خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای

نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای

نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

نورپردازی سه نقطه‌ای یکی از روش‌های کلاسیک عکاسی پرتره است. این کار کنترل کامل را بر توزیع نور به شما می‌دهد، و به شما اجازه می‌دهد کنترل کنید که سایه‌ها کجا سقوط می‌کنند و چقدر زنده به نظر می‌رسند.
اگر شما می‌توانید سه نوردهی پایه را تنظیم کنید، قادر خواهید بود پرتره‌های حرفه‌ای برای مشتریان خودتان بگیرید – اما این کار را برای اولین بار باید بیشتر در مورد آن بدانید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

سه نوع نور

همانطور که می‌توانید حدس بزنید، نورپردازی سه نقطه‌ای شامل سه نوع نور است که به طور متفاوت قرار گرفته‌اند. سه نوع که نیاز خواهید داشت عبارتند از:

نور اصلی

به عنوان منبع اصلی نور که سوژه شما را روشن می‌کند، نور اصلی اغلب روشن‌ترین نور است و مشخص می‌کند که سایه‌ها کجا قرار دارند. آن را در زاویه ۴۵ درجه نسبت به دوربین قرار داده و کمی بالاتر از سطح چشم سوژه و زاویه به سمت آن‌ها قرار داده می‌شود.

نور پر کننده

به نور پر کننده به عنوان منبع ثانویه نور در سوژه خود فکر کنید که به شما اجازه می‌دهد “سایه‌ها را” پر کنید و شدت آن‌ها را کنترل کنید. برای انجام این نقش، معمولا در زاویه ۴۵ درجه نسبت به دوربین در سمت مخالف نور اصلی قرار داده می‌شود.
نور پر کننده معمولا نیمی از نور اصلی روشن است، یا کم‌تر – و می‌تواند بسته به این که چقدر به سایه‌ها نیاز دارید، تنظیم شود. در پرتره‌ها، اغلب در سطح چشم قرار گرفته‌اند تا به پر کردن سایه‌ها زیر چشم‌ها و فک کمک کنید.

نور پس‌زمینه

گاهی اوقات به عنوان نور لبه شناخته می‌شود، نور پشت مستقیما رو به نور اصلی قرار می‌گیرد و برای روشن کردن سوژه از پشت استفاده می‌شود. با انجام این کار، عمق خود را به پرتره‌های خود اضافه می‌کنید.
با توجه به موقعیت خود، نور پشتی یک “لبه” از نور را در اطراف طرح کلی سوژه قرار می‌دهد – به طور معمول موها و شانه‌ها را برجسته می‌کند. به طور کلی خیلی کم‌تر از نور اصلی است.
در حال حاضر شما با سه نوع نور موجود آشنا شدید . شما می بایست اطلاعات بیشتری را در این مورد کسب نمایید. در مقاله بعد بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757