خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی از مناظر زمستانی
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

چهار فصل سال هدیه ای است که عکاسان نیز از آن بهره می برند. در هر فصل شما شاهد اتفاقات خاصی هستید. با توجه به شرایط آب و هوا عکس های مختلفی را می توان خلق نمود. فصل زمستان شاید رنگ های زیادی را در خود ندارد اما می توان عکس های منحصر به فردی را خلق نمود.
زمستان زمان آسانی برای عکاسی نیست، چرا که ممکن است شرایط بسیار زیادی رخ دهد. از جمله دمای پایین که اغلب منجر به ناراحتی برای عکاسان و طول عمر باتری را کوتاه‌تر می‌شود. با این حال، زمستان چندین مزیت را برای عکاسان منظره به ارمغان می‌آورد که اغلب دست‌کم گرفته می‌شوند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

خورشید در مقایسه با فصل‌های دیگر بسیار پایین‌تر از افق است؛
خورشید در جنوب شرقی (در نیم‌کره چپ) که ممکن است برای برخی از مکان‌ها مفید باشد.
خورشید زودتر از تابستان طلوع نمی‌کند؛
برف و یخ می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای جو را در بسیاری از مکان‌ها تغییر دهد.
برف و یخ می‌تواند بسیار خوش عکس باشد؛

آماده‌سازی کامل برای شرایط دشوار مهم است
به پیش‌بینی آب و هوا و آماده کردن لباس‌های مناسب توجه کنید. نه تنها به دما بلکه به سرعت باد و رطوبت هوا نیز توجه نمایید . به عنوان یک عکاس منظره، شما باید به طور ایده‌آل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از طلوع خورشید در محل عکاسی خود حضور داشته باشید چون ابرهای صورتی قبل از طلوع خورشید می‌توانند خیلی زود ظاهر شوند. اما این هم چنین زمانی است که دما به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.
غروب آفتاب می‌تواند کمی گرم‌تر – در ماه های زمستان باشد، با این حال، به محض اینکه خورشید در زیر افق ناپدید می‌شود (و شما می‌خواهید بعد از غروب آفتاب بمانید)، دما به طور معمول خیلی زود کاهش پیدا می‌کند. چیزی که بدتر است این است که شما درست کنار دوربین خود ایستاده باشید، صبورانه منتظر بهترین نور باشید، که به معنی فقدان حرکت بدن است و در نتیجه خیلی سریع‌تر از حد معمول سرد می‌شود. بنابراین پوشیدن کفش‌های مناسب و البسه مناسب برای شما حیاتی است.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید
ممکن است محل زندگی شما بارش برف نداشته باشد و شما مجبور به مسافرت برای عکاسی باشید. یک برنامه ریزی دقیق باعث می شود که شما به موقع به محل برفی برسید. چون ممکن است برف ها آب شوند و یا اینکه زود کثیف شوند. عکاسی از مناظر زمستان همواره درای مشکلات خاص خود است.
نوردهی در عکاسی از مناطر زمستانی اهمیت خاصی دارد چون شما با شدت نور زیادی سر و کار دارید و باید با دقت این نوردهی را کنترل کنید.
برای اینکه عکس های خسته کننده و یکنواختی نداشته باشید می توانید از مکان هایی که کمی رنگ دارند استفاده نمایید. چون شما فقط با رنگ سفید سر و کار دارید این کار می تواند تنوع را در عکس شما ایجاد نماید.

از خورشید به عنوان یکی از سوژه های اصلی همواره عکاسی کنید. طلوع خورشید و یا غروب آن می تواند عکس های زیبایی را به شما هدیه دهد.
خلاقیت خود را افزایش دهید و فقط به چند سوژه و یا مکان خود را محدود نکنید. تا می توانید عکس بگیرید و تمرکز خود را روی سوژه های اصلی عکاسی بگذارید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757