خانه    بلاگ هاآموزش عکاسیعکاسی      عکاسی ورزشی

عکاسی ورزشی

عکاسی ورزشی
دسته بندی : بلاگ ها آموزش عکاسی عکاسی

از سال های گدشته گوشی های هوشمند جایگزین های مناسبی برای عکاسی بوده اند تا آنجا که برخی از تولید کنندگان دوربین های دیجیتال از فروش کمتر نسبت به سال های پیش سخن گفته اند. اما در برخی از ژانرهای عکاسی برای ثبت تصاویر عالی و چشم نواز می بایست از دوربین های حرفه ای استفاده نمود. عکاسی ورزشی از این موارد است که باید با دوربین و تجهیزات حرفه ای عکاسی شود تا بتوان عکس های زیبایی را خلق نمود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

تجهیزات

گوشی‌های هوشمند از طریق نرم‌افزار پیشرفته، فاکتور شکل کوچک و کیفیت تصویر به اندازه کافی، دوربین جمع و جور باعث شده اند که طرفداران زیادی داشته باشند. یکی از معدود زمینه‌هایی که گوشی‌های هوشمند هیچ تاثیری ندارند، و احتمالا هرگز نخواهند داشت، عکاسی ورزشی است که مستلزم استفاده از تجهیزات تخصصی برای کسب نتایج رضایت‌بخش است.
عکاسان ورزشی تمایل دارند که همواره از تجهیزات عکاسی پیشرفته استفاده نمایند. دلیل آن ساده است: ثبت تصاویر ورزشی بزرگ، هنگامی که تجهیزات شما از درجه بندی بالایی برخوردار است عکاسی راحتتر خواهد شد. با این حال، هیچگاه این تجهیزات پیشرفته یک فرد مبتدی را به حرفه ای تبدیل نمی کند.

قبل از رویداد

اغلب مردم عکاسی از ورزش انجام داده اند، زیرا آن‌ها ممکن است در دوران مدرسه برای مجله مدرسه عکاسی کرده باشند و یا بچه‌هایشان به یک تیم ورزشی ملحق می‌شوند. اول و مهم‌تر از همه، دوربین خود و مثلث نوردهی را بشناسید. هیچ چیز ناامید کننده‌تر از دانلود تصاویر خود و دیدن این که همه آن‌ها تار هستند، خارج از فوکوس و یا بیش از حد نوردهی کردن نیستند. بسیار مهم است که بدانید قبل از شروع عملیات همه چیز روی دوربین شما کار می‌کند. تنظیمات فوکوس، حالت‌های خودکار، تراز سفیدی، و نحوه کنترل نوردهی شما برخی از حوزه‌های کلیدی برای یادگیری هستند.

صرف‌نظر از سطح رقابت، باید پیش از رسیدن شما با هماهنگ‌کننده رویداد، نماینده رسانه‌ها و یا مدیر ورزش تماس بگیرید. در اغلب موارد هیچ مشکلی با عکس گرفتن در این مراسم وجود ندارد، اما تماس شما ممکن است باعث شود شما از مناطق خاصی دور بمانید و قطعا از دانستن اینکه چه زمانی این رویداد آغاز می‌شود، قدردانی خواهند کرد. برای مسابقات قهرمانی و رقابت‌های دانشجویی می‌تواند محدودتر شده و تماس قبلی را حتی مهم‌تر کند.
شما خود را برای این رقابت آماده کرده‌اید؛ حالا احساس اعتماد به نفس می‌کنید و در مورد گرفتن چند عکس عالی هیجان‌زده هستید. مهم است به یاد داشته باشید که به محض اینکه با دوربینتان به حاشیه بروید، یک کد ناگفته از رفتاری وجود دارد که به عکاسان محول شده‌است. بیایید در حالی که در حال گرفتن عکس هستید، به بهترین شیوه عمل کنیم.

زمانی که ورزش‌کاران فعال هستند و یا ساعت در حال اجرا است، از میدان بازی دور بمانید.
به مقامات، مربیان، ورزش‌کاران و کارکنان احترام بگذارید. شغل آن‌ها از تصاویر شما مهم‌تر است.
از رفتار غیر ورزشی پرهیز کنید (خوشبختانه این امر واضح است).
به آنچه در اطراف شما می‌گذرد توجه کنید. شما نمی‌خواهید در راه برسید و یا مجروح شوید .
از فلاش خارج از دوربین استفاده نکنید. این موضوع برای اطرافیان شما بسیار حواس‌پرت کننده است.
خودتان را معرفی کنید. با عکاسان دیگر ارتباط برقرار کنید و به مقامات اجازه دهید که بدانند شما چه کسانی هستید.

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که عکاسان جدید هنگام عکاسی از ورزش می‌پرسند این است، “تنظیمات دوربین من چه خواهد بود؟” پاسخ‌های زیادی به این سوال وجود دارد، اما در اینجا برخی از پیشنهادها وجود دارد.
سرعت شاتر: به طور کلی، شما باید سعی کنید سرعت شاتر خود را حدود ۱۰۰۰ / ۱ ثانیه نگه دارید. برای ورزش‌های سرپوشیده در مکان‌های کم‌نور این کار ممکن است به سرعت انجام شود. برای ورزش در فضای باز در روز آفتابی، می‌توانید سریع‌تر بروید.

دیافراگم: دیافراگم‌های بزرگ‌تر (f – stop کوچک‌تر)تمایل به کار بهتر برای ورزش دارند، زیرا اجازه می‌دهند نور بیشتری وارد لنز شوند و پس‌زمینه‌های حواس‌پرت کننده را محو کنند.
ایزو: شروع از ایزو پایه دوربین خود (احتمالا ۱۰۰)و تنظیم آن تا رسیدن به یک نوردهی مناسب. سعی کنید بیش از حد بالا نروید، مگر اینکه واقعا مجبور باشید. این ها عنصر های خوب عکاسی برای شما به شمار می روند.

بعد از رویداد

مسابقه تمام شده‌است و شما در خانه می‌توانید تصاویر خود را تماشا کنید. مهم نیست که اهداف شما برای روز چه بود، شما باید به هر آلبوم به عنوان یک تجربه یادگیری نگاه کنید. چه چیز خوب پیش می‌رفت؟ چه چیزی ممکن است بهبود یابد؟ چه چیزی تغییر می‌کند و یا زمان بعدی را حفظ خواهید کرد؟
دیدن تصاویر روی صفحه تلویزیون یا کامپیوتر بسیار متفاوت از دیدن آن‌ها از طریق منظره یاب یا روی LCD کوچک روی دوربین شماست. چیزهای کوچکی که قبلا متوجه‌اش نشده بودید، به سمت شما پرش می‌کنند. اینها چیزهایی هستند که باید به آن‌ها نگاه کنید.

آیا هیچ تاری حرکتی وجود دارد؟ استفاده از یک سرعت شاتر سریع‌تر را امتحان کنید.
آیا “نقطه اوج” را از دست می‌دهید؟ سعی کنید پیش‌بینی کنید و واکنش نشان ندهید.
آیا ورزش‌کاران خیلی کوچک به نظر می‌رسند؟ سعی کنید یک موقعیت عکاسی متفاوت پیدا کنید.
آیا شما همه عقب و بدون چهره را می‌بینید؟ عکاسی از طرف مقابل محل را امتحان کنید.
آیا سوژه شما خارج از فوکوس است؟ استفاده از فوکوس خودکار و / یا فوکوس خودکار پویا را امتحان کنید.
این مراحل اولیه و ابتدایی برای عکاسی ورزشی است شما می بایست در کنار عکاسان حرفه ایی شروع به یادگیری نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757