خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      چگونه عکس‌های شارپ بگیرید

چگونه عکس‌های شارپ بگیرید

چگونه عکس‌های شارپ بگیرید
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

یکی از چیزهایی که عکس را خراب می کند ، نرمی و تاری در تصاویر است. عکس‌های شارپ بسیار جذاب‌تر از تصاویر نرم هستند. وقتی یک عکس از یک لحظه خاص می‌گیرید و تصاویر نرم و تار از فوکوس خارج می‌شوند بسیار ناامید کننده می شود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

دلایلی که باعث می شود عکس ها تار شوند:

  • یک سرعت شاتر طولانی می‌تواند لرزش دوربین را ثبت کند، که یک تصویر تار ایجاد می‌کند
  • سوژه شما می‌تواند حرکت کند و باعث تاری حرکتی شود، که با سرعت شاتر طولانی، بدتر شده‌است.
  • فوکوس ضعیف می‌تواند منجر به یک تصویر نرم شود
  • شما ممکن است یک لنز بد یا یک لنز داشته باشید که قادر به تولید عکس‌های شارپ نیست.
  • ایزوی شما می‌تواند به تعداد بسیار زیادی تنظیم شود که منجر به نویز و از دست رفتن جزئیات می‌شود.

تنظیم درست ISO

ا تنظیم دوربین خود به پایین‌ترین مقدار ایزوی “پایه” شروع کنید. به یاد داشته باشید که ایزوی پایه دوربین بیش‌ترین تصاویر با کیفیت را با حداکثر وضوح (sharpness) تولید خواهد کرد. هرچه ISO (حساسیت سنسور) بالاتر باشد، نویز بیشتری در تصویر خواهید دید. در مطالب گذشته در مورد ایزو توضیح داده شده است و می توانید از آن استفاده نمایید.
۲. از قانون نگه داشتن دست استفاده کنید
اگر یک لنز زوم دارید که فراتر از ۱۰۰ میلیمتر می‌رود، توصیه می‌کنم اعمال “قانون” دست نگه داشتن ” را اعمال کنید، که بیان می‌کند که سرعت شاتر باید معادل فاصله کانونی تنظیم‌شده بر روی لنز یا سریع‌تر باشد. به عنوان مثال، اگر شما لنز خود را با بزرگنمایی بیش از ۱۲۵ mm داشته باشید، سرعت شاتر شما باید حداقل ۱۲۵ / ۱ ثانیه باشد.

یک سرعت شاتر به اندازه کافی سریع انتخاب کنید

بعد از این که دوربین خود را بر روی اولویت دیافراگم تنظیم کردید و مد نورسنجی مناسب را انتخاب کردید، به سوژه اشاره کنید که می‌خواهید عکس بگیرید و نیمی از شاتر را فشار دهید. انجام این کار باید به شما سرعت شاتر را در پایین منظره یاب نشان دهد.

اگر سرعت شاتر ۱۰۰ / ۱ یا سریع‌تر نشان می‌دهد، بهتر است که عکس بگیرید، مگر این که چیزی در عکس شما به سرعت حرکت کند (یا اگر از یک لنز تله فوتو دور استفاده می‌کنید؛ قانون حفظ دست را به یاد داشته باشید). یک تصویر یا دو عکس بگیرید و ببینید که آیا در تصویر خود هیچ تاری دارید یا نه.

از طرف دیگر، اگر سرعت شاتر پایین‌تر از ۱۰۰ / ۱ باشد، ممکن است به این معنی باشد که نور کافی ندارید. اگر شما در داخل خانه هستید، پنجره‌ها را باز کنید تا اجازه بدهید کمی نور روشن شود و یا چراغ‌ها را روشن کنید، به افزایش سرعت شاتر شما کمک خواهد کرد. هنوز امکان ثبت عکس‌های شارپ سریع‌تر از ۱۰۰ / ۱ ثانیه‌ای وجود دارد، اما هرچه سرعت شاتر شما طولانی‌تر باشد، مشکل تر می‌شود.

دوربین خود را ثابت نگاه دارید

در حالی که با دست نگه داشتن دوربین خود، یک همبستگی مستقیم بین سرعت شاتر دوربین و تصاویر تار وجود دارد، هرچه سرعت شاتر طولانی‌تر باشد (به ویژه کم‌تر از ۱۰۰ / ۱ ثانیه)، شانس برای تصاویر مات بیشتر خواهد بود. چرا؟ از آنجا که با دست داشتن یک دوربین، عواملی از قبیل موضع شما، تنفس، تکنیک حفظ دست، همه نقش بزرگی در تثبیت دوربین و تولید تصاویر لرزان ایفا می‌کنند.
آن را به عنوان نگه داشتن یک تفنگ در دست خود تصور کنید. شما نمی‌خواهید در حین تلاش برای عکاسی به اطراف حرکت کنید – باید تا جایی که ممکن است محکم و ثابت بایستید، نفس خود را بیرون بکشید و سپس عکس بگیرید. همین تکنیک برای عکاسی شما عالی عمل می‌کند، به خصوص زمانی که شما باید با سرعت شاترهای آهسته برخورد کنید.

چند عکس متوالی بگیرید

دوربین خود را بر روی یک مد “عکاسی پیوسته” تنظیم کنید (هم چنین به عنوان حالت ترکیده شناخته می‌شود)، و سپس سوژه خود را در حالت انفجار با نگه داشتن دکمه شاتر ثبت کنید. به خصوص اگر در حال عکاسی از یک سوژه در حال حرکت مانند کودکان هستید، حالت منفجر شده به بهبود شانس موفقیت شما کمک می‌کند. با اکثر دوربین‌های امروزی، شما می‌توانید حداقل ۳ عکس را در ثانیه ثبت کنید، و اغلب بیشتر از ۴ یا ۵ عکس بگیرید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757