خانه    لوگوبلاگ ها      طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی
دسته بندی : لوگو بلاگ ها

می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای طراحی لوگو پزشکی چه چیزی باید مد نظر قرار بگیرد. برای شما که در حال راه اندازی یک مجموعه پزشکی، سلامتی و زیبایی در کرج و یا تهران هستید می خواهیم در خصوص طراحی لوگو پزشکی کمی صحبت کنیم. باید و نباید ها را بگوییم و در واقع هر آنچه تجربه و تخصص داریم را دراختیارتان قرار دهیم. در تاریخچه طراحی لوگو شرکت های پزشکی متعددی توانسته اند لوگوهای منحصر به فردی داشته باشند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

اهمیت طراحی لوگو پزشکی

بیایید ساده بگوییم شما دارای کسب و کاری هستید که باید در لوگو طراحی شده خود در کنار سایر فاکتورهای تاثیر گذار باشد علاوه بر آن شاخه های دیگری که با پزشکی ارتباط دارد مانند بهداشت ، اعتماد و دلسوزی و آرامش را به مخاطبان تان القا کنید. خوب می دانید که مشتریان شما کسانی هستند که با بیماری و مشکلی مواجه شده اندو به سلامتی و حال خوب نیاز دارند و این موضوع یا حلقه ی گم شده ی زندگی آنان است یا اولویتی برای انجام پس به واسطه لوگو پزشکی باید بتوانید این پیام را الغا کنید که می توانید سلامت و حال خوب را به زندگی شخص بازگردانید.

شما می دانید که رنگ ها و فونت ها هرکدام پیام های خاصی را به مشتریان القا می کنند . همان طور که برای انتخاب اسم مجموعه پزشکی خود با وسواس عمل کرده اید به یقین برای انتخاب رنگ و طراحی لوگو پزشکی خود باید اهمیت بیشتری داشته باشید.

چگونه یک طراحی لوگو پزشکی خوب داشته باشیم؟

شاید یک لوگو یک فاکتور اصلی برای انتخاب یک بیمار نباشد و به شهرت شما پزشک محترم یا یک ضرورت و اورژانسی بودن خدمات فکر شود اما باید بدانید یکی از موارد بازاریابی که می تواند به بیمار حس آرامش آن هم وقتی در حال درد است یا در اتاق انتظار منظر ویزیت شدن است لوگوی زیبا و حرفه ای می باشد.

چگونه لوگو اثر بخشی را طراحی کنیم؟  

بله باید المان یا تصویری از ورزش را به سلامتی تلفیق کنید تا اثر بخشی تبلیغات تان بهتر و بهتر شود. البته باید یک نکته را عنوان کنیم. فقط لوگوی زیبای پزشکی برای ترغیب مشتری یا بیمار بکار نمی رود، بلکه می تواند به عنوان یک یادآوری خوب برای برندسازی هم کاربرد داشته باشد و همچنین شما را از سایر پزشکانی که مانند شما و در حیطه کاری شما فعالیت می کنند متمایز کند.

تم رنگی برای طراحی

به یاد داشته باشید رنگ ها نیز بی تاثیر نیستند و عموم کسانی که در کار طراحی لوگو مشغول به فعالیت هستند و البته کارشناسان حرفه ای این امر نیز در خصوص استفاده از رنگ سفید ، آبی ، سبز اتفاق نظر دارند.

سبزو آبی که رنگ های دریا و طبیعت هستند برای القاء حس آرامش تاثیرگذار هستند. این تاثیرگذاری تا جایی است که حتی اتاق عمل بیمارستان ها نیز از رنگ سبزاستفاده کرده اند.

البته برای خاص بودن نیز پیشنهاد می شود از ترکیب دو رنگ برای طراحی لوگو پزشکی استفاده کنید. مثل رنگ آبی و قرمز یا بنفش و یا سبز با سورمه ای و قرمز این کار باعث می شود کمی تفاوت نسبت به برخی از رقبا و همکاران خود داشته باشید اما استفاده از رنگ های مختلف مانند رنگین کمان و چندین رنگ ایده خوبی نیست همان بهتر است که از یک رنگ و یا دو رنگ به صورت ترکیبی استفاده کنید.

هر رنگ الغاگر حس خاصی به انسان ها است پس بنابراین قبل از استفاده از رنگ ها بهتر درباره روان شناسی رنگ ها به صورت مختصر آگاهی پیدا کنید ما در این قسمت برخی رنگ ها و حسی که به شخص منتقل می کند را به صورت مختصر بیان نموده ایم.

نارنجی : سرگرم کننده ، خوش بینی ، انرژی شاد

زرد : شاد و پرانرژی ، اما ممکن است علائم هشدار دهنده را نیز به ذهن بسپارد.

سبز: رشد ، زندگی ، نشاط

آبی: صلح ، آرامش ، اعتماد

بنفش: خلاقیت ، سلطنت ، تخی

قرمز: پررنگ ، پرخاشگر ، گرما. ممکن است اشتها را تحریک کند ، اما همچنین می تواند خطر یا خشم را نشان دهد.

اهمیت سادگی در طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که شخص زمانی که برای اولین بار لوگو را مشاهده کرد متوجه منظور و مفهوم لوگو شود پس در نتیجه نباید از اشکال پیچیده و سخت استفاده نمود به این خاطر که اگر عام مردم با لوگو ارتباط برقرار نکنند دیگر اون لوگو کاربردی نخواهد بود چون هدف از طراحی لوگو برقراری ارتباط با همه مردم است.

