خانه    کاتالوگبلاگ ها      راز موفقیت کاتالوگ های خوب

راز موفقیت کاتالوگ های خوب

راز موفقیت کاتالوگ های خوب

برای پی بردن به راز موفقیت کاتالوگ های خوب می خواهیم برخی از آنها را بررسی کنیم. در ابتدا باید بدانید هرچه قدر در یک تراکت طراحی شده نبوغ و خلاقیت لازم است برای پی بردن به راز موفقیت کاتالوگ های خوب این خلاقیت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود چرا که جزئیات و مطالب در یک کاتالوگ خوب بسایر بیستر از هر رسانه ی چاپی است.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

راز موفقیت کاتالوگ های خوب

ا- به همه سلیقه ها فکر کنید.

یکی از مواردی که شما را به راز موفقیت یک کاتالوگ خوب نزدیک می کند شناسایی بازار هدف است . این بازارهدف باید به صورت کلی باشد یعنی همه نوع مشتریان با هر نوع سواد و سلیقه ای. بیایید یک مثال ساده بزنیم .در یکی از کشور های اروپایی یک شرکت تولید کننده پوشاک آقایان متوجه شد که با توجه به تهیه ژورنال های مناسب فروش کمتری نسبت به قبل پیدا کرده است . برای این منظور اقدام به بررسی و تحلیل رفتار مصرف کننده نسبت به ژورنال ها کرد. نتیجه حاصل شده بسیار جالب بود. کاتالوگ های لباس مردانه را خانم ها ورق می زدند تا برای همسر و پسران خود اقدام به تهیه لباس کنند. این موضوع نشان داد اگر طراحی کاتالوگ لباس مردانه صرفا برای آقایان انجام نمی شد بهتر بود.

آنها با استفاده از ترکیب رنگ های متنوع و زیاب در طراحی کاتالوگ توانستند به موفقیت فروش بهتری برسند.

۲- استفاده از فونت غیر معمول

وقتی به نام برند کوکا کولا دقت می کنیم به راحتی متوجه می شویم این فونت یک فونت اختصاصی برای کوکاکولا است. فونت اختصاصی و خلاقانه برای کوکاکولا باعث شده است ما همه جا وقتی به نام او می رسیم به یاد نوشابه های خوشمزه بیوفتیم.

راز موفقیت کاتالوگ های خوب در گام بعدی استفاده هوشمندانه از فونت های جذاب است . شما یا می توانید از فونت های آماده و کمتر استفاده شده بهره بگیرید یا می توانید با استفاده از یک تایپوگرافی معمولی تیتر های کاتالوگ خوب خود را جذاب تر و پر بازدید تر کنید . به شما پیشنهاد می شود در انتخاب فونت به همخوانی فونت با کسب و کار خود و یا محصولاتی که برای آن یک کاتالوگ خوب را طراحی می کنید فکر کنید. یک طراحی کاتالوگ خوب شامل فونت های زیبا هم می شود.

۳- از یووی استفاده کنید

راز موفقیت کاتالوگ های خوب خصوصا در صنایع غذایی استفاده از یووی یا برجسته کردن برخی از نوشته ها و یا محصولات طراحی شده در کاتالوگ هستند این کار باعث می شود رنگ و لعاب خاصی به کاتالوگ شما داده شود و جذابیت کاتالوگ دو چندان شود. استفاده از یووی در ایران بسیار متداول شده است و حتی به یک لزوم برای طراحی کاتالوگ های خوب تبدیل شده است. البته شاید کمی هزینه طراحی کاتالوگ شما را بالا ببرد ولی به نظر ما ارزشمند است چرا چاپ کاتالوگ شما زیبا وزیبا تر می شود.

۴- صفحات استپ داشته باشید

راز بعدی کاتالوگ های خوب و موفق این است که برای چشمان مخاطبشان ارزش بیشتری قائل هستند .یعنی در برخی صفحات بدون استفاده از توضیحات و محصول ازیک طرح خلاقانه و یا حتی یک صفحه تک رنگ استفاده می کنند. این کار باعث می شود که کاربر با اشتیاق بیشتری صفحات بعدی و حتی محصولات بعدی را در یک کاتالوگ طراحی شده دنبال کند.

دقت کنید استفاده افراطی از پوستر های خلاقانه می تواند مخرب باشد چرا که مشتری یا مخاطب شما را به سمت عدم ادامه دادن سوق دهد.

۵- از برش اختصاصی استفاده کنید

در این قسمت آخرین راز موفقیت کاتالوگ های خوب را عنوان می کنیم و آن برش اختصاصی در چاپ کاتالوگ می باشد. برای این منظور حتما با توجه به لوگو زاویه ها ویا محصولتان از برش اختصاصی و یا سایز بندی مناسب کاتالوگ استفاده کنید.

در مقالات بعدی به موارد بیشتری اشاره خواهیم کرد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757