خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      روش هایی برای عکاسی بهتر

روش هایی برای عکاسی بهتر

روش هایی برای عکاسی بهتر
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

در دنیای عکاسی باید و نبایدی وجود ندارد شما می توانید سبک شخصی خود را در عکاسی داشته باشید اما استفاده از تکنیک های خوب عکاسی می تواند به شما در عکاسی بهتر کمک نماید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

به ذهن خود توجه کنید

اولین قدم در ایجاد یک عکس موفق، داشتن یک برنامه و یا یک ایده است. در چشمان ذهن خود، تصویری را که می‌خواهید ثبت کنید، و سپس هر کاری که ممکن است انجام دهید تا آن را به واقعیت تبدیل کنید. این عمل تجسم کردن نام دارد.
این یک مهارت آسان برای یادگیری نیست. شما باید آنقدر با دوربین، توانایی‌های پس پردازش ، و ویژگی‌های چاپ و خروجی خود آشنا باشید که تصویر نهایی را قبل از اینکه حتی آن را ثبت کنید، به تصویر بکشید. این عمل تمرین و کار زیادی را طلب می کند.

اما مهارت‌های تجسم خوبی ارزش آن را دارند. در این زمینه، شما دقیقا می‌دانید که چه کاری می‌توانید انجام دهید و نمی‌توانید برای بهبود یک عکس در پس پردازش کار کنید. شما جلوتر از زمانی خواهید دید که عناصر تصویر بعدا شما را ناراحت می‌کنند و چگونه با آن‌ها به بهترین شکل ممکن در این زمینه مقابله کنید.

تصمیمات هوشیار را اتخاذ نمایید

شما تعداد زیادی تصمیم دارید که هر بار یک عکس بگیرید. بسیاری از آن‌ها غریزی و واضح هستند، و فقط گاهی اوقات مهم هستند. اما برخی تصمیمات هر عکس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، حتی اگر آن‌ها از قبل مشخص شده باشند.
در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید تا جای ممکن بسیاری از تصمیمات ناخودآگاه را به سطح تصویر بیاورید. هر انتخاب در عکاسی فرصتی است برای نزدیک‌تر کردن عکس به سمت تصویر شما. این تنها در مورد ترکیب یا خلاقیت نیست؛ تصمیمات فنی شما تاثیر زیادی بر روی عکس‌ها و وضعیت آن‌ها دارند.

ساده نگه دارید

دید شما برای عکس یک روش دیگر برای گفتن پیغام مورد نظر شما است. شما می‌خواهید کدام احساسات را به بیننده منتقل کنید؟ می‌خواهید عکس خود را به چه نحوی بیان کنید؟ این جایی است که سادگی نقش مهمی بازی می‌کند. وقتی تصمیم می‌گیرید که با دیدگاه خود روبرو شوید، به یاد داشته باشید که پیغام احساسی در صورتی که درک آن دشوار باشد، فرود نخواهد آمد. ایده خود را به اصل و اساس آن ساده کنید؛ چیزی را از عکس خود که از آنچه سعی دارید بگویید، حذف کنید.

مراقب تغییرات نور باشید

همانطور که قبلا نیز توضیح داده ایم، نور و رنگ دو ویژگی مهم برای تعیین وضعیت یک عکس هستند. نور آبی با کنتراست بالا بسیار متفاوت از رنگ نارنجی در غروب آفتاب است. با این حال هر دوی آن‌ها می‌توانند در عرض سی دقیقه از هم اتفاق بیفتند. به همین دلیل است که دیدن نور در حال تغییر در یک صحنه بسیار مهم است.
فقط هر دو را انتخاب نکنید و تمام مدت یک صحنه یک‌سان را انتخاب کنید. شاید نور غروب خورشید برای عکاسی حیات وحش کامل باشد، اما به تدریج به کار بهتر برای یک چشم‌انداز کمک می‌کند. در هر حال، با نگاه کردن به حالت نور، شما می‌توانید عکس هایی به مراتب بهتر ثبت نمایید.

تعادل ترکیب‌بندی را موازنه کنید

یکی از تصمیمات بسیاری که باید آگاهانه انجام دهید این است که در ترکیب‌بندی خود تعادل را ایجاد کنید. به عبارت دیگر – آیا این عکس به سمت چپ و راست متمایل می‌شود و حس تنش را ایجاد می‌کند؟ یا این که وزن مساوی در هر دو طرف داشته باشد، ظاهر استاتیک و هماهنگ تری داشته باشد؟
تعادل در مورد ارزیابی وزن بصری صحنه شما است و به سادگی تعیین می‌کند که آیا در سمت چپ یا راست وجود دارد یا خیر.

روش هایی برای عکاسی بهتر – بخش دوم 

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757