خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      روش هایی برای عکاسی بهتر ( بخش دوم )

روش هایی برای عکاسی بهتر ( بخش دوم )

روش هایی برای عکاسی بهتر
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

توجه لبه ها

لبه‌های یک عکس به اندازه مرکز مهم هستند. یک حواس‌پرتی کوچک در نزدیکی لبه کادر شما تاثیر بسیار بیشتری نسبت به حواس‌پرتی یک‌سان در نزدیکی مرکز دارد. دلیلی وجود دارد که لبه‌ها و گوشه‌های یک عکس را تیره می‌کند ، چون عملا بقیه کادر را بدون در نظر گرفتن غیر طبیعی نوردهی کرد . این به این معنا نیست که عکس شما باید همیشه تاریک باشد و در گوشه‌های خالی باشد. این همیشه ممکن نیست، چه برسد به تنهایی. اما حداقل باید در مورد لبه عکس خود فکر کنید . تا بتوانید عکس های بهتر را ثبت نمایید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

در مقاله قبل چند مورد برای عکاسی بهتر را توضیح دادیم. در این مقاله به ادامه معرفی چند روش دیگر برای عکاسی بهتر می پردازیم.

استفاده از کنتراست و کنتراست رنگی

یک دوگانگی عاطفی مهم دیگر در ترکیب‌بندی – در امتداد همان خطوط به عنوان تعادل و عدم تعادل – بالا در مقابل کنتراست پایین است.
عکس‌ها با کنتراست بالا برجسته‌تر از بقیه عکس ها جلوه می‌کنند و حس شدت و قدرت را منتقل می‌کنند. از طرف دیگر، تصاویر با کنتراست پایین، آرام ترند، اما آن‌ها دارای کیفیت قابل قبولی برای نمایش هستند. هیچ نوع عکسی بهتر از دیگری نیست، اما هر دو پیام‌های متفاوتی ارسال می‌کنند، بنابراین مهم است که این تصمیم را در خدمت دیدگاه خود برای تصویر بگیرید.

کنتراست بالا تنها ویژگی یک عکس نیست که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند. ما جذب هر چیزی می‌شویم که توجه ما را به دنیای واقعی جلب می‌کند: اشیا روشن، رنگ‌های روشن، چهره‌های مردم، اشکال جالب، بافت قوی، الگوهای جالب و غیره.

این اطلاعات بسیار مفید برای دانستن آن است که شما یک عکس را ترکیب‌بندی می‌کنید. از یک طرف، آن به تعادل کمک می‌کند – شما می‌توانید سوژه اصلی خود را به سادگی با یک شی روشن در طرف دیگر عکس متعادل کنید، چون هر دو ممکن است دارای سطوح مشابهی از وزن بصری باشند. اما فراتر از آن، اگر شما بدانید چطور چشم بیننده را جلب کنید، می‌توانید یک عکس را پردازش کنید تا بر عناصر مهم تاکید کرده و آن‌هایی که به پیام شما آسیب می‌رسانند را کاهش دهند.

 

به ترکیب بندی ساختار بدهید

هر عکس یک ساختار برای آن دارد – سازمانی که پشت صحنه است. این در اصل مسیری است که بیننده از طریق عکس می‌گیرد، اگر چه البته پیش‌بینی دقیق این که چگونه چشم یک فرد از طریق یک تصویر به جریان خواهد افتاد، غیر ممکن است.
شما می‌توانید بیشتر عکس‌ها را تا یک مشت از خطوط و اشکال کاهش دهید، با این حال، هنوز بسیاری از حالات عاطفی تصویر اصلی را حفظ کنید. به این دلیل است که احساسات یک عکس اساسا به ساختار آن گره خورده‌ است، شاید بیشتر از آن چیزی که ما هوشیارانه متوجه آن می‌شویم.

ترکیب ‌بندی خود را تغییر دهید:

در آخر، و در میان مهم‌ترین نکات در این فهرست، این است که ترکیب‌بندی خود را در هنگام گرفتن عکس اصلاح کنید. با صحنه کار کنید. چند عکس نمونه بردارید و ببینید آن‌ها چطور نگاه می‌کنند، آن‌ها را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل می‌کنند تا ببینند چه کار می‌کند و چه چیزی اتفاق نمی‌افتد. پیغام احساسی را مقایسه کنید – تصویر را در ذهنتان، در مقابل تصویر پشت صفحه دوربین خود مقایسه کنید. آن‌ها چطور متفاوت هستند؟
مواردی که گفته شد همگی برای عکاسی بهتر لازم و ضروری هستند اما شما می توانید با فکر خود در حین عکاسی ایده های نو و عالی را پیاده سازی نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757