خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      چگونه در عکاسی منظره فوکوس کنیم

چگونه در عکاسی منظره فوکوس کنیم

چگونه در عکاسی منظره فوکوس کنیم
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها
برچسب ها :

فوکوس یکی از ستون‌های عکاسی است. اگر شما در بهترین مکان فوکوس نکنید، در بهترین حالت، عکس‌های شما تا حد ممکن شارپ نخواهند بود و در بدترین حالت ممکن است آن‌ها به طور کامل غیرقابل‌استفاده باشند. چیزهای زیادی وجود دارند که به طور صحیح در فوکوس تاثیر دارند، حتی در ژانر عکاسی منظره، که سوژه شما تمایل دارد نسبتا آرام بماند. البته شما می بایست منظره مورد نظر خود را از قبل پیدا کرده باشید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

دو برابر کردن فاصله

اولین قدم این است که بدانید کجای تصویر می خواهید فوکوس کنید؛ تمام تنظیمات دوربین و تکنیک‌های دوربین در دنیا به شما کمک نخواهد کرد که یک عکس شارپ بردارید اگر در نقطه مناسب فوکوس نکنید. و خوشبختانه همواره یک “نقطه درست” برای فوکوس کردن برای عکاسی منظره وجود دارد . عکسی که به عکس‌های شما بیش‌ترین جزئیات ممکن را از جلو به عقب می‌دهد، که در آن پیش‌زمینه و پس‌زمینه به همان اندازه شارپ باشند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی “دو برابر فاصله” تمرکز کنید یعنی دو برابر دورتر از نزدیک‌ترین شی در عکس. اگر نزدیک‌ترین شی در عکس شما قسمتی از چمن یک متر دور از شما در پایین ترکیب‌بندی شماست، چیزی پیدا کنید که حدود ۲ متر آن طرف تر باشد، و در آنجا فوکوس کنید. (همه اینها به همان اندازه برای پاها، یا چند قدم، یا هر سیستم دیگری که استفاده می‌کنید صادق است؛ فقط دو برابر فاصله است).

فوکوس دستی در برابر فوکوس اتوماتیک

بعد از اینکه می‌دانید کجا باید فوکوس کنید، باید تصمیم بگیرید که به صورت دستی و یا به طور خودکار فوکوس کنید. هر دوی آن‌ها می‌توانند برای عکاسی منظره هم خوب کار کنند، هر چند آن‌ها در موضوعات دیگر کمی متفاوت عمل می‌کنند.
به عنوان یک کل، توصیه ما استفاده از فوکوس خودکار به طور پیش‌فرض است، تا زمانی که خوب کار می‌کند. این موضوع ممکن است باعث تعجب عده‌ای از مردم شود. برخی از عکاسان فکر می‌کنند که عکاسی پیشرفته به معنی همه چیز دستی است، از جمله فوکوس، اما واقعا اینطور نیست.
دلیل ساده است: برای هر عکس، تنها یک فاصله عالی برای فوکوس وجود دارد. اگر با موفقیت در نقطه مناسب فوکوس کنید، فرقی نمی‌کند که شما به صورت دستی و یا به طور خودکار آن را به دست آورید. در هر صورت عکس نهایی شما دقیقا شبیه همان خواهد بود.

حالت‌های اتوفوکوس

برای عکاسی منظره، خبر خوب این است که شما اغلب بیش از حد از صحنه‌های بدون حرکت عکس می‌گیرید. این کار گزینه‌های فوکوس خودکار شما را بسیار ساده می‌کند، از جمله حالت فوکوس شما.
دو حالت فوکوس اصلی وجود دارد: فوکوس خودکار و فوکوس خودکار پیوسته. به طور کلی، فوکوس خودکار بسته به دوربین شما، تنها یک‌بار فوکوس می‌کند، مهم نیست تا چه مدت شما دکمه فوکوس خود را فشار دهید. زمانی که فوکوس را قفل می‌کند، این کار انجام می‌شود.
گزینه دیگر، فوکوس خودکار پیوسته‌است ، که به طور مداوم انجام می پذیرد. این کار در صورتی مفید است که سوژه شما در حال حرکت باشد، زیرا دوربین شما همچنان آنطور که انجام می‌دهد، ادامه خواهد داد. اما برای عکاسی منظره، این حالت ممکن است باعث شود فوکوس دوربین شما به “حرکت نامنظم” شما کمک کند، حتی اگر دوربین شما و سوژه شما هر دو ثابت باشند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757