خانه    کاتالوگبلاگ ها      چند نکته در مورد طراحی کاتالوگ

چند نکته در مورد طراحی کاتالوگ

نکات مهم در مورد طراحی کاتالوگ
دسته بندی : کاتالوگ بلاگ ها

در این موضوع که وجود کاتالوگ در افزایش مشتریان تاثیر گذار است شکی وجود ندارد. چالش اکنون طراحی آن برای تطبیق با محیط بازاریابی در حال تغییر است. طراحی یک کاتالوگ نباید خیلی پیچیدگی داشته باشد. با این حال، این باید ترکیبی از دانش شما از بازار مورد نظر باشد، همچنین خلاقیتی که محصولات و خدمات شما را جذاب می‌کند.

پس این را باید در نظر داشته باشید که اگر بازار هدف شما در کرج است پس طراحی آن نیز با توجه به نیازهای مشتریان کرج باید باشد.طرح و رنگ باید با محتویات آن متناسب شودبرای مثال، یک کاتالوگ برای یک بوتیک لباس باید ظرافتی همانند طلا و نقره را به تصویر بکشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

عملکرد کاتالوگ به میزان فروش آن بستگی دارد. طراحی کاتالوگ خود را با توجه به مشتری هدف خود تنظیم کنید. اگر هدف شما یک مخاطب جوان است، به شدت متفاوت از یک کاتالوگ برای افراد مسن خواهد بود. اگر مخاطبین چند گانه را هدف قرار می‌دهید، ممکن است برای مطابقت با سبک و خواسته‌ های مخاطبین خود طرح ‌هایی را در نظر بگیرید.

چرا طراحی کاتالوگ مهم است ؟

شما به عنوان یک برند موفق می بایست در مسیرهای مختلف بازاریابی قدم بگذارید و برای افزایش فروش محصولات راه های مختلفی را طی کنید. یکی از این روش ها طراحی کاتالوگ است که می تواند در میزان افزایش فروش محصولات به شما کمک نماید. شما برای معرفی محصولات جدید به مشتریان خود باید با طراحی و چاپ کاتالوگ این محصولات را به آن ها معرفی نمایید.

همچنین اگر یک بازار هدف جدید را برای خود مشخص نموده اید نیز با طراحی کاتالوگ می توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید. یک طراحی خلاقانه می تواند در جذب مشتری کمک بزرگی باشد. به همین منظور شما باید طراحی کاتالوگ را انجام دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به سوی خود هدایت نمایید.

تحقیقات بازار نشان می‌دهد که ۷۰ % از مشتریان بالقوه که یک کاتالوگ دریافت می‌کنند در واقع آن را باز کرده و به طور متوسط ۱۵.۵ دقیقه را از طریق آن گذرانده اند. آن‌ ها همچنین به طور متوسط برای بیشتر از ۱۰ روز به این کاتالوگ متصل می‌شوند. به خصوص در ارتباط با یک استراتژی مانند شخصی سازی، همه این ها باعث ایجاد یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و برگرداندن افرادی می‌شوند که ممکن است از شما خرید نمی کنند.

یک کاتالوگ اسباب ‌بازی باید با رنگ ‌های روشن و جذاب و پر زرق و برق باشد. برای انتخاب فونت باید وسواس به خرج داد. حداکثر از دو یا سه فونت مختلف استفاده می شود. برای هر بخش یک فونت سازگار انتخاب می شود.عکس همه چیز است در صورت امکان، کاتالوگ‌های شما باید از عکس‌های شارپ با استفاده از نورپردازی ثابت و دارای پس‌زمینه عالی باشد.

طراحی کاتالوگ باعث می‌شود محصولات بهتر به نظر برسند

بسیاری از مشتریان احتمالی متوجه می‌شوند که عکس‌های با کیفیت بالا در یک کاتالوگ چاپ‌شده، کالا را جذاب‌تر از تصاویر مشابه به صورت آنلاین نشان می‌دهند. این به طور خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خصوص در مورد آیتم‌های گران‌قیمت، برای مثال، مبلمان و دکوراسیون منزل مفید است.

