خانه    عکاسیبلاگ ها      شوک شاتر در دوربین

شوک شاتر در دوربین

شوک شاتر در دوربین
دسته بندی : عکاسی بلاگ ها
برچسب ها :

در هنگام عکاسی در بعضی از اوقات پیش می شاید که عکس دلخواه شما خوب و عالی ثبت نمی شود. ممکن است حتی عکاسان حرفه ای نیز این مشکل را داشته باشند. برخی فکر می کنند که مشکل از لنز دوربین است در حالی که برخی دیگر رفتار فوکوس خودکار متناقض را سرزنش می‌کنند. اما در این بین شاید کمتر کشی به این موضوع فکر کند که شاید مشکل از شوک شاتر باشد و باید آن را درست کرد. در واقع در اغلب شرایط، مشکل به شوک شاتر و فقدان درک چگونگی کاهش مناسب آن در داخل دوربین منجر می‌شود.
در ابتدا باید شوک شاتر را تعریف کنیم و بدانیم که چگونه می تواند به تصاویر آسیب بزند، پس ما به مراحل خاصی خواهیم رفت که شما می‌توانید به طور بالقوه آن را کاهش دهید و یا به طور بالقوه آن را حذف کنید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

شوک شاتر چیست؟

شوک شاتر صدای لرزش ناشی از مکانیزم شاتر دوربین در ابتدای نوردهی است. با افزایش محبوبیت دوربین‌های با رزولوشن بالا، مشکل شوک شاتر بسیار سریع آشکار می‌شود. از آنجا که فرآیند استاندارد ثبت یک تصویر بر روی یک دوربین دیجیتال نیاز به سرعت شاتر دوربین برای شروع و پایان بخشیدن به نوردهی دارد، مکانیزم شاتر در ابتدای نوردهی به طور خاص آسیب می‌بیند، چون اغلب باعث لرزش دوربین و از این رو تصاویر تار می‌شود و نتیجه کار کاملا ناخوشایند است، با تصاویری که به نظر می‌رسد در دیافراگم‌های محدود مانند f/16 گرفته شده‌اند. در موارد شدید در سرعت شاترهای آهسته‌تر، ممکن است حتی یک تصویر تکراری در اطراف لبه سوژه آن‌ها مشاهده شود. به طور خلاصه، شوک شاتر یک مشکل بسیار جدی و بزرگ است. این اتفاق در عکاسی صنعتی نیز بارها اتفاق می افتد.

در حالی که شوک شاتر همیشه روی همه دوربین‌ها وجود داشته‌است، اما قطعا بیشتر در دوربین‌های مدرن با رزولوشن بالا مشخص می‌شود. در حالی که به طور همزمان فیلترهای گذر و لنزها را با قدرت حل استثنایی، به منظور فراهم آوردن حداکثر وضوح سطح پیکسل، حذف می‌کنند. در نتیجه، عکاسان در حال حاضر انتظار دارند که در هنگام عکاسی با چنین دوربین‌هایی، به شدت عکس های شارپ داشته باشند.

نحوه حذف شوک شاتر

متاسفانه، تنها راه برای از بین بردن واقعی شوک شاتر منوی دوربین شماست. ایده این است که دوربین را بردارید و شاتر را باز کنید و سنسور را نوردهی کنید، به طوری که در ابتدای نوردهی مناسب نیست. سپس دوربین نوردهی را به صورت الکترونیکی شروع خواهد کرد و تنها یک دیافراگم مکانیکی را در انتهای نوردهی وارد می‌کند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757