خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      درک فوکوس در عکاسی (بخش دوم)

درک فوکوس در عکاسی (بخش دوم)

درک فوکوس در عکاسی (بخش دوم)
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

به خاطر داشته باشید که همیشه یک “صفحه فوکوس” در یک عکس وجود دارد. معمولا، با سوژه اصلی تان ارتباط برقرار کنید. هر دو تشخیص فاز و هم تشخیص کنتراست می‌توانند شما را به آنجا برسانند. به همین دلیل است که تشخیص فاز به سرعت و با ردیابی بهتر انجام می‌شود، در حالی که تشخیص کنتراست ممکن است این کار را با دقت بیشتری برای موضوعات بی حرکت انجام دهد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

در مقاله قبل به معرفی و بررسی فوکوس و همچنین درک فوکوس در عکاسی پرداختیم. در ادامه نیز به بررسی فوکوس در عکاسی خواهیم پرداخت.
فوکوس خودکار چطور در سطح فنی کار می‌کند؟ شما نیازی به دانستن علم آن ندارید مگر اینکه به آن علاقه‌مند باشید، اما شما هنوز باید با دو نوع اصلی سیستم‌های فوکوس خودکار آشنا باشید: تشخیص فاز و تشخیص کنتراست.

هر کسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد:
تشخیص فاز بسیار سریع است و در ردیابی سوژه‌های متحرک خوب است، چون نیازی به کار محاسباتی زیادی از دوربین شما ندارد. با این حال، بیشتر در معرض اشتباهات و مشکلات داخلی است. برخی از دوربین‌ها اجازه می‌دهند سیستم تشخیص فازی خود را تنظیم کنید تا اشتباهات را به حداقل برسانید. تشخیص کنتراست به دوربین شما نیاز دارد تا اطلاعات بیشتری را پردازش کند، که به این معنی است که به طور کلی بیشتر طول می‌کشد تا فوکوس را قفل کند. در نتیجه، ردیابی سوژه‌های متحرک خوب نیست. با این حال، تشخیص کنتراست بیشتر دقیق است، چون سیستم فوکوس خودکار مستقیما داده‌ها را از سنسور دوربین شما اندازه‌گیری می‌کند. این زمانی خوب است که سوژه شما به سرعت، مانند عکاسی منظره حرکت نمی‌کند.

حالت‌های ناحیه فوکوس

بخش عمده‌ای از فوکوس برای انتخاب حالت فوکوس خودکار مناسب است. این همان جایی است که شما به دوربین خود می‌گویید که یک نوع استراتژی فوکوس را که می‌خواهید اعمال کنید، به این ترتیب می‌توانید بهترین تصمیم را در مورد چگونگی پی‌گیری فوکوس بر روی سوژه خود داشته باشید.
اغلب اوقات شما باید به سادگی بر روی سوژه اصلی خود تمرکز کنید. به طور معمول، اگر در حال عکاسی از یک فرد هستید، بر روی یکی از چشم‌هایشان تمرکز کنید. همین مساله برای عکاسی حیات وحش، عکاسی از رویداد و غیره اتفاق می‌افتد. با این حال، گاهی اوقات شما یک کمی آزادی هنرمندانه خواهید داشت. بگویید که دارید از یک گل عکس می‌گیرید. آیا باید بر روی نزدیک‌ترین گلبرگ یا روی مرکز رنگی فوکوس کنید؟ هیچ کدام از این گزینه‌ها اشتباه نیستند. این به نتیجه‌ای می‌رسد که می‌خواهید در یک تصویر به آن منتقل کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757