی بیان کند، به عنوان مثال، شخصیت برند شما را تعریف کند. همانطور که می‌بینید، تمرکز زیادی بر روی آن وجود دارد. با توجه به این موضوع، انتخاب بهترین روش خلق لوگو، نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می‌کند. در این مقاله، ما محبوب‌ترین برنامه‌های طراحی گرافیکی مورد اعتماد افراد حرفه‌ای را پوشش داده‌ایم. باید از بهترین حالت یاد گرفت.

برای طراحی لوگو نرم افزارهای متعددی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند حتی برخی از سایت ها نیز وجود دارند که این کار بصورت آنلاین انجام می دهند . اما این کار بی فایده است چون هیچگاه نمی توان با آن لوگو قدرت برند خود را به رخ رقیبان بکشانید.

این نرم افزارها به شرح زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت :

  • Photoshop

  • Adobe Illustrator

  • Corel

فتوشاپ احتمالا بهترین گزینه برای طراحی لوگو و دیگر عناصر هویت برند است. با این حال، نتیجه کاملا به مهارت‌های طراحی شما و حیطه تخیل شما بستگی دارد. شما در این مرحله سعی بر ایجاد یک هویت قوی برای برند مورد نظر دارید و گام موثری برای برند به شمار می روید. از سوی دیگر، آن ‌هایی که هیچ توانایی هنری در مورد کار کردن با فتوشاپ ندارند باید قبل از هر کاری توانایی خود را در یادگیری فتوشاپ بالا ببرید و سیس کار را به صورت حرفه ایی آغاز نمایید.

فوتوشاپ از بین نرم افزار های طراحی لوگو محبوبیت بیشتری دارد و اکثر طراحان از آن استفاده می کنند اما برنامه corel نیز طرفداران خاص خود را دارد.

نکته اصلی که این برنامه طراحی را از نرم افزار های طراحی لوگو  بالا جدا می‌کند این است که از فرمول‌ های ریاضی به جای عناصر گرافیکی (pixels)،  برای تعریف تصاویر استفاده می‌کند. coreldraw از خطوط و اشکال استفاده می‌کند. برای ایجاد یک تصویر، باید وزن و رنگ خطوط و همچنین مختصات آن‌ها را تنظیم کنید. در coreldraw، شما می‌توانید لوگو ، مقیاس و غیره را بدون از دست دادن کیفیت یا تعریف بچرخانید. به علاوه شما می‌توانید متن خود را به یک منحنی برداری تبدیل کنید.

یکی دیگر از قویترین نرم افزار های طراحی لوگو برنامه Adobe Illustrator است. که از اولین سال هایی که طراحان با کامپیوتر کار طراحی را انجام می دادند وجود داشت. اما با توجه به دشواری کار کردن طرفداران کمتری دارد.

Adobe Illustrator  نرم‌افزار موردعلاقه طراحان گرافیک برای طراحی حرفه ‌ای انواع فونت، لوگو، ست اداری، است و اساساً چون کارکردن با آن سخت ‌تر از نرم‌ افزار فتوشاپ است افراد کمتری با آن آشنایی دارند. اما همان ‌طور که گفته شد طراحان گرافیک حرفه‌ ای به‌ طور کامل با این نرم ‌افزار آشنایی دارند و با استفاده از این برنامه یا استفاده ترکیبی از آن و فتوشاپ می‌توانند آثار تأثیرگذار و حرفه‌ای را خلق نمایند.

سخن پایانی

به هر حال باید این نکته را در نظر داشت که این طراح است که نرم افزار به خدمت می گیرد یعنی اینکه طراح با هوش خلاقانه خود می تواند با استفاده از نرم افزار های طراحی لوگو یک کار خوب و عالی را خلق نماید. استفاده از نرم افزار می تواند به طراخ کمک نماید که این طراحی لوگو با کیفیت بالاتری خلق شود.

مجموعه ی رسام تصویر با استفاده از کادری مجرب و حرفه ای آماده همکاری در خصوص طراحی لوگو در کرج و تهران می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره با کارشناسان ما در این خصوص در تماس باشید.

 

 

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757