استفاده از خدمات عکاسی حرفه‌ای را در نظر بگیرید تا عکس‌های محصول خود را تا جایی که ممکن است جذاب کنید. شما می توانید برای انجام عکاسی محصولات خود با کارشناسان ما در تماس باشید.بر روی محصولات جدید و نیز موارد فروش تاکید کنید. در عکس های محصولات باید مشخص شود که کدام محصول جدید است و به نوعی باید نسبت به سایر محصولات متمایز باشد.

همین مزیت عکس ها باعث می شود شما بتوانید عکس ها را همراه با توضیحات خوب و موثر در طراحی کاتالوگ به کار ببرید. مشتری با این کار اطلاعات بیشتر و جامع تری را نسبت به محصولات کسب می کند.

کاتالوگ یک فرصت عالی برای ماندگاری محصولات شما در ذهن مشتریان است. مشتریان الگوهای طراحی محصول، طرح بندی، و رنگ‌ها را تشخیص می‌دهند و آن را به خاطر می سپارند. در حالی که ثبات مهم است، اما می‌تواند یکنواخت شود .باید سعی شود که کاتالوگ یکنواخت و خسته کننده نباشد.

حتی می توان از تصاویر بزرگ محصولات در یک صفحه نیز استفاده نمود تا جزییات بیشتری را بتوان به نمایش گذاشت. طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج باید با اهمیت تر از قبل انجام شود. با توجه به جمعیت کرج شما می توانید با چاپ کاتالوگ در کرج بازار هدف بزرگی را برای خود بدست آورید.

صفحه بندی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ باید این نکته را در نظر داشت که صفحه بندی کاتالوگ باید به نحوی باشد که مشتری از دیدن آن خسته نشود صفحات نباید شلوغ باشند و نوع چیدمان مطالب تکراری نباشد چون باعث یکنواختی می گردد و مخاطب به صفحات آخر توجه نمی کند. از عکس های باکیفیت استفاده شود تا مشتری جزییات محصول را به دقت بتواند ببیند.

به محصولات خود فضایی که نیاز دارند، بدهید. زمانی که کاتالوگ خود را طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است که تمام محصولات خود را به نمایش بگذارید و توجه خود را به مهم‌ترین محصولات و یا سرویس‌های خود جلب کنید. این صفحه را در نظر بگیرید، فرمت و نحوه ایجاد احساس مشتریان تان را در نظر بگیرید.

علاوه بر این برای برخی از مشتریان خاص خود از کاغذهای با کیفیت برای چاپ کاتالوگ استفاده نمایید. این کار باعث می شود که حس اعتماد مشتری نسبت به شما افزایش یابد و وفاداری بیشتری داشته باشد.

به مرور زمان ممکن است نتایج بازخورد طراحی کاتالوگ را برای خودتان آنالیز کنید.

زمانی را صرف کنید که بررسی کنید و ارزیابی کنید که چگونه کاتالوگ شما برای شما انجام شده‌است. پاسخ سوالات زیر را در نظر بگیرید:

چه چیزی شبیه اشتباه  بود؟  و در کجای کاتالوگ قرار داشت؟

ظاهر و احساس کلی کاتالوگ به شما کمک می‌کند یا مانع فروش شما می‌شود؟

بعد از انتشار کاتالوگ شما چقدر سریع فروش را شروع کردید؟

همچنین باید از افراد فروش خود بپرسید که چگونه این کاتالوگ به مشتریان تحویل داده اند و آن ها چه بازخوردی از خود نشان دادند.

همانطور که می‌توانید ببینید، یک طراحی کاتالوگ فرایندی است که زمان، تعهد، صبر و آزمایش را می‌طلبد. و در حالی که همه این ها ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با یک برنامه ریزی دقیق می توانید از همه آن ها به عنوان یک فرصت استفاده نمایید.

استفاده از یک فرمول دقیق و حساب شده می تواند به شما در فروش بیشتر کمک کند و مشتریانتان را در صف خرید نگه دارد.

 

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757