خانه    لوگوبلاگ ها      طراحی لوگو ورزشی

طراحی لوگو ورزشی

طراحی لوگو ورزشی
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

طراحی لوگو حرفه ای مستلزم استفاده از  المان ها و عناصری است که با اثر گذاری بر روی ساختار کلی لوگو می توانند بر روی مخاطب تاثیر داشته باشند. از مهم ترین عوامل برای طراحی یک لوگوی حرفه ای و خوب داشتن یک ذهن خلاق برای طراح به شمار می رود. هر سبکی از ژانرهای مختلف طراحی لوگو ورزشی دارای تکنیک و روش های متفاوتی می باشد که هر طراح ماهر و حرفه ای باید با این قوانین و اصول آشنایی کامل داشته باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

ویژگی طراحی لوگو ورزشی قدرتمند

یک طراحی لوگو ورزشی قدرتمند و موفق می بایست نماد یا تصویری بیش از رنگ اختصاصی یک باشگاه یا تیم را نمایش دهد.طراحی لوگوهای ورزشی باید به نحوی انجام پذیرد که نوع نگرش تیم ، تاریخچه باشگاه ، رشته ی ورزشی و گروه هواداران تیم در نظرگرفته شوند. باید توجه داشته باشید که نمادهای استفاده شده در یک لوگوی ورزشی مانند فوتبال با یک لوگوی طراحی شده برای تیم شنا متفاوت است. از این پس نمادها و عناصرهای متناسب با هر رشته ی ورزشی را در طراحی لوگوی آن به کار ببرید.

لزوم استفاده از لوگوی ورزشی

امروزه با تخصصی تر شدن رشته های ورزشی و ظهور و تاسیس باشگاه های ورزشی برای نشان دادن قدرت و صلابت هر تیم و باشگاه لزوم استفاده از لوگوی ورزشی بیش از پیش نمایان می شود. هر تیم ورزشی با لوگوی اختصاصی خود می تواند حضور قدرتمند تری را از خود نشان دهد و با توجه به لوگو، سایر افراد آن تیم را شناسایی خواهند کرد.

با توجه به این که در زندگی کنونی به سلامت و استایل مناسب توجه بالایی می شود و درصد بالایی از مردم به ورزش گرایش پیدا کرده اند و علاوه بر آن افزایش تاسیس باشگاه ها شما به عنوان شخصی که می خواهید در این زمینه شروع به فعالیت کنید نیاز دارید که برندسازی کنید و به صورت اختصاصی و متمایز با کسب و کار های نظیر خود فعالیت کنید یکی از مواردی که شما می توانید از آن برای متمایز کردن خود نسبت به کسب و کارهای دیگر استفاده کنید لوگو می باشد..

نکاتی در مورد در طراحی لوگو ورزشی

برخلاف طراحی لوگوی مذهبی در طراحی لوگو ورزشی می توان از فونت های جذاب که حس سرزندگی و طراوت را به مخاطبان القا می کنند استفاد نمود.

استفاده از تم های رنگی مناسب برای طراحی لوگو ورزشی

از رنگ هایی که پر از انرژی ، حرکت و جنب و جوش را به همراه دارند استفاده می شود. به عنوان مثال رنگ زرد حس اعتماد به نفس ، نیرو و جنبش و رنگ قرمز حس شور ، هیجان و شادابی را به مخاطبان انتقال می دهند . همچنین رنگ سیاه می تواند نماینده قدرت ، بالا بودن و کنترل باشد. همچنین رنگ آبی می تواند حس آرامش و ثبات را به مخاطب منتقل کند. این طیف رنگ به مراه رنگ ها سبز و سفید از محبوب ترین رنگ های مورد استفاده در طراحی لوگو ورزشی قرار دارند.

در واقع برای طراحی لوگو ورزشی از رنگ هایی شاد مانند رنگ قرمز، زرد، نارنجی و … استفاده می شود برفرض مثال برای ورزش شنا از رنگ آبی یا برای ورزش یوگا بیشتر از رنگ سبز استفاده می شود اما در کل رنگ هایی که حس خوب به مخاطب منتقل می کنند می تواند باعث شود که لوگو بیشتر به چشم بیاید.

چه زمانی بیشتر از رنگ های اختصاصی استفاده می شود؟

البته در برخی مواقع باشگاه هایی وجود دارند که در چندین رشته ورزشی فعالیت دارند و باید یک لوگوی واحد برای همه استفاده شود. در اینجا می بایست در استفاده کردن از رنگ اختصاصی باشگاه دقت بیشتری را به خرج برد.

استفاده از نماد برای طراحی لوگو ورزشی

باید سعی شود از نماد های جزئی و کوچک در طراحی لوگوی ورزشی کمتر استفاده شود. چون لوگو در سایزها و اندازه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد که این امر باعث می شود که در برخی مواقع لوگو ناخوانا شود . استفاده از این المان ها م نمادها باعث می شود که لوگو غیرحرفه ای و آماتور به نظر برسد.

 جمع آوری اطلاعات ضروری برای طراحی لوگو ورزشی

باید قبل از طراحی لوگوهای ورزشی اطلاعات کافی را از آن رشته ورزشی کسب نمود و این امر باید از طریق مشاورین و یا کارشناسانی که با آن رشته ورزشی آشنایی کامل دارند محقق می شود در این حالت شما راحت تر می توانید اقدام به طراحی لوگو ورزشی کنید و سریع تر برای طراحی لوگو الهام بگیرید.

