خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      استفاده از لنز تله فوتو برای عکاسی منظره

استفاده از لنز تله فوتو برای عکاسی منظره

استفاده از لنز تله فوتو برای عکاسی منظره
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

زمانی که فرد به عکاسی منظره فکر می‌کند، یکی بیشتر از آن صحنه‌های نمایشی مناظر خیره‌کننده را که تقریبا به طور انحصاری با لنزهای اولترا واید ثبت می‌شوند، تصور نمی‌کند. در حالی که این صحنه‌ها می‌توانند بسیار خیره‌کننده و زیبا باشند ، خوب است که از دیدگاه بسیار متفاوت ارائه‌شده توسط یک لنز تله فوتو استفاده کنید. یک لنز تله فوتو، همانطور که می‌دانید، برای ثبت تصاویر پر کردن فریم از مواد سوژه دور به کار می‌رود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

این به این دلیل است که زاویه دید بسیار باریک‌تر از یک لنز واید دارد. با اینکه یک لنز واید انگل در هر دو اندازه و فاصله بین اجسام نزدیک و دور را اغراق می‌کند، یک لنز تله فوتو به طور موثر این تفاوت‌ها را کاهش می‌دهد. این به این معنی است که یک لنز تله فوتو باعث می‌شود یک شی نزدیک به اندازه نسبت به یک شی دورتر ظاهر شود، حتی اگر شی نزدیک‌تر در حقیقت بزرگ‌تر ظاهر شود، و به این معنی است که یک لنز تله فوتو می‌تواند باعث فاصله ظاهری بین نزدیک و بسیار دور شود تا کوچک‌تر به نظر برسد، که یک اثر فشرده‌سازی خوب ایجاد می‌کند.

ایجاد نظم

صحنه‌هایی در دنیای طبیعی وجود دارند که اغلب آشفته به نظر می‌رسد. یک لنز تله فوتو قابلیت باور نکردنی ای دارد که به یک عکاس کمک کند این آشفتگی را ساده کند – تا از هرج و مرج جلوگیری کند و نظم را برقرار کند. به دنبال الگوها، شکل‌ها، لایه‌ها، و بافت‌ها بگردید. حتی اگر واضح نباشد، آن‌ها اغلب وجود دارند. از لنز تله فوتو حتی می توانید از گیاهان عکس بگیرید.

از نور عکس بگیرید

یک لنز تله فوتو چیزی نیست که به عنوان “پشتیبان” استفاده شود حتی زمانی که شرایط برای عکاسی با زاویه باز کم‌تر ایده‌آل است. این یک ابزار است که هر مته به اندازه یک لنز واید به کار می‌رود، و همچنین بهتر است که در شرایط نوری ایده‌آل استفاده شود. به خاطر این که لنزهای تله فوتو، اندازه ظاهری اشیا نزدیک و بسیار دور را تنظیم می‌کنند، تصاویر تله فوتو در شرایط نوری ثابت، یا بدون هیچ نور مستقیم بر روی صحنه، ظاهر می‌شوند. هیچ چیز این مساله را بهتر از عکاسی از صحنه‌هایی که نور واقعی بر روی صحنه را به نمایش می‌گذارد، کمک نمی‌کند.
استفاده از لنز تله فوتو برای عکاسی منظره یک چالش هیجان انگیز است که ارزش آن را دارد شما بخواهید از آن برای عکاسی استفاده نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757