خانه    عکاسیبلاگ ها      استفاده از فلاش در عکاسی

استفاده از فلاش در عکاسی

استفاده از فلاش در عکاسی
دسته بندی : عکاسی بلاگ ها

برخی از عکاسان مخالف ایده استفاده از فلاش در عکاسی هستند. گاهی اوقات به این دلیل که این سبک برای آن‌ها مناسب نیست، گاهی اوقات به این دلیل که از فلاش استفاده نمی‌کنند چون احساس راحتی نمی‌کنند. در حالی که ما به عنوان عکاس اغلب احساس لطیف و طبیعی را دوست داریم، دانستن این که چطور از نور مصنوعی استفاده کنیم می‌تواند در محیط‌های با نورکم ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

استفاده از فلش در فضای بسته

شما به عنوان یک عکاس باید حداقل یک برنامه نورپردازی پایه داشته باشد تا بتواند دوربین، عکس را با نوردهی راحتی ثبت کند. دوربین های با کیفیت بالا ممکن است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشند تا تصاویر را در محیط‌های کم ‌نور ثبت کنند، اما اگر سطح نور بیش از حد پایین باشد، باید به خاطر تاری حرکتی یا تکان دادن دوربین، با تصاویر تار سر و کار داشته باشید، که باید سطح ایزو را بیش از حد بالا ببرید، که وضوح نویز را افزایش می‌دهد، رنگ‌ها را به هم می‌ریزد و محدوده دینامیکی را به شدت کاهش می‌دهد. به طور خلاصه، شما گزینه‌های بسیار کمی برای پس پردازش دارید. به منظور اجتناب از آن و کاهش بالقوه زمان پس پردازش و دیگر مشکلات، چرا از فلاش استفاده نکنید؟ شما می‌توانید با یک ترکیب‌بندی ساده شروع کنید، با فلاش نصب ‌شده بر روی دوربین ، یا می‌توانید خلاقانه تر و استفاده از فلاش در یک چیدمان خارج از دوربین برای ایجاد تصاویر دراماتیک‌تر و متعادل به نظر بگیرید. شما در عکاسی تبلیغاتی نیز می توانید از فلاش برای عکاسی بهتر استفاده نمایید.

عکاسی از جزئیات در فضای داخلی

از نظر نورپردازی جزئیات، ممکن است به چیزی بیشتر از سالن‌های نورپردازی نیاز نداشته باشید، اما کار کردن با اشیا ساکن بسیار ساده‌تر است چون آن‌ها حرکت نمی‌کنند و حرف نمی‌زنند. اگر می‌خواهید با استفاده از فلاش در این شرایط اجتناب کنید، باید مطمئن شوید که حداقل در یک مکان نیمه نورپردازی عکاسی می‌کنید. چیزی که اینجا نیاز دارید یک سه‌پایه و یک دوربین برای سرعت شاتر آهسته‌تر است. این فرآیند اطمینان حاصل می‌کند که دوربین نور کافی برای تولید یک عکس شارپ و متعادل را جمع‌آوری می‌کند. اگر می‌خواهید زمان خود را به نصف کاهش دهید و با عکاسی از جزئیات بیشتر انجام دهید، تنها شرط دیگر شما این است که به درستی حوزه کاری خود را روشن کنید. برای این منظور، فلاش بالای دوربین شما ، ممکن است کافی باشد. اما شما می‌توانید کمی پیچیده‌تر با کمی نور در عقب و نور پر کننده طرف برای یک نگاه متعادل / حرفه‌ای، کمی شرایط را بهتر کنید.

استفاده از فلاش در فضای باز

اکثر عکاسان با فلاش خارج از خانه به خود زحمت نمی‌دهند. حتی اگر در اواخر بعد از ظهر عکاسی می‌کنید، زمانی که نور به آن اندازه که می‌تواند زیبا است، عکاسی می‌کنید. اما با سپری شدن روز، دوربین شما شروع به تقلا برای بالا نگه داشتن نور در دسترس خواهد کرد. شما باید در مورد استفاده از نور جایگزین برای رسیدن به این کار فکر کنید. یادگیری نحوه ایجاد نور در شرایطی مانند این بسیار مهم است. تا آنجا که اشعه‌های خورشید ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند در حالی که عکاسی از سوژه‌ها، عدم حضور خورشید و در نتیجه نور محیط خوب، به همان اندازه دردناک خواهد بود. بسیار شبیه عکاسی از داخل خانه، ممکن است لازم باشد سوژه خود را با یک منبع نور مصنوعی نوردهی کنید.

فلاش به شما کمک می‌کند از بعد دیگری در عکاسی خود استفاده کنید. در حالی که گاهی اوقات شما هیچ انتخاب دیگری ندارید، اما از فلاش استفاده می‌کنید، بدون توجه به نوع عکاسی که شما انجام می‌دهید، این تنها یک مهارت دیگر است که شما را به چالش می‌کشد و برای انجام کاری متفاوت انگیزه می خواهد.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757