خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره

استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره

استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

به دنبال افزایش میزان نور در تصاویر منظره خود هستید؟ شعار مشهور این است: “فقط آب اضافه کنید!”
هنگامی که به عکاسی منظره نگاه می‌کنید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عکاسی در ساعات اولیه شب، یا در کل شب، این است که نور زیادی برای کار کردن وجود ندارد. در حالی که می‌توانید منابع نور خود را به همراه نور خود بیاورید تا کمی نور به پیش‌زمینه اضافه کنید، زمانی که برای روشن کردن کل صحنه در دست آمده ‌است، شما تنها می‌توانید این کار را انجام دهید. در اغلب موارد، شما تا حد زیادی به آنچه نور طبیعی در دسترس است محدود هستید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اینجاست که استفاده از آب مطرح می شود. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک بدنه آب، مانند یک دریاچه، اقیانوس، یا حتی یک گودال، می‌تواند به انعکاس نور موجود کمک کند، به این معنی که بیشتر آن در عکس نهایی به پایان خواهد رسید.
اگر می‌خواهید نور بیشتری به غروب و مناظر شبانه خود اضافه کنید، استفاده از آب می‌تواند راه‌ حل شما باشد! در اینجا چند نکته برای گنجاندن آب و نور در تصاویر شما آورده شده‌ است.

پیش ‌زمینه و آسمان را متعادل کنید

اکثر عکاسان در طول ساعت‌های طلائی از تصاویر منظره عکاسی لذت می‌برند – آن زمان در طول صبح، و دوباره عصر، جایی که جهان لبریز از یک رنگ طلایی است بوجود می آید. با این حال، در حالی که آسمان ممکن است به اندازه کافی روشن باشد، پیش ‌زمینه اغلب کمی تاریک است، و به راحتی می‌تواند نوردهی و نورپردازی را با مشکل مواجه سازد.
برای حل این مشکل، یک راه‌ حل استفاده از فیلتر تراکم خنثی مدرج (GND) برای کمک به متعادل کردن تفاوت در نور بین پیش ‌زمینه و پس ‌زمینه است. با یک GND، یک طرف فیلتر روشن است و دیگری دودی است، به شما این امکان را می‌دهد که اطمینان حاصل کنید که آسمان و پیش ‌زمینه شما به درستی نوردهی می‌شوند.

با این حال، اگر یک GND نداشته باشید، گرفتن مقادیر کافی نور کافی برای کل تصویر شما دشوار است. در این موارد به سادگی به دنبال یک بدنه بازتابنده آبی که می‌توانید در تصویر خود داشته باشید، بگردید. دریا، یک دریاچه، یک استخر و یا حتی یک گودال آب می‌تواند این کار را انجام دهد. به خاطر داشته باشید که آب، متفاوت از بخش‌های مختلف آب را منعکس می‌کند، و اگر می‌خواهید بازتاب روشنی داشته باشید، باید به دنبال سطحی بگردید که تا آنجا که ممکن است صاف باشد.

به دست آوردن بازتاب نور مهتاب

شب زمان دیگری است که می‌خواهید به عکاسی از سطوح بازتابنده در تصاویرتان استفاده کنید. این به خصوص اگر در حال عکاسی از ماه هستید – یا از یک نوردهی طولانی برای ثبت رد ستارگان استفاده می‌کنید کاربرد دارد. عکاسی از ماه بر روی یک بدنه بزرگ آب مانند یک دریاچه، می‌تواند به روشن کردن تصویر شما و اضافه کردن علاقه بیشتر به روش های شما کمک کند.
در برخی موارد، بازتاب ماه ممکن است به اندازه کافی روشن باشد تا عناصر دیگر مانند درختان، یا یک کوه دور را روشن کند که شما می‌توانید در ترکیب‌بندی خود نیز بگنجانید. برای رد ستارگان، همان اصول اعمال می‌شوند، هر چند انعکاس نور ممکن است کم‌تر از آن‌هایی باشد که توسط ماه روشن و پررنگ ساخته شده‌اند. با این حال استفاده از آب راهی خوب برای ترکیب کردن نور بیشتر در مناظر شب است.

استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره – بخش دوم

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757