خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای (بخش دوم)

نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای (بخش دوم)

نحوه انجام نورپردازی اصل سه نقطه‌ای برای پرتره‌های حرفه‌ای
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

در مقاله قبل با سه نوع نور برای عکاسی پرتره آشنا شدیم در ادامه به سایر نکات در این مورد می پردازیم.
عوامل موثر بر سایه: بخشی از زیبایی سه نقطه نور این است که شما می‌توانید نرمی سایه‌ها را در پرتره خود کنترل کنید. با این حال، برای انجام این کار، باید عواملی را که بر آن تاثیر می‌گذارند درک کنید – و چگونه نور خود را بر این اساس تنظیم کنید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اندازه منبع

اندازه منبع نور نسبت به سوژه مشخص می‌کند که نور چقدر سخت و چقدر نرم است. یک منبع نور بزرگ، نور پخش‌شده بیشتری ایجاد می‌کند که سایه‌های نرم‌تر ایجاد می‌کند، در حالی که یک منبع نور کوچک‌تر به طور دقیق‌تر مشخص می‌شود، و سایه‌های شدیدی ایجاد می‌کند.

فاصله از سوژه

همانطور که در بالا اشاره شد، اندازه منبع نور نسبت به سوژه مهم است – که به همین دلیل است که فاصله نیز مهم است. یک منبع نور که نزدیک‌تر است نسبتا بزرگ‌تر است و سایه‌های نرم‌تر ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، یک منبع نور که دورتر است نسبتا کوچک است و سایه‌های سخت‌تر تولید می‌کند.
بهترین مثال این خود خورشید است – که منبع نور عظیمی است اما آنقدر دور است که نسبتا کوچک به نظر می رسد ، به همین دلیل نور خورشید مستقیم می‌تواند سایه‌های بسیار سخت ایجاد کند.

شدت (یعنی روشنایی)

شدت نور نیز بر روی سایه‌ها تاثیر خواهد گذاشت – با نور روشن‌تر و سایه‌های سخت‌تر. با این حال این کار به طور معمول آسان‌ترین فاکتور برای تنظیم است، چون شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای کنترل شدت خروجی نورپردازی خود استفاده کنید.
با تنظیم هر یک از این سه عامل، متوجه خواهید شد که تقریبا کنترل کامل خود را بر روی میزان سخت یا نرم کردن سایه‌ها در پرتره‌های خود دارید.

کلمات پایانی

نورپردازی سه نقطه‌ای می‌تواند یک دنیای متفاوت برای عکس‌های شما و نحوه روشن کردن آن‌ها باشد. با این حال انتظار معجزه نداشته باشید چون عوامل دیگری نیز وجود دارند. در واقع در اغلب موارد خوب است که بعد از آن عکس‌های خود را ویرایش کنید، و برای مثال می‌توانید از ویرایشگر عکس Movavi استفاده کنید.
تمام چیزی که شما باید بتوانید سیستم نوردهی سه نقطه‌ای خود را در این نقطه تنظیم کنید – بدون آن دشواری زیاد. با گذشت زمان می‌توانید به تدریج آن را بهبود بخشید و آن را بیشتر و بیشتر به استودیو تبدیل کنید.

انواع عکاسی را با تیم مجرب و حرفه ای ما تجربه کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757