خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      سه عنصر یک عکس خوب

سه عنصر یک عکس خوب

سه عنصر یک عکس خوب
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

هر عکس موفق سه چیز مشترک دارد، و آن‌ها به طور خاص تعجب‌آور نیستند. دیافراگم مناسب، نوردهی، و فاصله فوکوس؟ دوربین، لنز و سه‌ پایه مناسب؟ شاید این عوامل از اصلی ترین عومال تاثیر گدار در یک عکس خوب باشند اما مطمئنا نمی توانند به تنهایی همه کارها را انجام دهند. سه متغیر که بیشتر در عکاسی مهم هستند عبارتند از: نور، سوژه، و ترکیب‌بندی.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

نور

اساس اصلی عکاسی نور است. بدون آن، شما نمی‌توانید در وهله اول عکس بگیرید، چه برسد به چیزهای خوب.
کیفیت نور عکس را تغییر می دهد اما در هر مورد، آن چیزی است که به تصاویر شما ساختار اساسی می‌دهد. شما احتمالا عکس‌هایی با زیبایی های خاص را دیده‌اید – عکس‌هایی که در غیر این صورت تا حدودی معمولی بوده‌اند. چه چیزی در مورد نور است که آن را برای کیفیت نهایی عکس‌های خود مهم می‌سازد؟

در ساده‌ترین حالت، نور احساس است. احساس عکس شما بسته به شرایط نوری بسیار متفاوت خواهد بود: نور شدید، نور ملایم، نور گرم، نور سرد، و هر چیزی که بین آن‌ها باشد. هر نوع یک پیام احساسی متفاوت را منتقل می‌کند و حول شخصیت تصویر نهایی شما تغییر می‌کند. اگر چه راه‌های دیگری برای انتقال احساسات در عکس وجود دارد، اما نور یکی از قوی‌ترین هاست.

سوژه

وقتی اکثر ما یک عکس می‌گیریم، این کار را انجام می‌دهیم چون چیزی در چشم ما دیده می‌شود.
این چیزی است که تعجبی ندارد.
اگر شما عکس را به شخص دیگری توضیح می دهید، احتمالا اولین چیزی است که به آن‌ها می‌گویید “این عکسی از یک کوه با برف است که در هوا پخش می‌شود” این عکسی از یک نهنگ است که من سال گذشته دیدم “. این عکسی از دوست من است.”

ما به عنوان انسان در مورد جهان از نظر سوژه‌ها فکر می‌کنیم. یک فیلم مستند ، به خاطر آنچه که ما را نشان می‌دهد و چگونه آن را نشان می‌دهد – اما اغلب مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند که یک سوژه خوب می‌تواند بینندگان شما را جذب کند، و بخش‌های دیگر یک تصویر – از جمله عناصر حیاتی، حتی نور – اجازه دارند در پس‌زمینه محو شوند.

ترکیب

در نهایت، سومین عنصر حیاتی هر عکس، ترکیب‌بندی شماست.
ترکیب‌بندی کاملا ساده است، چیدمان موارد در عکس شما را شامل می شود. این شامل موقعیت دوربین شما، روابط بین عناصر یک عکس و موضوعاتی است که شما بر آن تاکید می‌کنید، یا به طور کامل حذف کنید. همانند عکاسی حیات وحش که عناصر ترکیب بندی می تواند عکس شما را بسیار جذابتر نماید.

ترکیب “خوب” چیزی است که به طور موثر داستان تان را بدون هیچ گونه حواس‌پرتی یا اغتشاش بیان می‌کند. بینندگان شما مجبور نیستند از بین یک آشفتگی پیچیده گیج شوند تا بفهمید که چرا آن عکس را گرفته بودید.
اگر این سه متغیر را در نظر بگیرید – نور، سوژه، و ترکیب‌بندی – شما احتمالا مهم‌ترین بخش عکاسی را ثبت خواهید کرد: تعیین این که چطور پیام عاطفی خود را منتقل کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757