خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عکاسی از رنگین کمان

عکاسی از رنگین کمان

عکاسی از رنگین کمان
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

رنگین کمان ها در طبیعت نادر هستند، زیرا تعدادی از رویدادها باید همزمان اتفاق بیفتند. اول اینکه، باید رطوبت در آسمان وجود داشته باشد، بنابراین یک روز بارانی یا یک طوفان سریع اولین پیش‌نیاز است. دوم اینکه، خورشید باید در افق در زاویه کم‌تر، حدود ۴۲ درجه نسبت به بیننده قرار گیرد. سوم، بخشی از آسمان که در آن خورشید باید از ابرها و موانع شفاف باشد، در حالی که بخشی از آسمان که رنگین‌کمان ظاهر خواهد شد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

باید باران و رطوبت مداوم داشته باشد. هنگامی که همه این شرایط برآورده می‌شوند، اشعه‌های خورشید قطرات آب در آسمان را شکسته و بازتاب خواهند کرد، و این توهم نوری را ایجاد می‌کنند که ما به آن “رنگین‌کمان” می گوییم. هنگامی که رنگین‌کمان را می‌بینید، فقط طبیعی است که بخواهید آن را بر روی دوربین خود ثبت کنید. چه کسی نمی‌خواهد چنین زیبایی را جذب کند که طیف رنگ کامل را در چشمان ما دارد؟

اگر شما در مکان مناسب باشید، رنگین‌کمان می‌تواند باعث شود یک سوژه معمولی واقعا خارق‌العاده به نظر برسد. حتی یک صحنه خسته‌کننده می‌تواند به چیزی کاملا متفاوت با قوس کامل رنگین‌کمان تبدیل شود.
عکاسی از رنگین کمان از شاخه های عکاسی مناظر است که باید خیلی سریع انجام دهید چون ممکن این شاهکار طبیعت زودتر از آنچه شما فکر می کنید از بین رود.

شرایط آب و هوا برای عکاسی

همانطور که در بالا اشاره شد، رنگین‌کمان طبیعی تنها زمانی رخ می‌دهد که رطوبت در جو وجود دارد و خورشید یا ماه در زاویه ۴۲ درجه نسبت به دوربین قرار دارند. این به این معنی است که زمانی که یک پتانسیل برای یک روز ابری با طوفان‌های تندری وجود دارد، باید برای پیدا کردن مقداری باران به سمت بیرون حرکت کنید.

به دنبال آن قسمت هایی باشید که بخشی از آسمان صاف است و بخشی از آسمان با ابرهای سیاه پوشانده شده‌است. به موقعیت خورشید نگاه کنید، مشخص کنید که کجا تنظیم خواهد شد و ببینید که آیا بخشی از آسمان نسبتا صاف است یا خیر. اگر این گونه است، پس به سمت منطقه بارانی حرکت کنید و منتظر طلوع آفتاب از میان ابرها بمانید. با این حال، برنامه‌ریزی برای عکاسی از رنگین‌کمان می‌تواند به سرعت ناامیدکننده شود، چون ممکن است هرگز آن را از یک نقطه مشاهده نکنید، بنابراین بهتر است در یک روز طوفانی در اطراف حرکت کنید تا ببینید آیا می‌توانید رنگین‌کمان پیدا کنید یا نه. زمانی که به دنبال رنگین‌کمان بگردید، مطمئن شوید که به جهت مخالف در جایی که خورشید قرار دارد، نگاه می‌کنید!

لنز

رنگین‌کمان دوتایی می‌تواند یک قسمت بزرگ از صحنه را پوشش دهد، بنابراین توصیه می شود یک لنز واید باز استفاده نمایید که می‌تواند کل رنگین‌کمان را ثبت کند. یک لنز ۲۴mm بر روی یک دوربین فول فریم می‌تواند یک رنگین‌کمان کامل را ثبت کند، اما برای رنگین‌کمان دوتایی به اندازه کافی عریض نخواهد بود.

سه‌پایه

رنگین کمان ها اغلب در وضعیت‌های کم‌نور رخ می‌دهند و از شما می بایست که از دیافراگم‌های کوچک‌تر برای حداکثر عمق میدان استفاده کنید. بنابراین یک سه‌پایه یک ابزار ضروری برای ثبت موثر رنگین‌کمان با حداقل مقدار نویز خواهد بود. پیشنهاد می شود یک سه‌پایه خوب و مطمئن داشته باشید که شانس گرفتن لرزش دوربین را کاهش می‌دهد.

ترکیب

ترکیب‌بندی در هنگام ثبت رنگین‌کمان مهم است. اگر یک رنگین‌کمان کامل را ببینید، آیا می‌توانید به سرعت یک سوژه جالب را پیدا کنید که بتوانید در مرکز رنگین‌کمان جای دهید. یک درخت تنها، یک ساختمان کوچک یا یک قله زیبا از یک کوه می‌تواند همه عالی برای ترکیب‌بندی باشد. گاهی اوقات پایین آوردن کم و عکاسی از گل‌ها و گل‌های وحشی نیز می‌تواند کارساز باشد. قوانین ترکیب‌بندی معمولی را نیز فراموش نکنید با استفاده از قانون یک سوم، خطوط هدایتگر و غیره می‌تواند صحنه را متعادل و جالب‌تر جلوه دهد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757