خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چگونه عکس ‌های مهیج از مه را ثبت کنیم – بخش دوم

چگونه عکس ‌های مهیج از مه را ثبت کنیم – بخش دوم

چگونه عکس ‌های مهیج از مه را ثبت کنیم
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

همانطور که در مقاله قبل عنوان شد عکاسی از مه می تواند بسیار چالش انگیز باشد چون همیشه هوای مه آلود در نزدیکی شما وجود نداشته باشد و شما باید مکان و زمان مناسب را برای این کار پیدا نمایید . در ادامه چند راهنمایی خوب در مورد عکاسی در هوای مه آلود را توضیح خواهیم داد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اشکال

اگر در خود مه عکس می‌گیرید، به دنبال سوژه‌های قوی برای گنجاندن در ترکیبات خود بگردید. شما می‌توانید سیلوئت از سوژه‌ها را ایجاد کنید که یک طرح کلی قوی با قرار دادن آن‌ها در جلوی یک منبع نور دارند، یا به دنبال گرفتن آن‌ها در مقابل پس‌زمینه خاکستری قابل‌توجه مه، اگر خورشید پشت سر شما باشد.

جزئیات خوب

این مه باعث ایجاد فرصت خوبی برای عکاسی مینیمالیستی می‌شود. از آنجا که بسیاری از نقاط توسط مه مسدود می‌شود، شما فرصت خوبی برای فوکوس کردن بر روی جزئیات ظریف‌تر دارید و به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر قابل‌توجه را با یک پس‌زمینه ساده و تار ایجاد کنید.

به دنبال اشعه نور باشید

عبور نور از میان مه یک فرصت عکس طلایی است! این تیرهای نور را می توان به عنوان فیلترهای خورشیدی از میان ابرها، یا مه مشاهده کرد و اغلب در صبح زود یافت می‌شوند، اما گاهی اوقات در عصر یا بلافاصله بعد از طوفان دیده می‌شوند.

درگیر شدن بیشتر در فضای مه آلود

اگر بتوانید یک نقطه عالی و خوب پیدا کنید، برای یک برخورد واقعی با مه خواهید بود. بالا رفتن از مه به شما این امکان را می‌دهد که منظره را در تمام زیبایی آن، که در نوارهای زیبای مه پوشیده شده، ثبت کنید. اگر در حال عکاسی منظره هستید، یا یک ساختمان بلند، اگر در شهر هستید، این می‌تواند یک کوه یا چشم‌انداز منظره‌ باشد. به محض طلوع خورشید به محل مورد نظر برسید و می‌توانید با یک تصویر زیبا از نور خورشید که نور خود را بر روی دنیای مه‌آلود در زیر آن قرار می‌دهد، پاداش بگیرید

قرار دادن مه در مرکز

در نهایت، از این که اجازه ندهید مه در تصاویر شما روی صحنه برود، نترسید. به دنبال ثبت آن به عنوان یک کادر در اطراف یک درخت دور یا نقطه کانونی در فاصله، یا نشان دادن این که چگونه کل چشم‌انداز را در رمز و راز پنهان می‌کند، به دست آورید. یا، نشان دهید که چگونه پل یا جاده در فاصله دور ناپدید می‌شود.

نورپردازی

یک چالش در هنگام عکاسی از مه نور محدود است که باید با آن کار کنید. عکاسی با یک فلاش توصیه نمی‌شود، چون قطرات آب در هوا را بازتاب می‌کند و دید بیشتر را کاهش می‌دهد. در برخی موارد، مه به عنوان یک جعبه نرم عمل می‌کند و به فیلتر کردن نور کمک می‌کند و آن را نرم‌تر می‌کند. با این حال، نورپردازی در طول این شرایط به سرعت تغییر می‌کند و شما می‌خواهید آن را در هنگام ثبت تصاویر خود نگه دارید. امتحان کردن با عکاسی از هر جهت مختلف را امتحان کنید، تا بهترین زاویه نور را پیدا کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757