خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چگونه از مردم در تصاویر خود استفاده کنیم

چگونه از مردم در تصاویر خود استفاده کنیم

چگونه از مردم در تصاویر خود استفاده کنیم
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی
برچسب ها :

زمانی که مردم به شکل ناخواسته وارد محیط عکس شما می شوند چه عکس العملی انجام می دهید؟ منظره را مسدود کرده و گاهی ترکیب‌بندی خود را با حضور ناخواسته خود خراب می‌کنید؟ آیا صبر می‌کنید تا آن‌ها بروند و منطقه را به طور مناسب برای عکاسی و ترکیب‌بندی ایده‌آل خود خالی کنند؟ از آن‌ها می‌خواهیی که اینجا را ترک کنند؟ یا از تکنیک‌های عکاسی مختلف با فیلتر و نوردهی های متعدد برای حذف تمام سوژه‌ها در صحنه استفاده می‌کنید؟ در حالی که همه این روش‌ها می‌توانند کارساز باشند، گاهی اوقات بهتر است که برای لحظه مناسب صبر کنید و افراد را در صحنه دخیل کنید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

وقتی محل شلوغ است، گرفتن عکس خالی بسیار مشکل است. و هنگامی که دوستان یا خانواده همراه شما می‌شوند، صبر و شکیبایی آن‌ها به درستی کشیده می‌شود، در حالی که شما برای رسیدن به این عکس برای ابدیت صبر می‌کنید. مگر اینکه صبح زود یا دیر یا زود در آن روز باشید، احتمال اینکه افرادی در کنار شما وجود داشته باشند وجود دارد. بنابراین در برخی موارد فرد باید بپذیرد که در کادر افراد وجود خواهند داشت. اما به جای اینکه یک مشکل برای تصویر باشد، می‌توانید آن‌ها را به طور خلاقانه در ترکیب‌بندی خود قرار دهید.

این ممکن است مانند تسلیم ناامیدانه به نظر برسد، اما ما دوست داریم در مورد آن به عنوان یک چالش خلاقانه فکر کنیم اجازه دادن به افراد در تصویر شما به سادگی تسلیم اختیار نیست. این روش می‌تواند در بسیاری از اوقات مفید باشد.
شاید قصد اصلی شما برای گرفتن عکس وقتی که فردی در کادر ظاهر می‌شود می‌تواند تغییر کند. شاید هم اکنون به جای ثبت محل، شما می‌توانید داستان را نیز بیان کنید. قرار دادن یک فرد در تصویر برای ایجاد یک روایت، روشی آسان برای آشکار کردن چیز جدیدی در مورد مکان است.

داشتن فردی در عکس هم می‌تواند تعادل را به تصویر کلی اضافه کند، و فضای مرده را در یک ترکیب‌بندی غیر جالب دیگر اشغال کند. اغلب به یک صحنه نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنیم که به چه چیز اضافه‌ای نیاز دارد. شاید آن وجود یک فرد در آنجا باشد.
همیشه به یاد داشته باشید که حضور افراد در عکس های شما جنبه منفی ندارند بلکه ممکن است برای ترکیب بندی شما نیز موثر و کارا باشند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757