قرار نیست به واسطه لوگو پزشکی داستانی را به مخاطب شرح دهیم بلکه می توان گفت لوگو پزشکی مانند یه عکس فوری می باشد که در یک نگاه به مخاطب حس اعتماد، آرامش خاطر و سلامت را منتقل می کند و در نتیجه باعث می شود که بیمار و مراجعه کننده

لوگو شما را به خاطر بسپارد در واقع لوگو باید ساده باشد تا به راحتی قابل تشخیص باشد و هر چه سریع تر بتواند پیام را به مشتری منتقل کند شما در کسب و کار خود موفق تر خواهید بود.

شناخت مخاطب هدف برای طراحی

همانند سایر کسب و کار ها برای طراحی لوگو پزشکی نیز لازم است که مخاطبان هدف را شناسایی کنید و متوجه شوید که از نظر سنی دارای چه رده سنی می باشند، بیشتر مخاطبان شما زن هستند یا مرد و …

برفرض اگر لوگو پزشکی متخصص کودکان را طراحی می کنید بهتر است از نمادها، تصاویر و المان هایی استفاده کنید که کودکان با شما ارتباط برقرار کنند.

و یا برای طراحی لوگو متخصصین زنان و زایمان بیشتر از تصاویر و نماد هایی که نشان دهنده مهر مادری می باشد مانند چهره مادر و فرزند استفاده می شود.

اگر پزشک کودکان باشید باید در لوگوی خود به این نکته اشاره کنید که در این مکان کودک دلبند شما عزیز ماست و ما به شدت و بیشتر از شما به آن اهمیت می دهیم. یا در یک کلینیک زیبایی به این موضوع اشاره کنیم که در این مکان شما مانند یک گل زیبا یا یه برگ با طراوت خواهید شد.

یک مثال دیگر می زنیم: شما یک فیزیوتراپ هستید و مراجعه کنندگان شما کسانی هستند که عموما از آسیب های ورزشی به سمت شما کشیده شده اند.

نظر سنجی بعد از اتمام طراحی لوگو پزشکی

بعد از آن که طراحی لوگو پزشکی به اتمام رسید بهتر است که از افراد درباره لوگو و حسی که به آن ها منتقل می کند نظر سنجی کنید و بعد از اتمام نظرسنجی به تجزیه و تحلیل جواب ها به پردازید و نتیجه بگیرید که آیا لوگو شما به خوبی پیام را منتقل می کنید یا نه؟ اگر به خوبی منتقل می کرد که به شما تبریک می گویم شما توانسته اید به خوبی عمل کنید اما اگر پیام را منتقل نمی کرد بهتر است که اقدام به ایجاد تغییراتی در آن کنید و دوباره سعی کنید تا نظر افراد را نسبت به لوگو پزشکی که طراحی کرده اید جلب کنید.

استفاده از المان برای طراحی لوگو پزشکی

برای طراحی لوگو می توان از المان ها و نمادهای مربوط به حوزه پزشکی مانند اعضای بدن، چهره های انسانی و … استفاده نمود.

همچنین در طراحی لوگو پزشکی از برخی المان هایی که مربوط به هزاران سال پیش می باشد استفاده می شود مثل استفاده از مار یا برگ که بسیار کارآمد هستند.

استفاده از فونت برای طراحی لوگو پزشکی

برای انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو پزشکی باید به مواردی توجه نمود تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

  • اولین مورد در انتخاب فونت توجه به خوانا بودن فونت می باشد در واقع باید در نظز داشته باشید که فونت مورد نظر در هر سایزی خوانا می باشد.
  • استفاده از فونت های فانتزی برای طراحی لوگو پزشکی مناسب نیست به این خاطر که مخاطب ممکن است به سختی بتواند پیام مورد نظر را بخواند.
  • استفاده از چند فونت ترکیبی و یا استفاده از متن های طولانی برای طراحی لوگو پزشکی کار مناسبی نمی باشد.
  • یا در برخی موارد استفاده از برخی فومنت های که در ایران عموما نستعلیغ یا فونت های نرم می تواند کاربردی تر باشد.

لوگو پزشکی حرفه ای همه کاره

چند منظوره بودن و همه کاره بودن به این معنی نیست که آرم یا لوگو پزشکی شما باید پیچیده باشد یا نشان دهنده بیش از یک چیز باشد، باید به خوبی ارائه شود و بزرگنمایی یا تغییر اندازه آن در هر برهه از زمان آسان باشد در واقع هر زمان اندازه را تغییر دادید کیفیت باید دست نخورده باقی بماند و بی کیفیت ناخوانا نشود.

مطالبی درباره صنعت پزشکی

صنعت پزشکی بسیار رقابتی و ظریف است به عنوان یک طراح لوگو پزشکی ، شما باید به مشتری خود کمک کنید تا کسب و کار خود را با تصویری  مناسب برای ایجاد آگاهی از برند خود ارائه دهد لوگو مزایای زیادی را برای هر کسب و کاری دارد اما در بخش پزشکی می توان گفت بیشتر اهمیت را خواهد داشت، همان طور که در متن بالا نیز بیان کردیم لوگو پزشکی باید ساده، قابل فهم باشد تا بتواند شخص و خدماتی که ارائه می دهد را در صنعت پزشکی نسبت به سایر افراد متمایز نشان دهد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757