خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      عکاسی از گل ها

عکاسی از گل ها

عکاسی از گل ها
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

یکی از شاخه های مورد علاقه عکاسی منظره ، عکاسی از گل است. چون برای پیدا کردن سوژه مناسب نیازی نیست که به یک سفر خیلی دور بروید. تا تصاویر منحصر به فرد به دست بیاورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به باغ خود بروید و یا از یک باغ عمومی بازدید کنید تا دنیایی از گل‌های زیبا برای عکاسی پیدا کنید. اما این کار مهارت خاص خود را نیاز دارد.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

لنز

لنزی که شما برای عکاسی از گل انتخاب می‌کنید باید سطح خوبی از جزئیات را ثبت کند، که برای بسیاری از گزینه‌ها در بازار در دسترس است.شما می توانید از یک لنز ۵۰mm برای هدف گذاری روی گل ها استفاده کنید. البته، بهترین لنز را شما در اختیار خواهید داشت . شما باید میزان سازگاری دوربین و لنز را افزایش دهید.

دیافراگم

انتخاب دیافراگم در این نوع عکاسی معمولا به دیافراگم باز بزرگ ختم می شود. عکاسان عموما با بزرگ‌ترین دیافراگم لنز خود شروع می‌کنند و نتایج خوبی نیز به دست می آورند. اما باید احتیاط کرد. دیافراگم‌های باز عمق میدان کمی دارند، و یادگیری این که چه مقدار از گل شما در فوکوس کردن به بزرگ‌ترین تنظیمات شما خواهد بود، دشوار است. گاهی اوقات یک ترکیب‌بندی عالی دارید، اما تنها قسمت جلوی گل شما در فوکوس است. شما می‌توانید این کار را با پشتیبانی کمی بیشتر و محدود کردن تصویر خود جبران کنید. بیشتر گل‌ها در عمق میدان شما قرار خواهند داشت، اما اغلب تصویر آنطور که شما می‌خواهید با جزئیات باقی نخواهد ماند.

سرعت شاتر

برای جزئیات بزرگ، شما به سرعت شاترها سریعتری نیاز دارید. همانطور که بیشتر عکاسان می‌دانند، این جایی است که ایزو در آن قرار می‌گیرد. اگر لنز شما کاملا باز است، اما شما هنوز هم نمی‌توانید با تنظیم سرعت شاتر کافی سریع عکس بگیرید، به ایزو آزادی عمل بیشتری دهید.

استفاده از سه پایه

استفاده از سه پایه به خود شما بستگی دارد . بعضی از عکاسان حرف های از سه پایه استفاده نمی کنند. اما اگر شما از یک لنز ماکرو یا یک لنز زوم بزرگ استفاده میکنید می توانید نتایج بهتری را با سه پایه به دست آورید.

ترکیب بندی

ترکیب‌بندی همه چیز است. بدون ترکیب‌بندی خوب، عکس‌های گل شما بد خواهند بود. ترکیب خوب یک مهارت عالی برای شما است. شما می‌خواهید گل خود را با خوشحالی کادربندی کنید. اگر گل شما بر روی یک بوته قرار دارد، معمولا ایده خوبی است که از تمام شاخه‌های دیگر که ممکن است به روش شما وارد شوند دوری کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757