خانه    عکاسیآموزش عکاسیبلاگ ها      چگونه از صاعقه عکس بگیریم

چگونه از صاعقه عکس بگیریم

چگونه از صاعقه عکس بگیریم
دسته بندی : عکاسی آموزش عکاسی بلاگ ها

عکاسی از یک صاعقه یک سرگرمی خطرناک است. چیزی که بیشتر مردم آن را درک نمی‌کنند این است که طوفان و صاعقه غیرقابل ‌پیش‌بینی است و می‌تواند در هر زمان و مکانی اتفاق بیافتد. در عین حال، گرفتن یک عکس از یک صاعقه می‌تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر این الگو منحصر به فرد باشد یا تصویر در یک مکان فوق‌العاده گرفته شود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اول ایمنی!

یک پوشش خوب پیدا کنید . در داخل یک ساختمان بمانید، یک اتومبیل یا هر شی دیگری که می‌تواند از یک ضربه مستقیم از شما حفاظت کند بهترین است. عکاسی از یک صاعقه در یک منطقه آزاد بسیار خطرناک است، به خصوص اگر آب، درختان بلند یا ساختمان‌های اطراف آن وجود داشته باشد. حداقل ۵۰ متر دورتر از آب و درختان بلند و ساختمان‌ها بایستید.

تجهیزات خود را آماده کنید

اگر یک عکس بسیار خوب از یک صاعقه می‌خواهید، یک دوربین حرفه ای همراه با یک سه‌پایه تقریبا یک اجبار است. اگر یک نقطه دارید و عکس می‌گیرید، دقت کنید که دوربین شما می‌تواند برای کنترل دستی برای سرعت شاتر و دیافراگم تنظیم شود. برخی افراد با گرفتن عکس خوب از یک رعد و برق با دوربین در دست خوش‌شانس هستند، اما به جای آن به شدت توصیه می‌کنم که به جای آن از یک سه‌پایه استفاده کنید. بسته به مقدار نور محیط، شما باید از سرعت شاتر طولانی بین ۳ تا ۳۰ ثانیه استفاده کنید و هر لرزش بالقوه بر وضوح تصویر تاثیر منفی خواهد گذاشت. هر لنز کار خواهد کرد، اما لنزهای واید و لنزهای زوم بهترین کار را می‌کنند، چون شما می‌توانید بیشتر و در عین حال انعطاف‌پذیری را برای تغییر فاصله کانونی و هدف قرار دادن یک ناحیه خاص داشته باشید.

یک طوفان بهمراه صاعقه پیدا کنید

پیدا کردن یک طوفان صاعقه به طور معمول یک مشکل نیست طوفان‌ها در همه جا رخ می‌دهند و بسته به زمان سال، ممکن است حتی هر روز هم اتفاق بیفتد. چیزی که سخت پیدا می شود یک نقطه خوب برای گرفتن عکس از یک صاعقه است. گاهی اوقات برای گشتن به دنبال یک مکان خوب در وسط طوفان رعد و برق بسیار عملی نیست، بنابراین سعی کنید نقطه‌ای نزدیک به خود پیدا کنید که به بهترین منظره آسمان و یک پیش‌زمینه نسبتا خوب نگاه کند که خوب به نظر می‌رسد. دوباره، مطمئن شوید که محل امنی را انتخاب می‌کنید که از آن می‌توانید عکس خود را بگیرید.

یک ریموت کابل دوردست یا یک ریموت مادون‌قرمز (بسته به دوربین شما)به شدت توصیه می‌شود اگر بخواهید از تکان دادن دوربین، حتی بر روی یک سه‌پایه جلوگیری کنید. اگر برق بسیار دور باشد، داشتن چراغ‌قوه با شما ممکن است مفید باشد.

ترکیب‌بندی عکس

هنگام ترکیب‌بندی عکس خود، مطمئن شوید که آسمان بیشتری نسبت به پیش‌زمینه خود داشته باشید. ممکن است در منظره یاب خیلی خوب به نظر نرسد، اما زمانی که صاعقه می‌زند، سوژه شما تبدیل به صاعقه می‌شود. در طول طوفان‌های شدید صاعقه، رعد و برق بیشتر تصویر را پوشش خواهد داد و این دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید. ۶۰ تا ۸۰ درصد از آسمان و ۲۰ تا ۴۰ درصد زمین احتمالا یک شرط ایمن است.

صبور باشید و چند عکس بگیرید
معمولا باید در چنین شرایطی صبور باشید و عکس های زیادی را بگیرید تا بتوانید بهترین تصویر را ثبت نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757