خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      آموزش عکاسی معماری (بخش دوم)

آموزش عکاسی معماری (بخش دوم)

آموزش عکاسی معماری
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

عکاسی معماری یکی از ژانرها پر چالش در عکاسی به شمار می رود. ما در مقاله قبل به بررسی و آموزش عکاسی معماری پرداختیم در ادامه نیز به بخش های دیگری از آموزش عکاسی معماری می پردازیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

دوربین

برای عکاسی معماری، دوربین شما بسیار مهم نیست. شما به یک سیستم فوکوس بالای خط نیاز ندارید تا صحنه‌های داخلی را ثبت کنید، و همه دوربین‌های مدرن به اندازه کافی قوی هستند تا جزئیات زیادی را ثبت کنند. هر چیزی که در حال حاضر باید کافی باشد کافی است.
البته چند ویژگی وجود دارد که برای عکاسی معماری خوب هستند. اگر دوربین شما یک صفحه LCD نوسان دارد، به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود عکس‌هایی از سقف بسیار آسان‌تر بگیرید. ویژگی خوب دیگر محدوده دینامیکی است. اگر یک دوربین جدید با محدوده دینامیکی عالی داشته باشید، قادر به گرفتن عکس بدون توسل به HDR یا نوردهی در وضعیت‌های دشوار خواهید بود
در نهایت، اگر شما قصد عکاسی از بسیاری از عکس‌های معماری دستی را برنامه‌ریزی می‌کنید، عملکرد سبک پایین دوربین شما مشخصا مهم است (به عنوان کاهش لرزش لنز شما).

به طور کلی، با این که – همانطور که در بالا ذکر شد – شما می‌توانید عکس‌های منظره خوبی با هر گونه تجهیزات بردارید. دیدن ساختمان‌های جالب و نور خوب بسیار مهم است. البته از بهترین لوازمی که می‌توانید استفاده کنید، اما اگر یک یا دو مورد را از دست بدهید، دلسرد نشوید.

تنظیمات دوربین

مهم است که از تنظیمات دوربین درست برای هر ژانر عکاسی استفاده کنید، و عکاسی معماری استثنا نیست. در حقیقت، با تمام تغییرات شدید نوری که ممکن است با آن مواجه شوید، نوردهی صحیح در اینجا حتی مهم‌تر از معمول است.
مشکل اصلی در عکاسی معماری روشنایی شدید نور پنجره است. اگر شما در داخل و خارج از یک پنجره جزئیات را می‌خواهید، باید به بهبود شدید در پس پردازش متوسل شوید، و یا اغلب، با ترکیب کردن ترکیب های متعدد به یکدیگر متوسل شوید.

البته، برخی ساختمان‌ها بسیار ساده‌تر هستند. اگر با تفاوت شدید در محدوده دینامیکی سر و کار ندارید، به سادگی در معرض آن قرار می‌گیرید. دوربین خود را بر روی ایزوی پایه خود تنظیم کنید (با فرض اینکه شما بر روی یک سه‌پایه هستید)، از یک دیافراگم استفاده کنید که عمق میدان مورد نظر را می‌دهد، و اجازه دهید سرعت شاتر در هر جایی که نوردهی مناسب را به شما می‌دهد، بیفتد.

کار کردن با نور

عکاسی نور است – به همین سادگی است. زمانی که عکس‌های معماری می‌گیرید، بهترین راه برای گرفتن یک تصویر خوب، ایجاد بیش‌ترین نور در صحنه شما است.
در داخل خانه، این به این معنی است که شما باید از یک صحنه با نور که طراحی ساختمان را کامل می‌کند، عکس بگیرید. در ساختمان‌های مدرن، معمار به احتمال زیاد تلاش زیادی در شکل و ظاهر نور می‌کند و شما هیچ مشکل بزرگی نخواهید داشت. ساختمان‌های قدیمی‌تر ممکن است کارساز نباشند، اما مثل همیشه، بستگی به مکان دارد.
عکاسی معماری مقدار زیادی سرگرمی است، و این چیزی است که شما می‌توانید تقریبا در هر شهری که از آن بازدید می‌کنید تمرین کنید. اگر شما در یک شهر زندگی می‌کنید، گرفتن چند عکس معماری از ساختمان‌های اطراف را در نظر بگیرید – این یک راه عالی برای حفظ چشم عکاسی شما در عمل است.

عکاسی معماری به بهترین شکل کار می‌کند اگر شما به اصول اولیه علاقه داشته باشید: خطوط، الگوها، و نور. این یک ژانر فوق‌العاده است اگر از عکاسی لذت ببرید، زیرا بسیاری از ساختمان‌ها به روش‌هایی که در زمان خارج شدن از بافت بسیار غیر عادی به نظر می‌رسند، الگو دارند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757