خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عکاسی از طلوع و غروب آفتاب (بخش دوم)

عکاسی از طلوع و غروب آفتاب (بخش دوم)

عکاسی از طلوع و غروب آفتاب
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

جنبه خلاق عکاسی

مهم نیست که در چه زمانی از روز عکس می‌گیرید، جنبه خلاقانه عکاسی نقش بزرگی بازی می‌کند. اگر چه تنظیمات فنی مانند نوردهی و فوکوس برای ایجاد عکس‌های خوب ضروری هستند، شما باید ماهیچه‌های خلاق خود را خم کنید تا چیز بزرگی را ثبت کنید.
این شامل چیزهایی مثل نور، احساس و ترکیب‌بندی است. این کار را درست انجام دهید، و خواهید دید که عکس‌های شما یک گام بزرگ را به جلو بر می‌دارند.
برای بیشتر قسمت‌ها، جنبه خلاق عکاسی در ساعت طلایی یعنی طلوع و غروب آفتاب در مقایسه با زمان‌های دیگر روز متفاوت نیست. با این حال، برخی ملاحظات وجود دارند که در هنگام طلوع یا غروب خورشید که ممکن است در شرایط دیگر مناسب نباشد، اعمال می‌شوند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

نور

این تنها رنگ نور نیست که در این زمان از روز متمایز است – زاویه نور نیز کاهش می‌یابد، و کاراکتر کلی تمایل به نرم کردن دارد (چون باید از فضای بیشتری فیلتر عبور کند).
این واقعیت که خورشید در افق پایین‌تر است دارای مفاهیم عمده‌ای است. از همه مهم‌تر، شما می‌توانید ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشید و کیفیت کاملا متفاوتی از نور به دست آورید. آیا می‌خواهید پس‌زمینه را نورپردازی کنید؟ فقط در جهت خورشید است. آیا شما می‌خواهید سایه‌های طولانی و دراماتیک را ایجاد کنید؟ رو در رو ۹۰ درجه دور از خورشید، در هر جهت باشد.
بسیاری از عکاسان منظره در این مورد آگاهانه فکر نمی‌کنند، اما به هر حال این کار را می‌کنند. زمانی که خورشید از یک زاویه وارد می‌شود، به انواع مختلفی از نور که در دسترس دارید توجه کنید و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. این هم یک دلیل دیگر برای دور زدن و نگاه کردن به جهات مختلف زمانی است که شما عکس می‌گیرید. اگر شما همیشه بدانید که چه چیزی پشت سر شما است، خیلی سخت‌تر از آن است که چیز باورنکردنی را از دست بدهید.

احساس

نور، احساسات را به شدت در عکس‌های خود حمل می‌کند. در طلوع و غروب خورشید، کل شخصیت مناظر شما تغییر خواهد کرد.
از این به نفع خود استفاده کنید. اگر غروب نور ملایم، آرام و زیبایی را بر روی سوژه خود ایجاد می‌کند، سعی کنید عکس‌هایی از چیزی بگیرید که به همان اندازه خوشایند و آرام باشد. اگر این کار را بکنید، پیام احساسی تصویر را تقویت خواهید کرد (از آنجا که نور و سوژه شما هر دو به یک چیز می‌گویند).
یا، اگر یک غروب طوفانی باشد، با کنتراست بالا و رنگ‌های قوی، شما ممکن است به دنبال موضوعاتی بگردید که بسیار دراماتیک باشند. هدف نهایی برای کل عکس شماست که یک پیام منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر نور و سوژه احساسات متضاد را رها کند، تاثیر کلی ممکن است گل‌آلود باشد. (یک استثنا – همیشه حداقل یک چیز وجود دارد – اگر هدف عمدی شما برای عکس گرفتن یک حس تعارض باشد، و شما بر روی آن هدف به صورت عمدی عمل می‌کنید).
“نور خوب” فقط خوب است چون باعث می‌شود سوژه شما درست به نظر برسد. حتی زیباترین غروب خورشید در دنیا برای عکاسی ایده‌آل نخواهد بود اگر با هدف خود (تصویر)برای تصویر مطابقت نداشته باشد، یا اگر سوژه شما را کامل نکند.

عکاسی از طلوع و غروب آفتاب – بخش سوم

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757