خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چند نکته مهم برای عکاسان نیمه حرفه ای

چند نکته مهم برای عکاسان نیمه حرفه ای

چند نکته مهم برای عکاسان نیمه حرفه ای
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

عکاسی در هر زمان و مکانی برای عکاسان لذت بخش است. اما این عکاسی باید طبق یک اصول عکاسی منسجم انجام گیرد. البته به این معنا نیست که از یک قوانین تعریف شده باید پیروی کرد. چند نکته مهم در مورد عکاسی را معرفی می کنیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

قوانین را دنبال نکنید

این اولین نکته ای است که در لیست این نکات کلیدی است. لزوما نباید از قوانین پیروی کنید. شما هنوز باید یاد بگیرید چطور از دوربین خود استفاده کنید. شما هنوز باید روش‌های اساسی را برای تاثیر گذاری بر حالت یک عکس درک کنید. و هنوز به یادگیری تکنیک‌های جدید در عکاسی نیاز دارید.
هنر عکاسی بر پایه خلاقیت استوار است. عکاس باید یک فکر و ذهن نرمی را داشته باشد و سوژه های عکاسی خود را با اتکا به ذهن خلاق پیدا کند. البته در بعضی از موارد باید طبق قوانین عمل کرد و در آن چارچوب خاص قدم برداشت.

وی احساسات تمرکز کنید

عکس‌های خوب به یک دلیل توجه ما را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها با ما ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها باعث می‌شوند که ما چیزی را احساس کنیم.
احساس همه چیز در عکاسی است. اگر بیننده شما از نظر عاطفی با عکس شما ارتباط برقرار نمی‌کند، آیا انتظار دارید آن را به یاد داشته باشند؟ آیا فکر می‌کنید آن‌ها شما را به یاد خواهند داشت.
همه ما ممکن است عکس‌ها و تصاویر مورد علاقه خود را به خاطر آوریم، چون آن‌ها این حس واقع بینانه را در درون گذاشته اند.

زیاد عکس بگیرید

عکس‌های خوب ارزش تلاش را دارند. این به این معنا نیست که شما همواره وسایل زیادی را به همراه خود داشته باشید تا بتوانید یک عکس عالی را ثبت نمایید. ممکن در بعضی مواقع هنگام رانندگی منظره ای خاص نظر شما را جلب کند شما با ترکیب بندی خاص خود می توانید بهترین تصویر را ثبت نمایید.

ساده سازی

سعی کنید در هنگام عکاسی از یک سوژه تا جایی که امکان دارد محیط اطراف را به نحوی آماده کنید که پیام عکس شما بهتر به مخاطب منتقل شود. این به ای معنا نیست که محیط را به قدری خلوت کنید که یک عکس مینیمالیستی بگیرید.

پیدا کردن نور خوب برای سوژه شما

در ابتدا به شما گفتیم که هیچ قانونی وجود ندارد. چنین چیزی به عنوان نور خوب جهانی و یا بد در عکاسی وجود ندارد.
اما این موضوع به عنوان یک نور خوب برای سوژه خاص شما وجود دارد. هر احساسی که سوژه شما داشته باشد شدت، ملایمت، ظرافت، انزوا، صمیمیت نوعی از نور، احساسات مشابهی را در بر دارد.
زمانی که هم سوژه شما و هم نور شما چیزی شبیه به آن می‌گویند، عکس شما و پیام عاطفی تان با هم هماهنگ خواهد شد. پیام شما تا حد ممکن منسجم خواهد بود. همانند عکاسی در هوای بارانی که شما از نور کافی برخوردار نیستید و این ذهن خلاق شماست که باید بهترین جلوه را در نوردهی به سوژه پیدا کند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757