استفاده از خطوط  در لوگوی ورزشی

معمولا طراحان لوگو برای طراحی لوگو خود از خطوط زاویه دار و منحنی استفاده می کنند که هر کدام به نسبت لوگویی که طراحی می کنند جذابیت بصری خاصی به لوگو می بخشد اما در لوگوی ورزشی به این خاطر که هدف نشان دادن ورزش، سلامتی، تحرک، انرژی مثبت، نشاط و… است بنابراین توصیه می شود که از خطوط زوایه دار ترجیحا استفاده نشود و برعکس به جای استفاده از خطوط زاویه دار از خطوط منحنی که القاگر انرژی مثبت و نشاط می باشد بهره ببرند اما لازم به ذکر است که برای طراحی لوگو ورزشی گاهی نیاز است از خشم استفاده نمود و برای نمایش قدرت تیم از نقاط تیز بهرمند شد بر فرض مثال لوگوی گاوهای نر وحشی که در طراحی در بخش شاخ گاو از نقاط تیز استفاده شده است.

استفاده از دیدگاه برای طراحی لوگوی ورزشی

طراحان لوگو قبل از اقدام به طراحی لوگو به بررسی و تجزیه و تحلیل موضوع مورد نظر برای طراحی لوگو اقدام می کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن به طراحی لوگو مورد نظر بپردازند یکی از مواردی که قبل از اقدام به طراحی به آن توجه می کنند استفاده از دیدگاه افراد است به طور مثال برای طراحی لوگو ورزشی که مربوط به فوتبال است طراحان قبل از اقدام از دیدگاه طرفداران و صاحب نظران تیم مورد نظر ا اطلاعاتی را جمع آوری می کنند و بعد از بدست آوردن اطلاعات جامع  برای طراحی لوگو ورزشی اقدام می کنند.

استفاده از سبک تایپوگرافی برای طراحی لوگو ورزشی

هر نوع فونتی مناسب با سبک خاصی از لوگو می باشد مثلا برای طراحی لوگو ورزشی با توجه به آن که هدفش ایجاد نشاط و سرزندگی و انرژی مثبت است پس باید از فونت هایی برای طراحی آن استفاده شود که الغاگر نشاط و حس خوب و مثبت باشد تا بتواند به هدف خود که ایجاد شورو نشاط در مخاطب است برسد.

ساده گرایی و مینیمال برای طراحی

از طرح های پیچیده و گنگ اجتناب کنید به این دلیل که لوگوی شما لوگویی است که قرار است مورد پسند عام مردم باشد و هر شخصی که لوگوی شما را مشاهده کرد متوجه مفهوم و منظور شما از لوگو شود بنابراین بهتر است که طراحی لوگو ورزشی را به گونه ای انجام ددهید تا عام مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

استفاده از ترکیب روش ها در طراحی

لزوما نباید فقط از یک سبک برای طراحی لوگو استفاده کرد بر فرض مثال شما می توانید از تصویر و فونت و نوشته به صورت ترکیبی بهرمند شوید حتی ممکن است در این حالت لوگو شما خلاقانه تر به نظر برسد.

استفاده از حیوانات در طراحی

در بسیاری از لوگو های معروف ورزشی از حیوانات خشمگین و وحشی به عنوان نماد قدرت و قدرت نمایی استفاده می کنند و از این طریق به مخاطب و حریف ورزشی خود نشان می دهند که تیمی قدرتمند و قویی می باشند و شکست آن ها بسیار کار سخت و دشواری است حتی در این حالت به طور شگفت انگیزی به طرفداران خود نیز حس خوب منتقل می کنند بر فرض مثال لوگوی گاو های نر شیکاگو (CHICAGO BULLS) که لوگویی معروف و پرطرفدار است که در آن از نماد گاو های وحشی استفاده شده است.

بررسی لوگو ورزشی بعد از اتمام طراحی

پس از اتمام طراحی ، لوگو نهایی را می توانید با سایر لوگوهای مشهور مقایسه کنید و ببینید که آیا این لوگو نیز حسی را منتقل می کند یا نه. طراحی لوگو ورزشی می تواند یکه کار پر از چالش باشد اگر طراح درک درستی از آن رشته ورزشی نداشته باشد.

اما اگر بعد از اتمام طرح نظرسنجی انجام گیرد و از افراد دیگر بخواهد که نظر خود را درباره لوگو بدهند از مجموعه نظر ها و تجزیه و تحلیل آن ها می تواند نتیجه مطلوب و خوبی بگیرد و حتی اگر نظر بیشتر افراد منفی بود نباید دست از تلاش بکشد و با تمرکز و دقت و صبوری اقدام به تغییر و حتی طراحی مجدد کنید.

ویژگی بهترین لوگو ورزشی

بهترین و موفق ترین لوگوهای ورزشی شعار و پیام خود را در یک نگاه به مخاطبان منتقل می کنند چیزی که نشان دهنده قدرت و صلابت آن باشگاه یا تیم خواهد بود و همچنین یکی از ویژگی های بارز لوگو ورزشی به یاد ماندنی و ماندگاری آن در میان عام مردم می باشد.

گروه هنری رسام با بهره گیری از طراحان خلاق و با تجربه می تواند بهترین لوگو ورزشی را برای شما طراحی کند به نحوی که تمایز زیادی را با سایر تیم ها و باشگاه ها داشته باشید و کسب و کار خود را از نظر برند سازی ارتقا بخشید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757