خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      نحوه گرفتن عکس گروهی

نحوه گرفتن عکس گروهی

نحوه گرفتن عکس گروهی
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

یکی از رایج ‌ترین انواع عکاسی، گرفتن عکس گروهی است. چه شما با خانواده، در مراسم عروسی و یا در یک شرکت کار کنید، احتمالا با گرفتن عکس گروهی و چند نفره مواجه شده اید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

طرز گرفتن عکس گروهی

گرفتن یک عکس گروهی خوب نیازمند برنامه‌ریزی خوب است. شما باید از قبل محل عکاسی را مشخص نمایید و مطمئن شوید که افراد برای این کار آماده هستند تا کسی برای عکس گرفتن سرگردان نشود.
در مورد این که چطور مردم در عکس خود ژست دهی نمایند و حتی افراد پست سر همدیگر نباشند فکر کنید. و در نهایت دقت کنید که دوربین شما آماده عکاسی است.

مکان

مکان عکس گروه شما اغلب چیزی است که عکس را خواهد ساخت و یا آن را شکست خواهد داد. اگر شما در حال عکاسی از یک تیم ورزشی هستید، به عنوان مثال، برای عکاسی از آن‌ها در میدان بازی آن‌ها احساس بیشتری دارد تا در مکان های دیگر. در مورد این که چطور متن تصاویرتان را ارایه کنید، فکر کنید.
اما اگر در حال عکاسی در یک مراسم عروسی یا شرکت با هیچ زمینه خاصی هستید، به دنبال مناظر باز و بدون هیچ گونه حواس‌پرتی در پس‌ زمینه بگردید. گروه بزرگی از مردم بدون افزودن به آن به حد کافی ادامه دارند. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که نورپردازی یکدست است، بدون سایه سختی که بر روی هر یک از این گروه می‌تابد.

تعداد زیادی عکس بگیرید

یکی از بزرگ ‌ترین مشکلات مربوط به عکس‌های گروهی، کسی است که پلک می‌زند و یا در زمان مناسب به دوربین نگاه نمی‌کند. ساده‌ترین راه برای گرفتن یک عکس خوب این است که چند عکس بگیرید – سعی کنید دوربین خود را به حالت عکاسی پیوسته و کوتاه عکس بگیرید. شما اغلب متوجه خواهید شد که افراد به طور طبیعی چند عکس را آرام می‌کنند.
همچنین ارزش گرفتن چند عکس بدون هشدار دادن به افراد را دارد، چون شما ترکیبی از عکس‌های جالب را به این شکل خواهید گرفت.

از یک لنز واید

یک لنز واید باعث می‌شود که هر کسی را در عکس بگیرید، بدون این که شما مجبور باشید خیلی دور بایستید. همچنین به این معنی است که شما می‌توانید به سوژه‌ های خود نزدیک ‌تر شوید و جزئیات بیشتری را در چهره خود حفظ کنید. همچنین اگر گروه شما کوچک ‌تر باشد، می‌توانید از چند عکس شانه و شانه استفاده کنید.

دیافراگم خود را نگاه کنید

با اینکه یک لنز واید انگل عمق میدان را به عنوان یک تله تلفظ نمی‌کند، اما شما باید مطمئن شوید که تمام سوژه‌های شما شارپ هستند. از یک دیافراگم حداقل f۱۱ یا f۱۶ برای گروه‌های بزرگ ‌تر استفاده کنید. این به این معنی است که شما عمق میدان زیادی دارید، اما یک دیافراگم کوچک‌تر و در نتیجه نور کم‌تر. به یاد داشته باشید، شما هنوز به حداقل سرعت شاتر ۱ / ۶۰ ام ثانیه نیاز دارید تا هر حرکت جزیی از سوژه‌های شما منجمد شود. در صورت نیاز، ایزوی خود را کمی بالا ببرید تا کمبود نور را جبران کنید.

ژست گیری

در حالی که احتمالا متوجه خواهید شد که مردم تا حدودی به طور طبیعی خود را ژست خواهند داد (به طور مثال افراد بلند پشت سر افراد کوتاه خواهند رفت)، مطمئن شوید که افراد به هم نزدیک هستند تا به همه در فوکوس کمک کنند و به ایجاد حس اتحاد برای این گروه کمک کنند.

اگر افراد خاص کانون یک عکس هستند – مثلا عروس و داماد در یک مراسم عروسی، اطمینان حاصل کنید که آن ‌ها نقطه تمرکز اصلی عکس هستند و همه افراد دیگر را در اطراف خود جمع می‌کنند. همچنین می‌توانید با انجام کارهایی که همه در آن به زوج نگاه می‌کنند، و همچنین آن‌هایی که در آن همه به دوربین نگاه می‌کنند، عکس‌ ها را تغییر دهید. و برای تنوع در عکس‌های گروهی، اعضای بلندتر را نه تنها در پشت گروه قرار دهید بلکه بر روی افراد کوتاه‌تر در هر دو طرف آن‌ها متمرکز باشید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757