خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      عکاسی از طلوع و غروب آفتاب (بخش سوم)

عکاسی از طلوع و غروب آفتاب (بخش سوم)

عکاسی-از-طلوع-و-غروب-آفتاب۳
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی
برچسب ها :

در مقالات قبل به بررسی عکاسی از طلوع و غروب خورشید پرداختیم. در این بخش که بخش پایانی می باشد به ادامه بررسی ها در این موضوع می پردازیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

ترکیب

بیشتر ترکیب‌بندی شما در طلوع و غروب آفتاب می‌چرخد. چه مقدار از آن را می‌خواهید شامل شود؟ آیا ابرهای خاص مهم هستند، یا ترجیح می‌دهید به رنگ‌های جالب در پیش‌زمینه توجه کنید؟
هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد. حتی اگر آسمان باشکوه است، بهترین عکس در یک صحنه ممکن است یکی باشد که فضای بیشتری به پیش‌زمینه می‌دهد. این بار دیگر به نوع سوژه که در حال عکاسی از آن هستید، و نیز برنامه شما برای تصویر بستگی دارد.

نکات پس از ثبت تصاویر

حتی اگر از فیلتر استفاده می‌کنید، آسمان در غروب خورشید و عکس‌های طلوع خورشید بسیار روشن‌تر از پیش‌زمینه باشد. راه‌حل پس از تولید است.
هدف شما بازگرداندن جزئیات محدوده دینامیکی و جزئیات سایه است که ممکن است از دوربین قابل‌مشاهده نباشد، اما هنوز هم در عکس RAW شما وجود دارد. این در اغلب نرم‌افزار پس پردازش بسیار آسان است. تنها هایلایت ها را کم کنید و سایه‌ها را روشن کنید.
با این حال، یک منطقه که بسیاری از عکاسان درگیر آن هستند، بیش از حد دور می‌شوند. اگر سایه‌ها را تا زمانی که پیش‌زمینه روشن‌تر از آسمان است افزایش دهید، یک مشکل وجود دارد. بنابراین میانه‌روی بهترین است.

عکس شما احتمالا در ابتدا کم‌رنگ و شسته شده خواهد بود، و نیاز به پردازش کمی برای بازگشت به حالت عادی دارد. در مورد ویرایش‌های کوچک مثل این یا حتی تنظیمات اصلی برای بازیابی جزئیات نگران نباشید، اگر صحنه شما دارای محدوده دینامیکی بالایی باشد.
با این حال، در یک نقطه مشخص، تصویر دیگر واقعی به نظر نمی‌رسد. به ویژه عبور از آن خط در هنگام غروب و طلوع خورشید، زمانی که شما در حال حاضر با رنگ‌های شدید و کنتراست بالا سر و کار دارید، آسان است. بنابراین، اهمیت واقع‌گرایی در ذهن را حفظ کنید.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا طلوع و غروب خورشید اینقدر برای عکاسی محبوب هستند. زاویه، رنگ و کیفیت نور در این زمان‌ها نادر هستند .
مهم‌ترین چیز تکنیکی که باید در ذهن داشته باشید، محدوده دینامیکی است. شما با کنتراست زیاد کار خواهید کرد، و شما باید تکنیک‌های مناسب برای ثبت یک عکس خوب را بدانید.
اما در مورد جنبه خلاق، مهم است که در مورد ضربه عاطفی که نور بر روی سوژه شما ایجاد می‌کند فکر کنید. آیا نرم و آرام است و یا خشن و پویا است؟ در حالت ایده‌آل، یک سوژه پیدا می‌کنید که نور را کامل کند تا بتوانید بهترین پیغام ممکن را ارسال کنید.

این دو چیز را در ذهن داشته باشید، و سپس عکس‌های خود را با دقت پردازش کنید، و خوب خواهید بود. گرفتن عکس‌های طلوع و غروب زیبا چیزی نیست که در زمان‌های دیگر روز متفاوت از عکاسی باشد، اما با مجموعه خود از چالش‌ها (همچنین فرصت‌ها)همراه است.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757