خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      علت تار بودن عکس (بخش دوم)

علت تار بودن عکس (بخش دوم)

علت تار بودن عکس
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

پراش (شکست)

تار کردن از پراش به اندازه دو نوع قبلی به رسمیت شناخته‌نشده است، اما هنوز نقش مهمی در عکاسی ایفا می‌کند. شکست، ویژگی بنیادی هر موج از جمله نور است. زمانی که نور از یک مانع یا یک سوراخ عبور می‌کند – مانند دیافراگم در لنز شما – شروع به دخالت در خود می‌کند. این تداخل سیگنال خود را گسترش می‌دهد، بنابراین یک اشاره دقیق از نور محو می‌شود. و این تاری به طور مستقیم در یک عکس دیده می‌شود.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

در ادامه مقاله قبل علت تار بودن عکس به بررسی چند علت دیگر می پردازیم که در تار بودن عکس نقش زیادی دارند.

منحنی لنز

این یکی توجه زیادی را در دنیای عکاسی به خود جلب می‌کند، عمدتا به این دلیل که تنها منبع تاری است که می‌توانید با خریدن تجهیزات مختلف به راحتی آن را بهبود بخشید. با این حال، به ندرت بزرگ‌ترین دلیل یک عکس تار است. بسیاری از اوقات، مردم فکر می‌کنند که لنز آن‌ها تار است، زمانی که مجرم اصلی محو می‌شود. به عنوان مثال، گوشه‌های پیش‌زمینه در یک عکس منظره اغلب مات و تیره‌تر از بقیه تصویر هستند، اما معمولا به این دلیل که خارج از فوکوس هستند.
شاید به جز این عوامل اصلی که در تار شدن عکس دخیل هستند عوامل دیگری نیز در تار شدن عکس نقش داشته باشند.

یک عکس با رزولوشن پایین به طور طبیعی جزئیات کمتری نسبت به یک با تعداد زیادی پیکسل دارد، با این فرض که شما همه چیز را درست انجام می‌دهید. این دقیقا “تار” نیست اما می‌تواند وقتی تصویر را به یک اندازه بزرگ‌تر تبدیل می‌کنید، مثل تاری به نظر برسد. با دوربین‌های مدرن با وضوح بالا، این واقعا بیشتر زمان نیست. راه‌حل اصلی این است که عکس‌های خود را زیاد کراپ کنید، یا ممکن است تعداد زیادی از آن‌ها را از دست بدهند. و به همین ترتیب، JPEG را به عنوان نوع فایل خود انتخاب نکنید (به جای فرمت RAW)، به خصوص فرمت JPEG فشرده، از آنجا که داده‌ها را در یک عکس از جمله جزئیات سطح پایین حذف می‌کند.

اگر شما سعی دارید از عکس‌های تار اجتناب کنید و عاملی برای محدود شدن عکاسی شما نشود ، چهار منبع مهم برای اغلب عکاسان وجود دارد که در نظر بگیرید: تاری حرکتی، از دست دادن فوکوس، شکست، و ناهنجاری‌های لنز.
این امکان وجود ندارد که تمام این منابع تاری را به طور کامل حذف کنیم، یا حتی به سطحی که در هر مورد “شارپ” را در نظر بگیرید. اغلب، بهبود یک منبع مبهم دیگر بدتر می‌شود. این کار به طور مثال سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود – به عنوان مثال – و شما به جایی خواهید رسید که حتی تصاویر ترکیبی کافی برای ذخیره کردن روز کافی نیستند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757