خانه    عکاسیآموزش عکاسیبلاگ ها      عکاسی در شرایط نوردهی بد

عکاسی در شرایط نوردهی بد

عکاسی در شرایط نوردهی بد
دسته بندی : عکاسی آموزش عکاسی بلاگ ها
برچسب ها :

عکاسان منظره در درجه اول در نور طبیعی کار می‌کنند، که چند مشکل را نشان می‌دهد – برای شروع، زیباترین شرایط نورپردازی هر روز به مدت چند ساعت ادامه دارد. به عبارت دیگر، غروب در پشت آسمان ابری از دست خواهد رفت و دیدن منظره‌ای که در بهترین حالت ممکن خواهد بود را غیر ممکن می‌سازد. هنگامی که آسمان خاکستری است و یا خورشید مستقیما بالای سر است، پیدا کردن انگیزه برای عکاسی با کیفیت بالا دشوار است.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

به دنبال رنگ‌ها

زیبایی نور در غروب خورشید و طلوع خورشید این است که با استفاده از رنگ‌های اشباع‌شده، منظره را با رنگ‌ها تطبیق می‌دهد – به عبارت دیگر، نورپردازی صحنه را با رنگ فراهم می‌کند. اگر چه آسمان پوشیده از ابر است، با این حال، نور طبیعی رنگ ‌های لازم برای یک عکس بسیار رنگین را ارائه نمی‌کند. در عوض، برای ایجاد یک تصویر رنگی، باید به دنبال یک سوژه زنده جستجو کنید.

با آسمان ابری، نور شما نرم و ملایم خواهد بود. این فرصت را در نظر بگیرید تا رنگ‌های روشن را ببینید که در نور اشباع‌شده غروب، بنفش و آبی دیده نمی‌شوند. این رنگ‌ها ممکن است به قدری ظریف باشند که هنگام غروب یا طلوع آفتاب ظاهر شوند، اما یک روز ابری به آن‌ها اجازه درخشش می‌دهد.
اگرچه یک چشم‌انداز بزرگ ممکن است در طلوع آفتاب به بهترین شکل خود نگاه کند، برخی از عکس‌ها با جزئیات درست همانند شرایط ابری کار می‌کنند.

در بخشی دیگر، این امر به این دلیل است که آسمان ابری به ندرت به خاطر داشتن یک حباب غیر یکنواخت در بالای سر، از آن بهره‌مند می‌شود. و حتی اگر چه آسمان ابری هنوز در ابرها بافت دارد، مهم است که از خودتان بپرسید آیا به ترکیب‌بندی شما کمک می‌کنند یا نه. اگر آسمان جالب نباشد، به عکس شما علاقه نشان نخواهد داد.

فوکوس نزدیک‌

یک نوع دیگر از جزئیات که باید برای روزهای خاکستری در ذهن داشته باشید، دنیای عکاسی ماکرو است.
آسمان مه آلود، سایه‌های نرم را فراهم می‌کند که امکان دیدن رنگ‌های واقعی و لحن یک سوژه نزدیک را ممکن می‌سازد. البته برخی از عکاسان ماکرو ترجیح می‌دهند از فلاش استفاده کنند، البته، اما ابرها می‌توانند منجر به نور فوق‌العاده نیز شوند.

 

رنگ‌های صحنه‌های ماکرو به طور طبیعی از صحنه‌های دوری اشباع‌شده هستند، چون مه کمی بین لنز و سوژه شما وجود دارد. از این حقیقت با گشتن به دنبال چیزهای زنده برای عکاسی استفاده کنید – دنیای ماکرو پر از رنگ است.

عکاسی سیاه و سفید

وقتی رنگ در یک صحنه کسل‌کننده است، معمولا آن را حذف می‌کنیم. منظور این نیست که اهمیت عکاسی سیاه و سفید را کم‌اهمیت جلوه دهیم – اغلب آن را موثرتر و شاعرانه از عکاسی رنگ پیدا می‌کنیم – اما بسیاری از بهترین تصاویر تک‌رنگ ممکن است سیاه و سفید باشند.
در آسمان ابری، عکس‌های تک‌رنگ با کنتراست بالا هنوز می‌توانند حس درام و زیبایی را منتقل کنند که با رنگ‌های تیره از نورپردازی ابری غیر ممکن است. به طور کلی، این به این دلیل است که عکاسی سیاه و سفید ذاتا طبیعی است.

در برخی موارد، همه عکاسان خود را در موقعیت‌های شگفت‌انگیز با نور زیر بهینه می‌یابند. اگر چه همه می‌خواهند از یک صحنه با نورپردازی زیبا عکس بگیرند، افراد کمی می‌توانند برای چند روز یا چند هفته صبر کنند تا صحنه‌ای را در بهترین حالت ببینند.

البته، یک روز خاکستری می‌تواند زمان زیادی برای ویرایش عکس‌های قدیمی یا گشتن در مکان‌های جدید باشد – در واقع بسیاری از عکاسان منظره برای گنجینه‌های بعدی خود زمانی که نور کدر است جستجو می‌کنند. با این حال، بسیاری از مردم، به ویژه عکاسان در حال سفر، زمان لازم برای برنامه‌ریزی یک عکس را از قبل ندارند. با این حال، اگرچه نورپردازی خوب از طریق تعریف نورپردازی یکنواخت را شکست می‌دهد، عکاسان هنوز هم می‌توانند تصاویر فوق‌العاده‌ای داشته باشند وقتی که شرایط ایده‌آل نیست.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757