خانه    بلاگ هاآموزش عکاسیعکاسی      ایده های خلاقانه برای عکاسی

ایده های خلاقانه برای عکاسی

ایده های خلاقانه برای عکاسی
دسته بندی : بلاگ ها آموزش عکاسی عکاسی

ممکن است شما در طول یک دوره عکاسی ایده های جذابی را دنبال کرده باشید. اما در بعضی از اوقات ممکن است که هیچ گونه ایده ای برای انجام عکاسی به ذهنتان وارد نشود. در زیر چند نمونه ایده به شما معرفی می کنیم که ممکن است به شما در جهت یافتن ایده های جذاب برای عکاسی کمک نماید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

ژانر متفاوت را امتحان کنید

یکی از آسان‌ترین کارها که می‌توانید انجام دهید این است که اگر به دنبال یک هیجان هستید، یک ژانر کاملا جدید از عکاسی را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس منظره هستید، عکاسی از پرتره‌ها را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس مراسم عروسی هستید، برخی از صحنه‌های معماری را برای ثبت پیدا کنید. یا انگشتان پای خود را به یکی از ژانرهای بسیار مشکل عکاسی مانند، عکاسی میکروسکوپ، عکاسی زیر آب و غیره فرو کنید. ما یک فهرست کامل از ژانرهای عکاسی مهم داریم که ممکن است ایده‌هایی برای شما ارائه کنند.

یا فقط سعی کنید در داخل ژانری که قبلا آن را ترجیح می‌دهید، خارج شوید. اگر شما یک عکاس حیات وحش هستید، به دنبال حیواناتی بگردید که معمولا از آن‌ها عکس می‌گیرید. اگر شما یک عکاس پرتره هستید، سعی کنید پرتره غریبه‌ها را به جای مشتری و یا افرادی که قبلا می‌شناسید ارائه کنید. از روال معمول خود خارج شوید و هر بار مهارت‌های خود را بهبود خواهید داد.

شروع یک پروژه عکس روزانه

زمانی که عکاسان در مورد “ایده‌های عکاسی” را می‌شنوند، اولین چیزی که به آن فکر می‌کنند یک پروژه عکس هفتگی یا روزانه است. این کاملا معمول است که در مورد پروژه‌هایی همانند این همیشه صحبت کنید و دلیل خوبی آن‌ها در طول سال عکاسی را در ذهن خود نگه می‌دارند.
گاهی اوقات، (۳۶۵ پروژه)یا عکس – هر هفته (۵۲ پروژه) به یک موضوع اختصاصی دارند. هفته اول ممکن است سایه باشد، بعدی قرمز و آبی است، سومی بافت است و غیره. به عنوان مثال، بیشتر در مورد ایجاد یک هدف شخصی است – مطمئن شوید که در واقع حداقل یک عکس خوب در هر روز از سال می‌گیرید.
خود را مستلزم به استفاده از یک نوع لنز ندانید. همواره از لنزهای مختلف استفاده نمایید و در انواع ژانرهای عکاسی از آن ها استفاده نمایید.

از یک سبک جدید پردازش استفاده کنید

سعی کنید تکنیک‌های پس پردازش را دو برابر کنید. تصاویر خود را به یک قطعه مفهومی تبدیل کنید، که در آن شما چندین عکس را با هم ترکیب می‌کنید. یا، متن را به یک تصویر اضافه کنید، به طوری که شبیه پوستر یا مجله باشد. لازم نیست که یک استاد فتوشاپ باشید تا چیز جالب و خلاقانه بسازد، با این حال شما قطعا مهارت‌های ویرایش خود را در طول مسیر بهبود خواهید داد.
حتی اگر یک پروژه عکاسی سخت را انجام ندهید، هنوز هم یک ایده خوب برای گرفتن عکس به طور منظم در طول سال بدون وجود شکاف بزرگ است.

گاهی اوقات، شما تصاویر عالی را به صورت آنلاین یا در جاهای دیگر خواهید دید که باعث می‌شوند شما شگفت‌زده شوید که عکاس از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کند. بهترین راه برای فهمیدن این است که تلاش کنید عکس خود را بازسازی کنید.
این شبیه به این است که چگونه بسیاری از هنرمندان تلاش می‌کنند که نقاشی‌های معروف را از نو خلق کنند، تکنیک‌های جدید را در طول مسیر یاد بگیرید. این هدف اینجاست، اضافه کردن تکنیک‌های جدید به جعبه‌ابزار خود برای بعد، نه تلاش برای دزدیدن کار یه عکاس دیگر. این یک اشتباه است، و شاید نقض حق کپی‌رایت، برای انتشار نسخه شما از تصویر یک عکاس دیگر در حین عبور از آن به طور کامل به عنوان خودتان.

در همه فصل ها عکاسی کنید

تغییر فصل‌ها از جمله تعطیلات و رویدادهای دیگر برای عکاسی عالی هستند. عکاسان منظره می‌توانند بعد از تغییر رنگ برگ‌ها در پاییز، رنگ‌های شگفت انگیزی را دنبال کنند. عکاسان پرتره می‌توانند عکاسی با موضوع فصل را انجام دهند، و عکاسان خیابانی در طول سال بسیاری از جشن‌ها و چراغ‌های مختلف را برای عکاسی پیدا خواهند کرد. عکاسان حیات وحش می‌توانند به دنبال مهاجرت حیوانات و رفتارهای متفاوت در طول سال باشند. شما حتی می توانید در شرایط بد نوردهی نیز به عکاسی خود ادامه دهید و بهترین تصاویر را خلق نمایید.
هیچ چیزی نمی تواند در مسیر شما برای ارتقا خللی وارد نماید. شما هیچ محدودیتی ندارید پس برای رشد خودتان باید بیشتر از همیشه تلاش کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757