خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      تعادل در عکاسی

تعادل در عکاسی

تعادل در عکاسی
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها
برچسب ها :

تعادل یکی از اصول مورد بحث در مورد ترکیب خوب است، اما شاید مهم‌ترین آن‌ها باشد. عکاسان، آگاهانه ، تصمیم مهمی برای هر تصویر می‌گیرند: آیا ترکیب‌بندی متعادل یا نامتعادل است؟ تا حدی، هر عکس موجود، عناصر هم تعادل و هم عدم تعادل دارد، که این موضوع را برای عکاسان بسیار مهم می‌سازد که به دنبال بهبود قدرت تصاویر خود در بنیادی‌ترین سطح هستند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

تراز چپ – راست

هنگامی که یک عکس کاملا متعادل است، به این معنی است که نیمه چپ و راست عکس چشم را به طور مساوی جذب می‌کند.
بخش چپ – راست تنها چیزی است که در عکس‌های شما که واقعا مهم است از نظر تعادل بالا – پایین تاثیر کمی بر روی این که چگونه یک تصویر به طور یکنواخت وزن می‌شود، دارد. به همین شکل، ما افراد دیگری را تقریبا متقارن می‌بینیم، اگرچه این فقط در محور چپ درست است. بنابراین می‌توانید یک عکس داشته باشید که در آن تمام سوژه‌ها در پایین قرار دارند، و اگر نیمه چپ و راست با وزن بصری آن‌ها برابر باشند، هنوز هم می‌تواند متعادل باشد.

تصویرسازی یک عکس را روی یک نقطه اتکا قرار می‌دهد – اگر ویژگی هر طرف چشم را به طور مشابه ترسیم کند، تصویر می‌تواند متعادل در نظر گرفته شود.
اگرچه ممکن است برخی دیگر آن را متفاوت ببینند، اما تصویر روی بالا به نظر خیلی از عکاسان بسیار آرام‌تر به نظر می‌رسد. تصویر در پایین، در مقابل، تیره‌تر است – به گونه‌ای که در شکل فعلی خود “پایدار” به نظر نمی‌رسد، گویی چیزی در کادر در حال تغییر است.

البته افراد مختلف ممکن است یک تصویر را بر روی دیگری ترجیح دهند. برای بسیاری، یک تصویر عصبی می‌تواند یک داستان را به طور موثر بیان کند؛ برای دیگران، یک تصویر متعادل، آرام‌تر و زیبا است. همه چیز بستگی به حالتی دارد که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید.

تقارن

نوعی از تعادل عکس است که در آن تصویر در نیمه چپ و راست یک‌سان است. تقارن سطح پیکسل در خارج از تصاویر ایجاد شده توسط کامپیوتر امکان پذیر نیست، اما یک عکس تقریبا متقارن به اندازه کافی برای ما کافی است تا یک ترکیب‌بندی متعادل را مشاهده کنیم.

برای اینکه بدانید چطور یک عکس را متعادل کنید، باید بدانید که چه چیزی چشم بیننده را به سمت عکس جلب می‌کند.
حوزه‌های کنتراست
مواردی که در فوکوس هستند
نقطه های روشن
رنگ‌های گرم (قرمز / زرد)
سوژه های بزرگ
مردم و (به میزان کم‌تر)حیوانات
چشم سوژه شما

مسیری که سوژه شما به دنبال آن است (حتی اگر فضای خالی باشد، وزن بصری را به دست می‌آورد، زیرا بینندگان می‌خواهند همان مسیر را به سمت سوژه نگاه کنند)
برای تغییر تعادل یک تصویر، نگاهی سریع به سمت چپ و نیمه راست کادر خود بیاندازید. به خاطر داشته باشید که چگونه بسیاری از جلوه‌های بصری مهم در هر طرف، چک کردن آیتم‌های موجود در فهرست بالا هستند. دقت کنید که در مورد فاصله هر شی از مرکز کادر فکر کنید – حتی اشیا که به طور معمول توجه را جلب نمی‌کنند، اگر نزدیک لبه عکس شما باشند. به یاد داشته باشید برای به دست آوردن تعادل از زوم دیجیتال و زوم اپتیکال استفاده نکنید.

تعادل چارچوب‌های عمودی

در این سطح، ممکن است برای تراز کردن یک عکس عمودی دقیقا مشکل باشد – از همان تکنیک‌هایی که برای یک تصویر افقی استفاده می‌کنید استفاده کنید، و عکس متعادل خواهد بود.
اگر با دقت ترکیب‌بندی‌های خود را بررسی کنید، قادر به کنترل میزان تعادل در بیشتر صحنه‌ها خواهید بود. و اگر یک صحنه‌ای را پیدا کنید که نمی‌تواند به طور موثر متعادل شود، به طور کلی می‌توانید از پس پردازش برای برجسته کردن جنبه‌های خاصی از کادر استفاده نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757