خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      چند نکته مهم برای عکاسی از گیاهان

چند نکته مهم برای عکاسی از گیاهان

چند نکته مهم برای عکاسی از گیاهان
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

عکاسی از گیاهان به سختی عکاسی منظره نیست . شما فضاهای زیاد و مناسب را برای عکاسی در اختیار دارید. یکی از مزایای اولیه در این رشته از عکاسی پیدا کردن راحت موضوع عکاسی است. شما برای پیدا کردن موضوع عکاسی کار سختی را در پیش ندارید از گیاهان جلو خانه و یا خیابان و حتی باغ های اطراف شهر و یا پارک ها می توان استفاده نمود. به همین دلیل شما فرصت ثبت عکس های خلاقانه و منحصر به فرد را در اختیار دارید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

استفاده از فرصت ها در طول سال

شما در هر فصل سال فرصت مناسبی برای عکاسی در اختیار دارید. هر فصل رنگ و شکل مخصوص خود را دارد و این یک فرصت عالی برای ثبت تصاویر منحصر به فرد برای شما خواهد بود. ترکیب رنگ گیاهان با محیط اطراف آن میتواند یک عکس عالی را به ارمغان بیاورد. بعضی از گیاهان در فصل های مختلف رنگ متفاوتی دارند و این می تواند به شما کمک کند که از یک سوژه چند عکی متفاوت داشته باشید.

به دنبال الگوها و بافت ها بگردید

طبیعت همه نوع الگوها و بافت‌ها را برای شما دقیق فراهم می‌کند. با استفاده از زمان برای اکتشاف و توجه به جزئیات یک مکان، عکاسان می‌توانند انواع مختلف صحنه‌های کوچک را که شایسته عکاسی از آن‌ها است، شناسایی کنند.

استفاده از عمق کم میدان

حداقل برای عکاسان منظره، در آغوش گرفتن عمق میدان کم و خارج از عناصر تمرکز که با آن به وجود می‌آیند، می‌تواند یک تغییر اساسی در ذهنیت باشد. هنگام عکاسی از سوژه‌های کوچک مثل گیاهان یا گل‌ها، عمق میدان پایین اغلب می‌تواند یک سوژه را از تحت‌اللفظی به انتزاعی تبدیل کند. یک عکس انتزاعی می‌تواند باعث ایجاد عمق کمی از میدان شود، یک تکنیک خلاقانه عالی هنگام عکاسی از گیاهان است.

استفاده از نور

اگر چه این یکی از انواع مشکل نور برای عکاسی است، نور پس‌زمینه زمانی که منبع نور پشت سوژه شما است – اغلب می‌تواند جذابیت و حالت را به یک عکس اضافه کند. استفاده درست از نور باعث می شود که تعادل خوبی را در عکس ایجاد نمایید.

نزدیک شدن به سوژه

نزدیک شدن می‌تواند به حذف عوامل حواس‌پرتی، مجزا کردن سوژه شما برای ترکیب‌بندی بهتر کمک کند، و بر مولفه‌های انتزاعی سوژه شما تاکید کند.
عکاسی از گیاهان می تواند یک موضوع جذاب و مفرح برای شما باشد. اگر شما بتوانید اطلاعات جامعی در مورد گیاهانی که در اطراف شما رشد می کنند داشته باشید می توانید عکس هایی به مراتب بهتر و جذاب تر خلق نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757