خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      حالت دوربین نیمه خودکار

حالت دوربین نیمه خودکار

حالات دوربین نیمه خودکار
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

معمولا رایج است که فکر کنیم اغلب عکاسان حرفه‌ای، یا همه عکاسان حرفه‌ای، در حالت دستی عکس می‌گیرند، به این دلیل ساده که بهترین کنترل ممکن را بر روی یک عکس ارائه می‌دهد. با این حال، همانطور که حالت دستی با ارزش است، ممکن است لازم نباشد که از آن بصورت ۱۰۰ % حتی به عنوان یک عکاس پیشرفته استفاده کنید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

حالت‌های دوربین نیمه خودکار چیست؟

سه مورد از مهم‌ترین تنظیمات عکاسی، سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو هستند. این سه تنظیمات است که در قلب حالت های دوربین شما قرار دارند. در حالت خودکار، شما نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را تنظیم کنید. در دفترچه راهنمای کامل، شما باید هر سه را تنظیم کنید. همه چیز بین این دو حالت نیمه خودکار است.
حالت‌های دوربین نیمه خودکار آن‌هایی هستند که کنترل بر روی برخی از این تنظیمات را به شما می‌دهند، در حالی که دوربین به طور خودکار بر روی حالات دیگر تنظیم می شود. در اکثر دوربین‌ها، سه حالت نیمه خودکار اولویت شاتر، اولویت دیافراگم و حالت برنامه هستند. (می توان استدلال کرد که یک حالت نیمه خودکار دیگر بسادگی شامل استفاده از ایزوی خودکار در حالت دستی است).

این شامل حالت خودکار کامل نمی‌شود، که در آن دوربین شما دیافراگم، سرعت شاتر، و ایزو را بدون ورودی شما انتخاب می‌کند. همچنین این شامل “حالت‌های صحنه” نیست که بسیاری از دوربین‌ها بر روی صفحه نمایش خود دارند، زیرا آن‌ها دوباره، هیچ کنترلی روی این تنظیمات به شما نمی‌دهند.

زمان استفاده از حالت نیمه خودکار

وضعیت اصلی زمانی که شما باید از یک مد نیمه خودکار به طور خاص، اولویت دیافراگم یا ایزوی خودکار در حالت دستی استفاده کنید – زمانی است که فکر می‌کنید نورسنج به شما در عکس گرفتن کمک نمی کند.
حالت‌های نیمه خودکار زمانی بسیار مفید هستند که شما به طور مداوم به نورسنج خود مراجعه کنید . (یا، به طور کلی به نظر می‌رسد که مقدار ثابتی از نور بیش از حد نوردهی شده داشته باشد). حتی شاید برای ترکیب بندی بهتر عکس نیز از حالت نیمه خودکار استفاده شود بهتر باشد.
اگر در حالت دستی عکس می‌گیرید، و همیشه به نورسنج خود نگاه می‌کنید تا مطمئن شوید که تنظیمات شما در وسط به تعادل خود پایان می‌دهند، شانس شما خوب است که بتوانید دقیقا همان کار را در حالت نیمه خودکار انجام دهید، اما سریع‌تر.

چه موقع از حالت دستی استفاده می‌کنید؟

حالت دستی بخش مهمی از هر دوربین پیشرفته است، و این چیزی است که شما قطعا باید یاد بگیرید چطور به درستی از تجهیزات خود استفاده کنید. در بسیاری از موارد، مد دستی بهتر از حالت نیمه خودکار کار می‌کند. بنابراین، چه زمانی باید انتخاب شما باشد؟
برای برخی از عکاسان، پاسخ به این سوال همیشه وجود دارد. بسیاری از حرفه‌ای‌ها در تمام اوقات خواستار کنترل کامل دوربین خود هستند، و عدم قطعیت هر نوع حالت خودکار – برای مثال، اگر نورسنج دوربین به طور کامل با یک تغییر سریع نور فریب بخورد؟ – چیزی نیست که آن‌ها مایل به قبول آن باشند. و این روش کاملا خوبی است.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757