خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چند توصیه برای عکاسی HDR

چند توصیه برای عکاسی HDR

چند توصیه برای عکاسی HDR
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

عکاسی HDR یک تکنیک عکاسی است که ممکن است همه عکاسان از آن استفاده نکنند. اما بسیاری اط عکاسان برای خلق تصاویر عالی و بی نقص از این تکنیک استفاده می کنند. برخی از عکاس ها عاشق عکس گرفتن در هنگام غروب و طلوع خورشید هستند، که به این معنی است که اغلب صحنه‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند تفاوت زیادی دارند و در نتیجه محدوده دینامیکی بالایی دارند.
بسته به عکس، ممکن است تقریبا غیر ممکن باشد که یک تصویر متعادل از یک نوع عکاسی HDR را ایجاد کند، اگرچه روش‌های مختلفی برای ترکیب نوردهی ها با نتایج متفاوت وجود دارد، که برخی طبیعی‌تر از بقیه هستند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

شاید شما با نرم افزارهای HDR کار کرده باشید. ترکیب نوردهی های چندگانه تنها چند دقیقه طول می‌کشد و ما اغلب تحت‌تاثیر این نتیجه قرار می‌گیریم چون تصویر به سادگی ایجاد می شود. با اینکه این تصویر خوبی را به شما ارائه می دهد، اما به همین دلیل است که عکاسی HDR توسط خیلی از عکاسان مورد تایید قرار نمی گیرد.

نرم‌افزار HDR به طور خودکار نوردهی های چندگانه را درهم ادغام می‌کند و الگوریتم تهیه نقشه اغلب اثر بصری ایجاد می‌کند که به نظر “خارج از جهان” می‌رسد، با وجود اینکه ما بر روی این که چقدر تنظیمات اعمال می‌شود، کنترل داریم، اما ممکن است تصویر به قدری غیر طبیعی جلوه نماید.

اگر شما از عکاسی HDR لذت می‌برید، پس باید یاد بگیرید که این تکنیک را بدون استفاده از نرم افزارهای خاص انجام دهید. به جای استفاده از نرم افزار، می‌توانید تصاویر HDR را به صورت دستی ایجاد کنید. این فرآیند با عبارت کلی‌تر به ترکیب نوردهی مشهور است. کلمه “دستی” را کنار بگذارید؛ تنها به این معنی است که شما کنترل نحوه ادغام نوردهی های خود را در نظر بگیرید و تصویر پردازش‌شده را پردازش کنید. ترکیب نوردهی ها به صورت دستی به آموزش ذهن شما کمک می‌کند تا به این فکر کنید که چطور می‌توانید تصویر خود را خلاقانه تر خلق کنید.

در واقع شما می بایست یاد بگیرید که ترکیب نوردهی در عکاسی را به صورتی انجام دهید که نتیجه دلخواه شما ایجاد گردد. اگر شما به عنوان یک عکاس نیمه حرفه ای نحوه استفاده از لنز را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید به راحتی می توانید عکس ها HDR خوبی را خلق کنید. همیشه به یاد داشته باشید که خلق تصاویر منحصر به فرد فقط با پشتکار و ثبت عکس های بیشمار میسر می شود.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757