خانه    عکاسیبلاگ ها      عکاسی در هوای بارانی

عکاسی در هوای بارانی

عکاسی در هوای بارانی
دسته بندی : عکاسی بلاگ ها

عکاسی در هوای بارانی نیز دارای شرایط و عوامل خاص خود است. همراه داشتن وسایل و تجهیزات مورد نیاز تا شرایط آب و هوایی از عوامل اثر گذار در ثبت یک عکس زیبا به شمار می روند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

از آب و خیس شدن نترسید

بدیهی است که شما باید از دوربین خود در برابر آب محافظت کنید. اما نکته ای که در مورد خودتان وجود دارد این است که تا حالا هیچکس در زیر باران ذوب نشده است و نباید دغدغه خیس شدن را داشته باشید. فقط کمی حوله بر روی صندلی اتومبیل بگذارید و یک مجموعه خشک از لباس‌های آماده برای شما در هنگام بازگشت به خانه داشته باشید. کاپشن بارانی و یک کلاه ضد آب به همراه داشته باشید. ثبت یک تصویر زیبا و ماندگار ارزش این را دارد که خیس شوید.

دوربین خود را خشک نگه دارید

دوربین شما همیشه باید خشک باشد و با توجه به وسایل نگهدارنده ای که به همراه دارید سعی کنید دوربینتان خیس نشود. یک سرپوش لنز نیز می‌تواند برای دور نگه داشتن آب از شیشه مفید باشد. در نهایت، اگر کوچک‌ترین امکاناتی برای دور نگه داشتن آب در درون دوربین خود ندارید، لنزها را تغییر ندهید. صبر کنید تا پناه‌گاه پیدا کنید.
به یاد داشته باشید که برخی از دستورالعمل‌های ایمنی اولیه را مانند دور ماندن از طوفان و رعد و برق را انجام دهید البته رعد و برق همیشه به انسان آسیب نمی رساند اما عقل سلیم حکم می کند در این شرایط آب و هوایی از خطر دوری کنید.

بارش باران می تواند یک خیابان را تمیز کند و یا اینکه باعث شود یک خیابان کثیف و غیرقابل تردد باشد. باعث خوشحالی بعضی از مردم می شود و برخی دیگر که مشکلاتی برایشان بوجود می آید ناراحت می شوند. به عنوان یک عکاس، این وظیفه شما است که بفهمید چه چیزی در طوفان و بارش باران بر روی صحنه عکاسی شما تاثیر می‌گذارد و آن حالت را در عکس خود ثبت کنید. دنبال آن ردیفی از پرندگان که خیس شده و یا پرهایشان ریخته بگردید. چشم‌های خود را برای کودکان کوچک با چترهای رنگارنگ و پای‌کوبی کننده در گودال‌های کوچک باز نگه دارید. اگر شما در عصر عکس می‌گیرید مکانی را پیدا کنید که در آن چراغ‌های شهر روی سنگفرش خیس منعکس می‌شوند. به دنبال بازتاب مردم و اشیا دیگر در گودال‌های آب بگردید. باران باعث ایجاد یک میلیون فرصت متفاوت برای یک چشم‌انداز تازه در سایر صحنه‌های عادی می‌شود.

تنظیمات دوربین

البته تنظیمات دوربین شما بسته به این که چه حالتی دارید و چقدر نور محیط آنجا وجود دارد، متفاوت خواهد بود. اما در کل، روزهای بارانی همانند روزهای مه آلود معمولا روزهای تاریک و کم نوری هستند، بنابراین احتمالا باید با یک ایزوی بالاتر و یا یک دیافراگم عریض‌تر عکس بگیرید، اگر می‌خواهید عمق میدان بیشتری داشته باشید و یا با یک ایزوی کم‌تر عکس بگیرید، کمی انعطاف‌پذیری بیشتری به شما خواهد داد.

و اگر شما در تلاش برای ثبت قطرات باران در وسط نوردهی هستند، باید آن سرعت شاتر را به حداقل ۱۰۰۰/۱ تبدیل کنید. شما نمی‌خواهید سرعت شاتر بیش از حد کند باشد، چون قطرات باران اصلا ظاهر نمی‌شوند. یک آزمایش کوچک شما را در اینجا خوب انجام می‌دهد، چون نتایج شما بسته به سرعت این قطرات، متفاوت خواهد بود.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757