خانه    عکاسیآموزش عکاسیبلاگ ها      چه عواملی عکس را مهم می سازند؟

چه عواملی عکس را مهم می سازند؟

چه عواملی عکس را مهم می سازند
دسته بندی : عکاسی آموزش عکاسی بلاگ ها

شاید برای شما بارها پیش آمده است که در هنگام مرور یک مجله عکاسی یا بررسی وب سایت های مختلف عکاسی، خیلی سریع از کنار عکس ها می گذرید و عکس ها خیلی در ذهن شما ماندگار نمی شوند. و حتی برای برخی از عکس ها باید وقت بیشتری را صرف نمایید. اما چی عاملی باعث می شود که برخی از عکس ها مهم و با اهمیت می شوند اما برخی دیگر اینگونه نباشند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

برخی از عواملی که یک عکس را مهم جلوه می دهند را بررسی می کنیم:

احساس

مهم‌ترین جنبه هر عکس، توانایی آن در استفاده از یک واکنش احساسی است. این پاسخ آن چیزی است که باعث می‌شود شما بیشتر از دیگران به چند عکس نگاه کنید، شاید حتی تصمیم بگیرید که یک چاپ از آن عکس را بخرید و آن عکس را روی دیوار خود آویزان کنید. پاسخ می‌تواند هر چیزی از شادی به افسردگی، گرما، سردی، آرامش و وحشت باشد. می‌تواند حس کنجکاوی و یا فراخوانی برای این عمل باشد. هرچه احساسات قوی‌تر باشد، عکس موفق‌تر خواهد بود و بیشتر آن را به یاد خواهید آورد.

نور

کلمه عکاسی به معنای نقاشی با نور است. کیفیت نور مستقیما بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد. نور نرم، نور شدید، نور گرم، نور خنک، نور زیبایی و غیره وجود دارد. نورسنج دوربین شما می‌تواند شدت نور را اندازه‌گیری کند، اما تنها شما می‌توانید کیفیت نور را قضاوت کنید. هیچ معادله برای ارزیابی کیفیت نور وجود ندارد – این صرفا یک قضاوت زیبایی‌شناختی است. چطور یک فرد یاد می‌گیرد که این قضاوت را بکند؟ عکاسان خوب، کلید خوبی در نور خوب هستند. زمانی که نور خوب را می‌بینند، یک سوژه برای عکاسی پیدا می‌کنند. زمانی که سوژه خوبی می‌بینند، منتظر نور خوب هستند ایجاد می‌کنند.

ترکیب

ترکیب‌بندی، چیدمان سوژه‌ ها در یک عکس است. یک ترکیب‌بندی خوب، چشم بیننده را به سفر در طول یک عکس جلب می‌کند. یک ترکیب‌بندی ضعیف، چشم را به نقطه‌ای هدایت می‌کند که در آن گیر کرده باشد.

خلاقیت

خلاقیت تماما در مورد دیدن یک سوژه به روشی است که دیگران انجام نمی‌دهند. این در مورد اصل بودن است. عکاسانی که کار آن‌ها برجسته است، به این دلیل که اصیل هستند، این کار را انجام می‌دهد.

زمانبندی

به دست آوردن نقطه اوج عمل یا احساس انسانی و یا حتی انتظار برای حرکت ابرها به سمت موقعیت می‌تواند یک عکس را ایجاد یا تجزیه کند. بعد از این همه عکس، تکه کوچکی از زمان ضبط و برای سالیان نگهداری می‌شود. همه تکه‌های زمان به اندازه دیگران از نظر بصری جذاب نیستند.
علاوه بر این این عوامل اصلی ترین عامل نیز مربوط به خود عکاس است که نباید هیچگاه مایوس شود و باید همواره در حال عکاسی باشد تا بتواند نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی تشخیص دهد تا بهترین عکس را ثبت نماید. شاید ملزومات عکاسی نیز در اینکه عکس خوبی را ثبت نمایید تاثیر گذار باشند. انتخاب درست یک لنز برای سوژه های مختلف عکاسی می تواند عامل موثری باشد.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757