خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عناصر مهم ترکیب‌بندی در عکاسی

عناصر مهم ترکیب‌بندی در عکاسی

عناصر مهم ترکیب‌بندی در عکاسی
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی
برچسب ها :

ترکیب بندی در عکاسی یک مقوله بسیار مهم و اساسی است که باید طبق اصول و روش های عکاسی آن را اجرا کرد. ترکیب بندی دارای عناصری است که توسط عکاس رعایت می شود و باعث می شود که تصویر ثبت شده نهایی ، عالی و جذاب باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اشیا

مهمترین عناصر ترکیب‌بندی به سادگی انواع مختلفی از چیزهایی هستند که ممکن است در یک عکس پیدا کنید، از ساده تا پیچیده. این عناصر به هیچ چیز دیگری در یک عکس یا بر روی مرزهای خود ترکیب‌بندی شما وابسته نیستند. هر شی در عکس شما این ویژگی‌ها را به درجه‌ای از خود نشان می‌دهد که گاهی اوقات به طور بدیهی و گاهی اوقات پنهان است.
ساده‌ترین عنصر ترکیب‌بندی یک نکته است.

نقاط قوت کمی فریبنده هستند، از نظر ریاضی، آن‌ها دارای ابعاد صفر هستند. ، یک نقطه تنها یک ناحیه کوچک از علاقه به یک عکس یا تقاطع بین نواحی مورد نظر است.
ستاره‌ها در آسمان در یک عکس “نقاط” هستند، و بنابراین نوری خارج از فوکوس در پس‌زمینه وجود دارد. این درست همان نقطه‌ای است که در آن دو کوهستان یکدیگر را ملاقات می‌کنند و یک تقاطع ایجاد می‌کنند که چشم بیننده را به خود جذب می‌کند.

خطوط

در مقابل نقاط، که توجه بیننده را جلب می‌کنند، خطوط بیشتر شبیه یک مسیر برای یک بیننده است که باید دنبال شود. یا می تواند مرز بین دو چیز باشد برای مثال تقسیم بین آسمان و زمین.
مانند نقاط، خطوط در عکاسی به صورت دقیق به صورت خطوط در هندسه تعریف نمی‌شوند. هر چیزی که دو بخش از یک عکس را به هم متصل می‌کند یا امتداد دارد، یک خط است. این شامل یک جاده منحنی یا یک صخره ناهموار کوهستانی است، برای مثال. حتی لبه گنگ و سبک تعریف‌ شده یک ابر معمولا یک خط است.

اشکال

اشکال می‌توانند هر چیزی باشند، از هلال ماه تا شکل یک چهره خندان. هر نوع شکل تاثیر عاطفی خود را بر عکس دارد، و تعمیم آن غیر ممکن است. یک دایره می‌تواند صلح‌آمیز باشد، یک انگیزشی درونی، یک دینامیک مثلث، و غیره – اما تنها چیزی که باید در مورد هر شکل گفته شود این است که آن‌ها قدرت را برای جلب توجه ما دارند.

بافت

بافت شی نقش مهمی در تعیین تاثیر عاطفی و میزان توجه آن ایفا می‌کند.
هنگامی که از ریگ روان و غبار از یک نوردهی طولانی در دریا عکس می‌گیرید، چه حالتی را ثبت می‌کنید؟
گاهی اوقات، بافت‌ها می‌توانند سوژه عکس شما باشند، مانند الگوها در ماسه یا امواج آب. با این حال، اغلب، بافت‌های فردی یک عکس بزرگ‌تر هستند – یا به سوژه شما یک بعد یا پر کردن در فضای بین سوژه‌ها را می‌دهند.

رنگ

به غیر از عکاسی سیاه و سفید – یک انتخاب خلاقانه از رنگ خود – یک تفاوت بزرگ برای ترکیب‌بندی یک عکس و نیز خلق و خوی خود ایجاد می‌کند.
هر رنگ احساسات خود را به عکاسی می‌آورد، موضوعی که می‌تواند بسیار بیشتر از فضای کوچک اینجا پر کند. با این حال مهم‌ترین تمایزی که باید در آن لحظه بدانید این است که رنگ‌های گرم در مقابل رنگ‌های سرد قرار دارند.

فاصله

ساده‌ترین رابطه بین عناصر ترکیب فاصله بین آن‌ها است.
اگر برخی از سوژه‌های شما بیش از حد به هم نزدیک باشند – و یا اگر یک سوژه از یکی دیگر عبور کند – نتایج می‌تواند حواس را پرت کند. استفاده از لنز تله فوتو برای فاصله ها نیز کاربرد دارد.
اغلب تکنیک‌های دیگر در ترکیب‌بندی – از سادگی گرفته تا احساس – با عناصر ترکیب فهرست‌شده در بالا شروع می‌شوند. اگرچه بیش از این عناصر در ترکیب‌بندی وجود دارد، اما اینها مهم‌ترین آن‌ها برای عکاسی هستند.
آن‌ها همچنین از آسان‌ترین روش‌ها برای اجرای در عکاسی شما هستند، بنابراین ارزش تلاش برای فکر کردن در مورد آن‌ها در حالی که شما عکس می‌گیرید، را دارند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757